ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بازی "هیلاری" فرشته

"ترامپ" دیو در انتخابات امریکا

ترجمه سیامگ- برای پیک نت

 
 
 
 

 

احیای مك كارتیسم با هیلاری "آر. تی" انگلیسی

"كلینتون امریكایی ها را برای یك جنگ دیگر آماده میكند."

 این گفته تحلیلگر سیاسی امریكایی "دانیل ولش" است. او میگوید هیلاری باید به انحصارات تسلیحاتی امریكا كه حامیان مالی او بوده اند جنگ بی پایانی را اهدا كند تا هژمونی امریكا را در جهان زنده نگاه دارد.

ویكیلیكس اخیر مجموعه ایمیل یهایی از رییس كمپین انتخاباتی كلینتون منتشر كرده كه دلایل تمركز تیم انتخاباتی كلینتون بر ولادیمیر پوتین را فاش می سازد. این ایمیل ها شامل مكالمه ای بین جان پودستا رئیس ستاد انتخاباتی كلینتون و "برنت بودوسكی" مقاله نویس و از همراهان كلینتون نیز هست كه طَی آن در باره روش مقابله كلینتون با دولت اسلامی بحث میكنند و بودوسكی پیشنهاد میكند تمركز بر روی اتهام رابطه ترامپ و پوتین روش مفیدی است تا توجه أفكار عمومی از دولت اسلامی دور شود كه در غیر اینصورت ممكن است كلینتون متهم شود كه در مسائل مربوط به خاورمیانه قاطع نیست كه میتواند باعث عقب نشینی سیاسی او شود.

آرتی در ادامه به متن مكالمه یكی از ایمیلها اشاره میكند و از قول برنت بودوسكی مینویسد: بهترین روش قربانی كردن ترامپ برای رابطه اش با پوتین است اما نه تا آنجا كه در باره برخورد پوتین در سوریه شرطبندی كند.

دانیل ولش در پاسخ گفته است این روش نه تنها بخشی از كمپین هیلاریست بلكه أساسا مركز توجه كمپین اوست. شیوه ای از اتهامات كه ما از دوران مك كارتیسم تا كنون ندیده ایم. روشی كه مدام دور ترامپ مطرح باشد كه او نسبت به روسیه بسیار ملایم است و مدام از پوتین بعنوان دیكتاتور اسم برده شود. نكته ای كه خیلی خودخواهانه است اینكه كلینتون خودش میداند دارد كاملا دروغ میگوید اما اهمیتی نمیدهد.

آرتی در ادامه مینویسد این ایمیلها نشان میدهد كه روش سیاسی كلینتون كاملا خودخواهانه، دستكاری شده است تا فقط برنده انتخابات شود و اصلا اهمیتی به راست بودن تهمت ها نمیدهد. آرتی مینویسد بهمین خاطر است كه بسیاری او را كاندیدای صادقی نمیدانند و از او نفرت دارند.

آرتی در ادامه به بخش دیگری از ایمیلها اشاره میكند كه بودوسكی میپرسد اینكه كلینتون در باره اظهاراتش مبنی بر اینكه ما بجایی در مقابل دولت اسلامی رسیده ایم كه دنبالش بوده ایم. بودوسكی میپرسد اگر حمله ترویستی رخ دهد باعث نابودی كمپین او نخواهد شد  آیا بنظرت كلینتون از این زاویه شكننده است؟ دانیل ولش پاسخ میدهد اینطوری بنظر نمیاد. این زن كس است كه در نابودی لیبی شركت داشته، دست راست اوباما در سرنگونی دولتهای هندوراس، برزیل بوده، در جنگهای نیابتی سوریه و یمن نقش داشته و هنوز چنان گستاخ است كه میگوید ما باید سیاست خارجی خشن تری داشته باشیم. ظاهرا بمباران زنان و بچه ها در پاكستان خیلی بنظرش خشن نبوده است. بنظرم اینها كار یك سیاستمدار نیست بلكه جنگ طلبان و تاجران مرگ هستند كه از كمپین او حمایت مالی كرده اند. او حالا باید بدهی اش را به اینها بپردازد و چیزی كه میخواهند یعنی یك جنگ بی پایان به اینها هدیه كند تا امریكا هژمونی جهانی اش را زنده نگاه دارد.

آرتی مینویسد: ما با یك روند مواجه شدیم كه با افشاگری ویكی لیكس ظاهر شد كه بشدت به كمپین كلینتون ضربه زد. از برملا شدن ایمیلهایش تا صورت حساب هایش به بانكدارها، تا سیاست یك بام و دوهوایش كه به مردم یك چیز میگوید و عكس همان را به بانكدارها میگوید، تا بنیاد كلینتون. بجای روبرو شدن و پاسخ دادن به این اتهامات ویكی لیكس دمكراتها چكار میكنند؟ روسیه را به نقش داشتن در این افشاگریها متهم میكنند كه خیلی هم مسخره است چرا كه آسانژ در سفارت إكوادور در لندن نشسته كه ام آی پنج و بقیه براحتی این را میتوانند گزارش كنند. بنابراین هیچ سند مستدلی مبنی بر دخالت روسیه در این افشاگریها نیست ولی به دمكراتها اجازه داده ترامپ را به دوستی با پوتین متهم كنند چون براحتی توجه أفكار عمومی را از اتهامات ویكی لیكس بسمت روسیه منحرف میكنند و موضوع را به سوریه هم بچسبانند كه چون ترامپ با پوتین دوست است و پوتین هم از أسد حمایت میكند و حالا كه روسیه هم در سوریه دست بالا را دارد پس هیلاری در مقایسه با ترامپ در مقابله با دولت اسلامی تهاجمی تَر است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 آبان

 
 

اشتراک گذاری: