ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

جلسه پرسش و پاسخ با هاشمی

شرط مردم برای

شرکت در انتخابات سال 96
 
 
 
 

 

روز گذشته هاشمی رفسنجانی، در یک جلسه پرسش و پاسخ شرکت کرد. این جلسه با حضور جمعی از اصحاب قلم، مدیران و فعالان رسانه‌ای در سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها بر پا شد. چند پاسخ گزیده این جلسه را میخوانید:

!-  اگر رقابت‌های انتخاباتی سال آینده جدّی و برپایه قانون باشد، مردم ایران نشان داده‌اند که به خاطر علاقه به کشور و انقلاب، به صحنه می‌آیند. البته نقش و وظیفه رسانه‌ها برای افزایش آگاهی مردم بسیار مهم است. براساس قانون و تفویض رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، ناظر بر حسن اجرای سیاست‌های کلی انتخابات است.

2- برجام نیاز جامعه جهانی، برای باز کردن گره‌ای بود که چند کشور بزرگ دنیا در مسیر ایران ایجاد کرده بودند و متأسفانه برخی سوء مدیریت‌ها هم در داخل به آن دامن زده بود. با توجه به وجود عقلای فکری و سیاسی در مجموعه تصمیم‌گیری‌ها و اجرا، برجام مسیر خود را می‌رود، هر چند بعضی‌ها در خارج و داخل از آغاز در مسیر آن مانع‌تراشی‌ می‌کردند و هنوز هم به تلاش خود برای ناموفق جلوه دادن آن ادامه می‌دهند.

3- نظامی که منطق و استدلال داشته باشد، از افزایش رسانه‌های قانونی و آزادی بیان و امنیت استقبال می‌کند و باید قوانین موجود درباره فعالیت‌های رسانه‌ای مطابق شرایط زمان اصلاح شود.

4- یکی از بدترین نوع تندروی‌ها، افراط و تفریط‌های انتخاباتی است و متأسفانه کسانی که از دوران مبارزه، انقلاب را قبول نداشتند، در نظامی که همه مسؤولیت‌ها را براساس قانون اساسی انتخاباتی کرده بود، تریبون گرفتند و همان طیف و تفکر، رأی مردم را زینتی خواندند.

5-  تجربه موفق دنیا استفاده از احزاب برای نهادینه کردن دموکراسی است.

6- دوری از دروغ و فریبکاری، همکاری با دنیای اسلام، تقویت سیاست خارجی، توجه به تولید، عدم دخالت نیروهای نظامی در انتخابات، تقویت معیارهای انتخاباتی، افزایش حضور مردم در اقتصاد، استفاده از جوانان و زنان تحصیلکرده برای ابعاد مختلف، از مهم‌ترین کارهاست تا جایگاه ویژه‌ای در جهان پیدا کنیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 آبان

 
 

اشتراک گذاری: