ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آنچه را از ترامپ نگفته بودند

حالا بتدریج می گویند و می نویسند

افسانه نگاهی (امریکا) - آذر فریتاش (فرانسه)

 
 
 
 

امروز جمعبندی واکنش روزنامه های معروف اروپا نسبت به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا ممکن نشد. فقط مشخص بود که مطبوعات آلمان بیش از مطبوعات دیگر کشورهای اروپائی در بهت فرو رفته و واکنش مثبتی از خودشان نشان ندادند که این باز می گردد به غافلگیر شدن صدر اعظم این کشور "مرکل" که هیلاری کلینتون را برنده انتخابات می دانست و در رویاهایش او را تا مقابل کاخ سفید بدرقه کرده بود! انتخاب ترامپ یا بهتر است گفته شود انتخابات امریکا، مستقیما به آینده آلمان در اروپا بستگی داشت و نتیجه ای که بدست آمد قطعا با سیاست دولت حاکم در آلمان زاویه های جدی خواهد داشت.

آذر فریتاش، همکار پیک نت در پاریس نوشت:

در فرانسه روزنامه اومانیته پیشقدم همه مطبوعات در تفسیر کوتاه انتخابات امریکا بود. این روزنامه نوشت:

هشت سال پس  از ریاست  جمهوری باراک اوباما که موج بزرگی از امید  را در سراسر آمریکا بوجود آورده بود یک جمهوریخواه 70 ساله بنام "رونالد ترامپ" که رسانه ها او را دارای افکار خارجی ستیزی و معتقد به تبعیض جنسیتی معرفی کرده بودند، هیلاری کلینتون از حزب دمکرات که امیدوار بود اولین زن رئیس جمهور در امریکا باشد را شکست داد و رئیس جهموری امریکا شد.

ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی اش نخبگان سیاسی را غرق فساد مالی اعلام کرد و به رأی دهندگان امریکائی امریکای عاری از خطر جنگ را وعده داد. نظر سنجی های مبارزات انتخاباتی بی وقفه بر این طبل می کوبیدند که بیش از 60 در صد امریکائی ها ترامپ را شایسته ریاست جمهوری نمی دانند، اما وی با هوشمندی موفق شد در سرانجام انتخاباتی، امریکائی ها را به سود خود پای صندوق های رای ببرد.

وعده های ترامپ در بسیاری موارد، از جمله سیاست خارجی هنوز نا مشخص است و نخبگان اروپائی نگرانی خود را از پیروزی او پنهان نمی کنند.

با رای آمریکائی ها در جریان انتخابات ریاست جمهوری، مجلس سنا و کنگره امریکا نیز همچنان در دست جمهوریخواهان باقی ماند و این از پدیده های نادر در امریکاست که دو مجلس و کاخ ریاست جمهوری در اختیار یک حزب و نماینده آن در کاخ سفید باشد.

افسانه نگاهی که از همکاران پیک نت در امریکاست نیز بسیار کوتاه برای ما نوشت:

از شگفتی های انتخابات امریکا یکی هم این بود که ترامپت در همان ایالتی که "سندرز" بیشترین طرفدار را داشت نیز به پیروزی دست یافت و بیشترین رای را آورد. یکی از کاندیداهای حزب دمکرات که شعارهائی می داد از جنس سوسیالیسم.

مطبوعات امروز امریکا تفسيرهایشان را اغلب امروز اینگونه شروع کردند:

باخت هیلاری در واقع به دلیل این بود که نماینده واقعی نسل جدید حزب دموکرات نبود. این باخت می تواند سر آغاز تصفیه ها در این حزب باشد.

حزب دموکرات در سالهای اخیر عمدتا در دست کلینتون ها بود و فساد مالی و زد و بندهای اقتصادی زیادی را به حساب هیلاری نوشته اند.

اگر هیلای کلینتون رئیس جمهور شده بود سیاست خارجی کاخ سفید به همان سیاست خطرناک 4 سال اول ریاست جمهوری اوباما باز می گشت.

اما درباره ترامپ بد نیست بدانید که او نماینده واقعی جمهوری خواهان نبود . به هیچکدامشان وصل نبود و هیچکدام حاضر نشده بودند او را حمایت کنند و این عملا به نفع وی تمام شد و مردم او را فردی مستقل یافتند.

مردم امریکا در حقیقت علیه جنگ رای دادند و هیلاری که نماینده سیاست جنگی می دانستند و خطرناک. یک نکته مهم در اولین سخنرانی ترامپ پس از پیروزی در انتخابات وجود دارد که باید با دقت به آن فکر کرد. او دراین سخنرانی گفت:

"منافع هیچ کشوری بر منافع آمریکا ترجیح ندارد!"

از نظر من این جمله پیامی بود برای اسرائیل!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 آبان

 
 

اشتراک گذاری: