ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شاید بزودی آنها را در ترافیک خیابانها ببینید

قاچاق حیوانات درنده

کسب و کاری تازه در ایران

 
 
 
 
 

 

انجمن حمایت از حیوانات ایران اعلام کرد که در برخی شهرهای ایران عده ای باغ وحش های خصوصی راه اندازی کرده اند و برای تماشای مردم بلیت هم می فروشند. دراین باغ وحش ها حتی شیر و پلنگ، ببر و مارهای خطرناک هم نگهداری می شود که بصورت قاچاق آنها را وارد ایران کرده اند! البته وقتی توله بوده اند قاچاقی به ایران منتقل شده و حالا بزرگ شده اند!

انتشار عکس‌ها و کلیپ‌هایی در فضای مجازی که افراد را در کنار حیواناتی از قبیل شیر، ببر، پلنگ و حتی مار پیتون نشان می‌دهد، همه نشان دهنده شکل گیری باغ وحش های خصوصی در نقاطی از ایران است.

دسترسی به انواع حیوانات قاچاق چندان هم سختی نیست. کافی است سری به بازار پرنده‌فروشان بزنید؛ فروشندگان خودشان شما را پیدا خواهند کرد.

نگهداری حیواناتی تحت عنوان "پت" یا همان موجودات دست‌آموز خانگی نیز  بسیار گسترده شده است.

بعد از مواد مخدر، قاچاق حیوانات دومین تجارت سیاه پرسود کشور شده است.

افرادی که حیوانات وحشی از جمله شیر، ببر و پلنگ را خریداری و نگهداری می‌کنند هیچ شناخت و اطلاعی از نیازها غذایی و رفتار این حیوانات ندارند و فقط به خاطر زیبایی این حیوانات و کوچک بودنشان در زمانی که توله هستند آنها را نگه می‌دارند اما در اندکی زمانی با یک حیوان عظیم‌الجثه و مهاجم روبه‌رو می شوند که نگهداری آن در آپارتمان و یک فضای کوچک و بدون امکانات عملاً غیرممکن است. سرنوشت این حیوانات یا رهایی در طبیعت و بعضاً کوچه و خیابان است و تلف شدن بر اثر گرسنگی و تصادف است یا صاحبان آنها این حیوانات نگون بخت را به باغ وحش های خصوصی تحویل می‌دهند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 آبان

 
 

اشتراک گذاری: