ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

متن یک سند می گوید:

هیلاری کلینتون با کدام سیاست

می خواهد وارد کاخ سفید شود؟

 
 
 
 

در هفته ها و روزهای اخیر، همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری امریکا، بخشی از یک سند فاش شده توسط ویکی لیکس به اشکال تحریف شده (هر کس و از جمهوری اسلامی به زعم خویش) ترجمه و منتشر شده است. ما این سند را که نظر ارائه شده هیلاری کلینتون است و به زبان انگلیسی است ترجمه و با همراه با متن انگلیسی آن منتشر می کنیم.

 

وزارت خارجه امریكا

 فایل شماره C05794498

 

«بهترین راه برأی كمك به اسرائیل در رابطه با رشد توان اتمی ایران كمك به مردم سوریه برأی سرنگون كردن بشار أسد است.

این رابطه استراتژیك ایران و بشار أسد است كه باعث تضعیف امنیت اسرائیل میشود. ایران نه با حمله مستقیم به اسراییل كه در دشمنی سی ساله اتفاق نیافتاده بلكه توسط نمایندگانش در لبنان كه در سوریه تربیت و تجهیز میشوند این كار را انجام میدهد.

پایان رژیم أسد به این اتحاد خطرناك خاتمه خواهد داد. رهبری اسرائیل بخوبی از اهمیت سقوط بشار أسد آگاه است. سقوط أسد نه تنها باعث بالا رفتن امنیت اسرائیل خواهد شد بلكه خیال اسرائیل نسبت به از دست دادن انحصار اتمی در خاورمیانه را هم راحت خواهد كرد. سپس امریكا و اسراییل میتوانند با هم به دید مشتركی برسند كه هر گاه رژیم ایران خطرناك شد نسبت به عملیات نظامی تصمیم بگیرند. در حال حاضر اتحاد استراتژیك سوریه و ایران از یك سو و پیشرفت آرام برنامه هسته ای ایران از سوی دیگر باعث شده اسرائیل حتی بر خلاف نظریات و مخالفت های كأخ سفید به فكر حمله غافلگیرانه علیه ایران باشد. با رفتن اسد و زمانی كه نمایندگان ایران در لبنان خطری برأی اسرائیل نباشند، ایالات متحده و اسرائیل میتوانند روی خطوط قرمزی كه برنامه هسته ای ایران میتواند عبور كند به توافق برسند. بطور خلاصه أمریكا با انجام أمور مثبت در سوریه میتواند تنش این كشور با اسراییل بر سر ایران را كاهش دهد.

شورشی ها در سوریه حالا یكسال است مقاومت كرده اند و اپوزیسیون هم كنار نخواهد رفت و رژیم سوریه هم روشهای دیپلماتیك از خارج از كشورش را نخواهد پذیرفت. نظر به در ریسك بودن خانواده و زندگی اسد در سوریه فقط تهدید یا استفاده از نیروی نظامی تصمیم بشار أسد را عوض خواهد كرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 آبان

 
 

اشتراک گذاری: