ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 3 آبان

معمای شکست و موفقیت

سریال شاه در سیما و B.B.C

 
 
 
 
 

سایت تابناک: مقایسه "معمای شاه" با مستند "جشن های 2500 ساله" بی بی سی، با یک نیم نگاه هر ناظر منصفی را قانع می سازد که مستند بی بی سی با هزینه ی 200 هزار دلار (750 میلیون تومان) به مراتب تاثیر گذار تر از معمای شاه با هزینه ی چند میلیارد تومانی عمل کرد.

۱ – ایران

 

 - روحانی در شورای اداری استان مرکزی با اشاره به تشکیل مجمع تشخیص گفت: شورای نگهبان بر مبنای احکام اولیه ی اسلام نظر می دهد، اما برای اداره ی کشور، احکام ثانویه و حکومتی نیز به وجود آمده است. شورای نگهبان طبق احکام اولیه با تمام توافق نامه ها و قرار داد ها با کشورهای خارجی مخالف است اما آیا در دنیای امروز می توان اینگونه حرکت کرد

 - علی جنتی در آیین تجلیل و خداحافظی با همکاران: سعی کردم اعتماد فرو ریخته هنرمندان را بازسازی کنم

 - بهمن کشاورز در گفت و گو با ایران: شورای نگهبان نمی تواند ناظر نمایندگان باشد

 - مقایسه "معمای شاه" با مستند "جشن های 2500 ساله" بی بی سی، سایت تابناک در گزارشی مقایسه ای نوشت با یک نیم نگاه هر ناظر منصفی را قانع می سازد که مستند بی بی سی با هزینه ی 200 هزار دلار (750 میلیون تومان) به مراتب تاثیر گذار تر از معمای شاه با هزینه ی چند میلیارد تومانی عمل کرد.

 - وزیر بهداشت: برخی دستگاه ها نه فقط دولت بلکه نظام را تضعییف می کنند

 - رفع خطر خروج تخت جمشید و نقش رستم از فهرست آثار جهانی

 - جوانان فوتبال پس از 16 سال جهانی شدن

 

 ۲ – اطلاعات

 

 - رییس جمهوری: در بین سال های 86 تا 91 نفت با قیمت 120 و 140 دلار فروخته می شد، اما متاسفانه میزان اشتغال خالص در کشور سالانه 12 هزار نفر بود. روحانی افزود: 10سال پس از اجرای سند چشم انداز، رشد اقتصادی به جای 8 درصد زیر 3 درصد رسیده است.

 - حیدر  العبادی در کنفرانس خبری با نخست وزیر سوئد گفت: مشارکت ترکیه در عملیات موصل ادعایی باطل است.همچنین رییس هیئت عراقی در مجمع اتحادیه ی بین المجالس جهانی در ژنو، از کشور های عربی خواست که به طور جدی از دخالت های ترکیه در این کشور جلوگیری کنند.

 

 ۳ - جمهوری اسلامی

 

 - تشکیل مقاومت مردمی سوریه علیه تجاوزات ترکیه

 - حمایت بهزیستی از خانواده های دارای فرزندان چند قلو

 - اموال بانک صادرات در اروپا آزاد شد

 

 ۴ – کیهان

 

 - علیرضا مناقبی رییس مجمع واردات (اتاق بازرگانی) با انتقاد از عملکرد دولت روحانی گفت: تجارت قاچاق و زیر زمینی در شرایط فعلی پر رونق است وی در گفت و گو با تسنیم اضافه کرد: این دیدگاه که واردات باید مدیریت شود، یک بحث کاملا درست و منطقی است ولی به هیچ وجه نباید ار ان نقابی برای حمایت غیر رسمی از کاسبان قاچاق ایجاد کرد (ترجمه ساده: روحانی باید محدودیت های واردات را برداشته و آن را به واردات ۸۰ میلیارد دلاری دوران احمدی نژاد برساند)

 

 ۵ - دنیای اقتصاد

 

 - موسی غنی نژاد در سرمقاله دنیای اقتصاد نوشت: اتفاقا مجموع اقتصادی دولت شاید بیش از هر بخش دیگری نیاز به اصلاح داشته باشد پایین آوردن دستوری نرخ سود تسهیلات و معضلات عدیده نظام بانکی کشور که عمدتا ریشه در سیاست های دستوری "پول ارزان" و رانت جویی های ناشی از آن از یک سو و ناتوانی بانک مرکزی در اعمال نظارت کارآمد و موثر بر عملکرد بانک ها و موسسات اعتباری از سوی دیگر سرمایه گزاری را به شدت نا امن کرده، ظاهرا نه تنها موجب نگرانی مسئولان ذی ربط نیست، بلکه این مسئولان آن ها را ابزاری برای پیش بردن سیاست های به اصطلاح کنترلی خود دانسته و تمام قد از آن ها پشتیبانی می کنند با تثبیت مسئولان فعلی در این حوزه و تداوم سیاست گزاری های نا متجانس و بعضا متناقض چگونه می توان به هدف توسعه و تعالی مورد نظر رئیس جمهور دست یافت

 - حمایت ترکیه از پیشمرگه های کرد؛ نخست وزیر ترکیه گفت مداخله ی نیروهای ترکیه با در خواست نیرو های پیشمرگه کرد انجام شده است. ترکیه  نگران ان است که حمله به موصل باعث افزایش نفوذ نیروهای کرد مخالف این کشور شود، گفته است در عملیات موصل در حاشیه نخواهد ماند. امریکا هم بر تلاش های مشترک با ترکیه برای مقابله با داعش تاکید کرده است.

 

 ۶ – شرق

 

 - یک سکوت طولانی؛  ۲ ماه از انتشار گزارش سازمان بازرسی درباره واگذاری املاک در شهرداری تهران بدون شفاف سازی می گذرد.

 - قالیباف: من از یاشار سلطانی شکایت نکردم.

 - عضو حزب مؤتلفه: تخریب دولت خیانت به دولت است.

 - حجت الاسلام فیرحی: امام حسین (ع) به دنبال جنگ نبوده است.

 - سخنگوی وزارت خارجه: اراده دو کشور ایران و روسیه توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف و ایجاد تسهیلات کنسولی برای دو کشور است.

 - اذر منصوری: ترمیم کابینه و استراتژی عدالت جنسیتی.

 

 ۷ – اعتماد

 

 - سفیر روسیه در گفتگو با اعتماد: جزئیات رایزنی با امریکا را به ایران می گویم.

 - روزانه هزار نفر به مرگ غیر طبیعی در ایران میمیرند.

 - درخواست معاون وزیر کشور از شهرداری برای ارسال اطلاعات تکمیلی "املاک واگذار شده"

 - مهندس مسرور مدیر عامل سازمان منطقه ازاد انزلی در دیدار معاون اول رییس کل گمرک روسیه گفت: با عنایت به ظرفیت های ایران و روسیه در بخش های مختلف و علاقه مندی روسای جمهور دو کشور و فراهم اوردن بستر لازم در این منطقه می توان مبادلات تجاری دو کشور را به ۳۰ میلیارد دلار افزایش داد چرا که روسیه شریک راهبردی ایران است.

 

 ۸ – ارمان

 

 - وداع یاران "عسکراولادی" با سیاست.

 - نمایندگان زن مجلس دهم در نامه ای به رییس جمهور خواستار "الزامی کردن انتخاب مدیران ارشد وزارتخانه ها از میان زنان توانمند کشور" در آستانه ترمیم کابینه شدند.

 

 ۹ – افتاب

 

 - وزارت کشور؛ ۲۳۷ روز گذشت و مدارک حداد عادل نرسید.

 - رایزنی برای پرداخت حقوق و مزایای محیط بانان.

 - اظهارات جالب یک اصولگرا در گفتگو با افتاب یزد، رئوفیان: قالیباف در انتخابات ۹۲ شکست نخورد.

 - فتحی عضو فراکسیون امید مجلس گفت: معضلات تهران انقدر زیاد است که منحصر به تفحص از شهرداری نیست.

 

 ۱۰ – همشهری

 

 - صدور فرمان بازگشت به اقتصاد دولتی توسط حسن روحانی.

 - شمشیر اروپا بر گردن مهاجران، جمع اوری اردوگاه "کاله" در فرانسه. وضعیت ایرانیان کاله نامعلوم است.

 

 ۱۱ - جام جم

 

 - سودهای میلیاردی از کتاب های کمک اموزشی.

 - متکدیان کوچک برگشتند؛ اسماعیل دوستی عضو شورای تهران گفت افزایش مجدد متکدیان در پایتخت. وی افزود: اغلب این متکدیان کودکانی هستند که راننده ها حتی قادر به دیدن آنها نیستند، متاسفانه این کودکان توسط افرادی کنترل می شوند و بیم آن می رود که حتی مواد مخدر نیز جا به جا کنند. من خود بارها دیده ام که خودرو یی ۸-۹ کودک را در یک تقاطع پیاده می کند.

 - وزارت بهداشت: غنی سازی ۸۵ درصد نان ها درکشور.

 - مدیر کل هماهنگی امور اجرایی مشارکت های کمیته امداد: روش های نوین برای پرداخت صدقه.

 

 ۱۲ - هفت صبح

 

 - ماجرای عجیب کرم حلزون ۲ و ۳. گزارش هفت صبح از پشت پرده تبلیغات غیر قانونی محصولات مشهور ارایشی-بهداشتی در صدا و سیما.

 

 ۱۳ - روزنامه همدلی

 

 - ایت اله هاشمی رفسنجانی، در دیدار جمعی از اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حضور زنان در مجلس نوید خودباوری زنان است.

 - اغاز مذاکره حقوق بشری ایران و غرب.

 - روسیه گشایش دفتر گردشگری ایران در مسکو را خواستار شد.

 - ولی اله شجاع پوریان مدیر مسئول همدلی در سرمقاله روزنامه با عنوان "صرفا جهت اطلاع مخالفان برجام" با برشمردن اقدامات مثبت و متعدد دولت روحانی، در پایان، نوشت: هشدار برخی از حامیان دولت در روزهای گذشته از ضعف دستگاه اطلاع رسانی و رسانه ای دولت متاثر از ضعف در ارائه و به تصویر کشیدن دستاوردهای دوران پسابرجام دولت. (روزنامه ارمان نیز در همین خصوص به نقل از عبد اله ناصری در ۲۸ مهر: نوشت: به نظر من مهمترین عضو کابینه روحانی،  نهاوندیان رئیس دفتر رییس جمهور است. از سوی دیگر نهاوندیان به عنوان یک اصولگرا گفتمان موازی دولت را در پاستور رهبری می کند. در طول ۳ سال گذشته اصلاح طلبان بارها درخواست دیدار با روحانی را داشته اند که در این زمینه با مانعی به نام نهاوندیان به عنوان "رییس دفتر" رییس جمهور برخورد کرده اند. نهاوندیان به عنوان یک اصولگرا گفتمانی را در دولت رهبری می کند که با گفتمان اصلی دولت مطابقت ندارد و یک گفتمان موازی در مقابل گفتمان اصلی دولت است. حیطه اختیارات نهاوندیان در نهاد ریاست جمهوری ابتدا دارد اما انتها نه)

 

 ۱۴ - وطن امروز

 

 - سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو تهران گفت: دوشنبه های قرآنی در ایستگاه های مترو تهران در حال برگزاری است. وی افزود: با توجه به استقبال گسترده مردم از برنامه های قرآن و اذان در ایستگاه های مترو این برنامه در ایستگاه تئاتر شهر نیز برگزار می شود.

 - حجت الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران گفت: طرح جمع اوری اسباب بازی های اهدایی مردم تهران به کودکان مناطق محروم اجرا می شود.

 

 ۱۵ – رسالت

 

 - صفار هرندی در مراسم تقدیر از عوامل سریال "معمای شاه" که توسط حزب مؤتلفه اسلامی برگزار شد گفت:  در حق سریال معمای شاه جفا شد.

 - معاون هماهنگی امور مساجد: حکمی در برنامه ششم برای مسجد دیده نشده است.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 آبان

 
 

اشتراک گذاری: