ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 31 شهریور

عقد و ازدواج مجانی

در مقبره امام زاده های ایران

 
 
 
 

 

۱ - روزنامه ایران

 - سرمقاله ایران : وارونگی آماری در دانشگاه ها ؛

سرآغاز مهر مصادف با انتشار خبری است که در آن صحبت از وارونگی آمار جامعه علمی به میان  می آید. اتفاقی که دیر زمانی است آغار شده است. یعنی اینکه دختران جامعه ایران دیگر در آرزوی شوهرداری صرف خود نیستند. اما آیا برای 57 درصد از ورودی های دانشگاه اجازه اشتغال در بازار کار نیز به همان نسبت موجود است ؟ بازتاب تغییر در مشارکت دختران در ورود به دانشگاه شاید نشأت گرفته از برابری آموزش پذیری زنان در حقوق حداقلی شهروندی و شکستن پندارهای پدر سالانه در خانواده ایرانی است .اما باید گفت وارونگی در برابری آموزش در حالی صورت گرفته که نشان می دهد این وارونگی در اشتغال تا مدت ها میسر نخواهد شد .شاید بتوان نتیجه گرفت برابری در حوزه آموزش عالی همزاد با پذیرش حقوق کامل شهروندی زنان نبوده است .امید است برای فارغ التحصیلان زن به بازار کار چاره اندیشی کرد .

 - صدای زنگ مدرسه برای یک میلیون و 400 هزار کلاس اولی.

 - جایی که صدای پای " مهر " نمی آید. دانش آموزان روستای " مدوآرپناه " منطقه " احمد فداله " خوزستان سالهاست که طعم تلخ محرومیت را با همه وجود چشیده اند ، اما در این میان معلم هایی هستند که با عشق و تنها با عشق ، رنج رفتن به آنجا و تدریس در مدارس سنگی یا کانتینر را تحمل می کنند تا بلکه لبخندی بر چهره آفتاب سوخته دانش آموزان این روستاها بنشانند . دانش آموزانی که " کیسه برنج "را که حکم کوله. را برایش دارد به پشت خواهد گرفت و روانه بیغوله ای خواهد شد ه که کلاس نام دارد .

 - از امروز در سراسر کشور، جریمه مصرف سیگار در اماکن عمومی.

 - واگذاری تأمین تجهیزات محیط بانان به وزارت دفاع

 - گزارش بانک مرکزی از گرانی کالا در یک سال اخیر، لبنیات 3 درصد ، میوه های تازه 27 درصد ، تخم مرغ 23 درصد ، برنج 46 درصد ، حبوبات 27درصد.

 - توران میرهادی در بیمارستان. توران میرهادی از بنیانگذاران شورای کتاب کودک می باشد.

 - به یاد نودمین سالروز تولد فریدون مشیری

 

 ۲ - اطلاعات

 - اطلاعات در صفحه 7 نوشت : نگاهی به موانع توسعه تجارت ایران و روسیه؛ در حالی که چند تفاهم نامه میان ایران و روسیه در زمینه تسهیل و توسعه تجارت به امضا رسیده است ، اما هنوز شرایط مناسب تجاری میان دو کشور برقرار نشده و حجم مبادلات ایران و روسیه در بین همسایگان ایران در رتبه پنجم قرار دارد.

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: ایران برنامه مشخصی برای صادرات به بازار روسیه ندارد . شناخت کافی از بازار روسیه میان تولید کنندگان ما وجود ندارد زیرساخت های متناسب بابازار روسیه در ایران اجرا نشده ، تعداد کمی از تولید کنندگان و صادر کنندگان در ایران از بازار روسیه آگاهی دارند. درعین حال قیمت تمام شده حمل کالابالا است، همچنین وضع حمل و نقل در جنوب کشور مناسب تر  از دریای خزر است. نایب رئیس  با بیان اینکه نرخ حمل و نقل در شمال بالاتر است افزود: خریداران روسی اعتماد زیادی به ایران ندارد! نایب رئیس اتاق  مشترک ایران و روسیه افزود : ما در کشور بنگاه های بزرگ صادراتی نداریم که بتواند بازار روسیه را تامین کند. معاون عسکراولادی در پایان گفت : اصلا ظرفیت تولید ات ما به اندازه ای نیست که بتواند این بازار را تامین کند.

 - از پیام خوانندگان :

نمی دانم چرا بسیاری از خیابان های تهران به نام افراد خارجی هست ولی خیابانی به نام آیت الله بروجردی یا دکتر مصدق نداریم؟

 

 ۳ - آفتاب

 - اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین خواهان گسترش رابطه جاری 70 میلیارد یورویی ایران و روسیه شد.

 

 ۴ - کیهان

 -  جمع آوری کمک 600 میلیون تومانی برای جشن عاطفه ها

 

 - از ستون کیهان و خوانندگان :

ما بانوان شاغل در سازمان تامین اجتماعی از اینکه بازنشستگی زنان از 20 سال به 25 سال افزایش داده اند ناراحت هستیم.  پیام دوم : در آموزش و پرورش اولویت استخدام با فرزندان بازنشسته است. بنده چه گناهی کرده ام که پدرم کارگر است . پیام سوم : قبض آب مصرفی ما با جهش چند صد درصدی مواجه شده ، آیا خانواده من جانباز بیکار...

 - مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد : امسال در هر استان یک شعبه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با هدف ترویج سنت قرض الحسنه افتتاح می شود

 - دستمزد کارگران کفاف 15 روز زندگی آنان را نمی دهد

 -  زوج های جوانی که ازدواجی ساده داشته باشند  با مراجعه به مدیر امامزاده و برگزاری مراسم عقد در امامزاده هیچ هزینه برای زوج های جوان ندارد

 

۵ - جوان

 - عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: سوء استفاده از کارت های بازرگانی هنوز بحرانی نشده است. این کارشناس اقتصادی درباره مهمترین دلایل خرید فروش کارت های بازرگانی و سو استفاده از این کارت ها گفت: مهمترین دلیل این که وارد کنندگان نمی خواهند برای واردات نوع خاصی از کالا شناسنامه دار شوند. همچنین زمینه هایی برای فرار مالیاتی و استفاده از برخی معافیت های خاص می باشد.

 

 ۶ - شرق

 - ترکان: رئیس سازمان بازرسی کل کشور نمی تواند برای روحانی تعیین تکلیف کند.

 

 ۷ - دنیای اقتصاد

 - حمایت پیر جمهوری خواهان، جورج بوش پدر از هیلاری کلینتون.

 

 ۸ - اعتماد

 - روحانی در اغوش "کاسترو" دوست کوبایی.

 

 ۹ - ارمان

 - پوتین "کا.گ.ب" را احیا می کند.

 

 ۱۰ - جام جم

 - پنج کتاب از میر جلال الدین کزازی منتشر می شود.

 - اثار پرویز مشکاتیان گردآوری می شود.

 

 ۱۱ - همشهری

 - قالیباف گفت: بی انصاف ها روزی که در مسند بودند کاری نکردند امروز که در کنار نشسته اند قضاوت منصفانه ای ندارند. قالیباف افزود: روزی که در نیروی انتظامی بودم به استناد بیانات خودم و مقالات دیگران کاری کردم که مردم جرات کنند بر پلیس نظارت کنند.

 

 ۱۲ - خبر جنوب

 - نگاهی به وضع جانبازان قطع عضو دفاع مقدس در فارس؛ نخل های سوخته اما استوار.

 - دانشجوی داروسازی شیرازی رتبه اول جهان را کسب کرد.

 - پیشنهاد وزیر ارشاد به چینی ها برای تاسیس خبرگزاری ویژه جاده ابریشم.

 - پلیس فارس اعلام کرد؛ آرایشگاه رفتن عروس و دامادها از ۶ بعد از ظهر ممنوع است!

 

 ۱۳ - وطن امروز

 - معاون شهردار منطقه ۱۶ از برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری ویژه اقایان خبر داد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول مهر

 
 

اشتراک گذاری: