ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بهشت مردگان

شبیه دوزخ زندگان تهران 
 
 
 
 

 

پشت دیوار بهشت زهرای تهران، این خوابگاه ابدی مرگان، دنیائی در جریان است که در پیوند تنگاتنگ است با دنیای زندگان در آنسوی دیوارهای این بهشت!

در بهشت زهرا و در پناه سکوت ابدی مردگان، زندگان به همه نوع فعالیتی مشغولند. از خرید و فروش شناسنامه باطل نشده مردگان برای گرفتن جواز صادرات و برگه رای انتخاباتی تا نجات از خدمت سربازی و گرفتن گذرنامه خروج از کشور و... خرید و فروش قبر به همان سبک و سیاقی جریان دارد که خرید و فروش آپارتمان. دلال ها خوب میدانند کدام قبر خالی است و در کدام نقطه است و قیمتش چند است! آنها فقط آپارتمان یک طبقه و سه طبقه زیر زمینی در بهشت زهرا نمی فروشند بلکه در همان بهشت زهرا قبر در امام زاده طاهر و دیگر گورستان های خوش و آب هوا هم می فروشند. حتی با قیمت 90 میلیون تا 700 میلیون. همان اندازه که مداحان در خارج از بهشت زهرا برای خود در آمد دارند و شبکه، دعا خوان های سر قبرها هم برای خود در بهشت زهرا شبکه دارند و در آمد. بعضی از آنها روزی 150 تا 200 هزار تومان درآمد دارند. چه کسی جرات دارد عضو شبکه نباشد و حق و حساب ندهند و قاری سر قبرها بشود؟

بازار صیغه بی دردسر تر از هر نقطه دیگر دنیای زندگان، در این دنیای مردگان گرم است. شاید همسر و شاید دختر آن که زیر خاک خوابیده صیغه می شود و از قبرستان می رود به خانه این که معلوم نیست چند روز و حتی چند ساعت مهمان آنست. مواد مخدر؟ نپرسید. همانطور دست به دست می شود که پشت دیوارهای بهشت زهرا دست به دست می شود. شاید یگانه تفاوت این دنیا با دنیای زندگان نبودن اتومبیل در بهشت زهرا و ترافیک موتوری باشد و عبور نکردن مترو از لابلای مردگان! دوربین های مدار بسته روز به روز بر شمارشان افزوده می شود. در هرکجا که بتوان نصبشان کرد. اما کسی بیم از دوربین دارد؟ شوخی نکنید!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 آبان

 
 

اشتراک گذاری: