ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

طیف مخالف دولت برای انتخابات 96

در به در دنبال

یک نامزدی که رای بیآورد!

 
 
 
 
 

 

حجت الاسلام منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی است. حزبی که بنیانگذار و رهبرش شیخ مهدی کروبی است. او در گفتگو با سایت "انتخاب" نظراتی را در ارتباط با انتخابات 96 مطرح کرده که گزیده آن چنین است:

جبهه پایداری دنبال این است که گزینه ای را شبیه به احمدی نژاد وارد صحنه کند که  همان رویکرد و گفتمان را داشته باشد . افراد معتدل و سرشناس اصولگرایی از روحانی حمایت میکنند و بخش دیگرشان دنبال این هستند که گزینه ای به جز روحانی و گزینه های افراطی نظیر احمدی نژاد را وارد عرصه رقابت کنند.

در مجموع اصولگرایان به سه قسم تقسیم میشوند و در نهایت به وحدت هم نخواهند رسید. لذا روحانی رقیب قدرتمند پر جاذبه ای نخواهد داشت.

بعضی از شخصیت ها از اول جزو حامیان روحانی بودند مثل آقای رضا اکرمی و آقای ناطق نوری، ولی ما بقی دل و جرات این را ندارند که از او حمایت کنند و همچنین این جرات را ندارند که کلا از او جدا شده و موضع بگیرند. لذا این مانع اجماع و وحدت نظر حول محور روحانی خواهد شد.

قالیباف چند مرتبه وارد صحنه شده و شانسی نداشته. جلیلی هم همین طور. اینها مگر چند مرتبه باید تجربه بکنند؟

زمانی که روحانی برای عامه مردم شناخته شده نبود و تنها صحبت ها و شعارها و حمایت اصلاح طلبان از ایشان مطرح بود  به موفقیت رسید . الان که روحانی به عنوان یک چهره محبوب اکثریت جامعه در آمده و مورد علاقه بسیاری از مردم است و در عین حال همان پتانسیل های گذشته یعنی حمایت اصلاح طلبان و بخش زیادی از اصولگرایان را نیز دارد و شرایطش با 92 زمین تا آسمان متفاوت است، طبیعی است که افرادی مثل جلیلی و قالیباف که قبلا شکست را تجریه کرده اند نتوانند با او رقابت کنند. لذا به فکر این هستند که چهره جدیدتر و پر جاذبه تری را معرفی کنند.

حداد عادل از احتمال بروز حوادثی گفته است که باید دید که آیا از پشت پرده خبرهائی دارد که ما خبر نداریم؟ بالاخره او ارتباط بیشتری با پشت پرده دارد و ممکن است از چیزهایی اطلاع داشته باشد که ما نداریم. اما آنچه تحلیل ها نشان میدهد این است که روحانی در شرایط کنونی رقیب هم ارزی ندارد و او در واقع بی رقیب است. حتی برخی حدس میزنند رای ایشان به مراتب از سال 92 بیشتر خواهد بود .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 آبان

 
 

اشتراک گذاری: