ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

6 محور سیاسی درگفتگو با عطریانفر

نظام خود را از موقعیت

داخلی و خارجی خاتمی محروم کرده

 
 
 
 
 

 

"عطریانفر" عضو شورای مرکزی حز ب کارگزاران است. در رویدادهای پس از انتخابات 88 بازداشت شد و زیر فشار برای اعتراف گیری امنیتی قرار گرفت. او که خود سالها رئیس اطلاعات نیروی انتظامی بود، توسط اطلاعاتی های سپاه شکنجه شد تا بگوید بصیرت نداشته و اعتراضات موسوی و کروبی هم به حق نبوده است!

او از زندان بیرون آمد و سال 88 هم پشت سر ماند. او حالا از نظریه پردازان حزب کارگزاران است و در مصاحبه ای که با خبرگزاری ایلنا کرده، از جمله گفته است:

1- آقای روحانی به لحاظ تحمل هجمه‌ها، از جهاتی مشابه دوره دوم آقای خاتمی و هاشمی است و از جهت دیگری از آن دوره‌ها مصائب سنگین‌تری را تحمل می‌کند. روحانی میراث بدی از دولت قبل به ارث برد و با کشوری مواجه شد که سرمایه منفی و خزانه خالی داشت و بدتر آنکه باید نسبت به اینها نزد ملت پاسخگو هم می بود.

2- روحانی رقیبی در میان اصلاح طلبان ندارد. اصولگرایان هم گرفتار ابهام هستند و نمی‌دانند چه کسی را مطرح کنند. اصولگرایان حتی اگر نامزد درجه اولی هم داشته باشند، در این دوره مطرح نخواهند کرد زیرا میدانند اگر چهره مورد نظرشان در این انتخابات رای نیآورد این مهره را برای انتخابات بعدی سوزانده اند.

3- افرادی مثال ضرغامی، قالیباف، جلیلی نام‌هایی است که این روز‌ها بعنوان نامزد اصولگرایان مطرح هستند ولی اصولگرایان هر کسی را در این سطح انتخاب کنند، برای شکست به میدان دعوت کرده اند.

4- آقای خاتمی یک شخصیت ممتاز، ملی، متدین به همه مبانی شریعت و دارای وجاهت بین‌المللی و داخلی است. نظام با ممنوعیت هائی که علیه ایشان بوجود آورد واقعا خود را از ظرفیت اعتماد ساز آقای خاتمی محروم کرده. آقای خاتمی زیانی نمی‌بیند، بلکه از کشور این موهبت دریغ می‌شود. آقای خاتمی یک سفیر صلح است. کسی که جامعه‌ای را به حضور در انتخابات ترغیب کند، نشان می‌دهد که با این ظرفیت عملاً به نفع نظام سیاسی ایران قدم برمی‌دارد. اگر بنا بود ممنوعیت های آقای خاتمی اثر منفی برای اصلاح‌طلبان داشته باشد‌،‌‌ همان کلیپ ۳۰ ثانیه‌ای معروف «تکرار می‌کنم» ایشان حماسه بزرگ 92 را به وجود نمی‌آورد. از این جهت کسی نباید غصه شرایط آقای هاشمی و اقای خاتمی را بخورد!

5- در ماجرای حصر کسی را نمی‌توان از حقوق مشروع، قانونی و ذاتی او باز داشت. اگر قرار باشد برای فردی در کشور محدودیتی اعمال شود، باید طبق قوانین و مقررات باشد.

اینکه بگویند ما حصر شما را برمی‌داریم؛ به شرط اینکه فعالیت سیاسی نکنید، نزد عقلای قوم پذیرفته شده نیست. اگر متولیان حصر به این جمع‌بندی رسیده‌اند که ادامه کارشان به مصلحت و صواب نیست، حداکثر می‌توانند انتظار داشته باشند آقای کروبی و آقای موسوی پس از رفع حصر کار مغایر با قانون نکنند. فعالیت سیاسی و اجتماعی از اختیارات ذاتی وقانونی هر شهروند ایرانی است.

6- فکر می‌کنم موضوع حصر براساس تجارب پیشین، بیش از این نباید طولانی شود. علی‌القاعده باید این مسئله زود‌تر مرتفع شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 آبان

 
 

اشتراک گذاری: