ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شیره جان مردم محروم

به بهانه "زکات" گرفته می شود!

 
 
 
 
 

 

نمونه ای از جمع کردن زکات توسط طلبه ها و مبلغین مذهبی در روستای حسين آباد زيرکوه در خراسان جنوبی است.

شورای زکات کمیته امداد با حضور نماینده ولی فقیه تشکیل جلسه داد و اعلام کرد امسال از ایرانی ها 108 میلیارد تومان زکات گرفته شده است!

در این جلسه دراین باره صحبت نشد که این پول که تازه مربوط به امسال است و نه سالهای گذشته مالیات هم به دولت پرداخت شده؟ سهم بیت رهبری از آن چقدر بوده است؟

شورا مدعی شد که از این مبلغ 71 درصدش به نیازمندان پرداخت شده و بقیه خرج پروژه های عام المنفعه در روستاها شده است.

یعنی دولت برود سنگ بیاندازد که زیر بغلش باز شود. حساب و کتابی در کار نیست!

در همین جلسه گفته شد که در هفت ماهه نخست امسال 5 هزار طلبه و مبلغ حوزه های علمیه برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی زکات به تمام مناطق محروم کشور اعزام شده اند.

طلاب و مبلغین رفته اند به روستاها تبلیغ زکات کنند که زکات از همین محرومان بگیرند و یا به تبلیغ کنند که بیائید به شما از آن 108 میلیارد تومان سهمی بدهیم؟

حالا موانع رشد زکات را به نقل از مذاکرات همین جلسه بخوانید تا بیشتر بدانید که از محروم زکات را می گیرند نه آن که به آنها بدهد:

از موانع رشد مطلوب پرداخت زکات خشکسالی در بعضی از مناطق استان های کشور، تعدد مراکز جمع آوری زکات، عدم پرداخت به موقع وجه محصولات کشاورزی خریداری شده به کشاورزان برای گرفتن زکات مستقیم است.

کمیته تخصصی زکات ، تفاهمنامه با سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور برای بهره مندی از ظرفیت این افراد امضاء کرده است. همچنین جلسه تخصصی با مرکز پژوهش مجلس مستقر در قم داشته حداکثر زکات در سطح کشور جذب شود. کمیته امداد ( که موتلفه اسلامی آن را در اختیار دارد) بر اساس حکم مقام رهبری متولی جمع آوری زکات در سطح کشور است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 آبان

 
 

اشتراک گذاری: