ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روحانی در استان البرز

هرچه برای آقای هاشمی

کف بزنید، باز هم کم است!

 
 
 
 

بخشی از سخنان روحانی در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان البرز در جریان سفر به این استان:

ما مشکلات بزرگی داریم در عین حال ملتی بزرگتر از مشکلات و جوانانی با استعداد و غیور نیز داریم‌. نباید وقت و نیروها صرف دعواهای بی‌ارزش که تنها فرصت‌ها را از بین می برد‌، بشود‌. ما باید یک معیار درست کنیم و بر مبنای آن حرکت درست و غلط خود را بسنجیم. 

 ما باید برای رشد اقتصادی در مسیر جلب سرمایه های خارجی تلاش کنیم. به طور نمونه فقط در بخش نفت و گاز و استفاده مناسب تر از منابع مشترک نفتی با همسایگان، نیازمند 200 میلیارد دلار سرمایه هستیم.  درحالی که ما باید روزانه یک میلیون بشکه نفت از این میدان استخراج کنیم اما در ابتدای آغاز دولت یازدهم ما فقط 45 هزار بشکه نفت از این میدان برداشت می کردیم که اکنون این رقم به 300 هزار بشکه افزایش یافته است و برای فاز بعدی آن نیازمند 18 میلیارد دلار سرمایه هستیم. 
 
روحانی در حالی که پیوسته با تشویق حاضران روبرو بود، گفت: با شعر و شعار توسعه محقق نمی‌شود؛ آبادانی نیازمند تلاش، سرمایه‌گذاری و فناوری است. 

از علم و دانش دیگران نیز باید بهره بگیریم. از فرصتها باید در حداقل زمان برای پیشرفت کشور بهره برد. در همین بحث تولید سانتریفیوژها ‌که باید از آیت الله هاشمی رفسنجانی و نقش ایشان نیز یادی کنیم، وضعیت به همین گونه بود.  دراینجا حاضران  با شنیدن نام هاشمی شروع به کف زدن کردند که روحانی گفت:

البته هر چی برای ایشان کف بزنید کم است. اقای هاشمی رفسنجانی حق بزرگی بر گردن صنعت هسته‌ای دارند. ایشان از سال 65 در فکر تولید سانتریفیوژ بود و در نهایت تصمیم گرفتیم یکی وارد کنیم. در سال 67 این سانتریفیوژ وارد شد و ما شروع به ساخت قطعات آن و در نهایت خود سانتریفیوژ کردیم. 

شرط ما با شرکت هواپیماسازی ایرباس نیز ساخت قطعات برای آن شرکت بود. مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی ما باید کارهای ماندگار بکنند و با صبر و تلاش می توان به این خواسته رسید. 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 آبان

 
 

اشتراک گذاری: