ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه بامدیر مسئول روزنامه اعتماد

تا آزادی مطبوعات نباشد

با فساد نمی توان مبارزه کرد

 
 
 
 

نماینده مردم تهران و مدیر مسئول روزنامه "اعتماد" الیاس حضرتی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا از فاجعه تیراژ مطبوعات در ایران سخن گفت. او گفت:

حداقل انتظار این است که یک فیلم سینمایی با تیراژ میلیاردی بسازیم که صدها میلیون نفر بیننده داشته باشد و درآمد حدود 4 میلیارد دلاری داشته باشد و در بخش موسیقی، کتاب، کنسرت و رسانه تیراژ 10 میلیونی داشته باشید، اما مجموع رسانه‌های ما با تیراژ بسیار کم و خجالت‌آوری منتشر می‌شوند. به راحتی روزنامه‌ها را توقیف می‌کنیم، روزنامه‌ها عمر خیلی محدودی دارند، خط قرمزهای سلیقه‌ای و به تعداد افراد و مسئولین پیدا می‌کنیم و نتیجه این می‌شود که کسی حاضر نمی ‌شود در روزنامه سرمایه‌گذاری کند. اینکه رئیس جمهور می‌گوید توقیف آخرین مرحله باشد، من حتی توقیف را به عنوان آخرین مرحله هم قبول ندارم. برای چه باید اقدام به توقیف، کشتن و اعدام روزنامه کنیم؟ اگر من به عنوان مدیر مسئول روزنامه شایستگی و لیاقتم را از دست دادم من را وسط میدان انقلاب به فلک ببندند و شلاق بزنند، جریمه 10 میلیونی کنند و 10 روز به زندان اوین ببرند و در نهایت دادگاه به ارشاد دستور دهد که صاحب امتیاز، مدیر مسئول را عوض کن و فرد دیگری را جایگزین کن. اگر من اشتباه کردم چرا باید نگهبان دم در، چاپچی، توزیع کننده روزنامه، خبرنگار و مخاطب ما که هر روز با روزنامه زندگی می‌کند باید تنبیه شود؟ باید لایحه جامع نظام رسانه از سوی دولت تدوین شود.

فساد مملکت را مثل خوره از بین می‌برد اما خبرنگار و روزنامه‌نگار قلمش می‌لرزد برای نوشتن آن، زیرا ما جسارت را از روزنامه‌نگار گرفتیم، اگر روزنامه‌نگار جسارت داشته باشد کسی جرأت نمی‌کند تخلف کند، نورافکن را به پستوها و مخفیگاه‌هایی که تخلف می‌کنند و برای فساد برنامه‌ریزی می‌کنند می‌اندازد و اینقدر قوه قضائیه، نیروی انتظامی و مأمور لازم نیست. هر مأمور و بازرسی که بگذارید باید فرد دیگری را به عنوان بازرس و مأمور برای او قرار دهید و این سلسه ‌وار تا بی‌نهایت ادامه دارد. باید این جسارت را که اکنون وجود ندارد به جامعه رسانه‌ای کشور برگردانیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 آبان

 
 

اشتراک گذاری: