ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ملاحظاتی پیرامون

دو مصاحبه و سخنرانی

 
 
 
 

 

در این شماره پیک نت، خلاصه دو مصاحبه و سخنرانی را می خوانید. مصاحبه  سرلشگر رحیم صفوی فرمانده سابق کل سپاه کرده و سخنرانی  سعید جلیلی رئیس شورای عالی امنیت ملی در زمان احمدی نژاد.

در مصاحبه رحیم صفوی علاوه برنظرات و خاطراتی که نقل کرده، آماری هم در ارتباط با جنگ با عراق اعلام شده که تازه ترین سند در این باره است. رحیم صفوی گفت که در آن جنگ 200 هزار نفر کشته شدند و 300 هزار نفر علیل و ناقص العضو که نامشان را گذاشته اند "جانباز" و 40 هزار نفر هم به اسارت عراقی ها در آمدند که هنوز معلوم نیست چه تعداد آنها زنده مانده و به کشور بازگردانده شده اند.

اما درباره سخنرانی سعید جلیلی. در سال انقلاب در طبس زلزله آمد و خرابی و تلفات هم به بار آورد اما نه آنقدر زیاد که در آخرین زلزله طبس روی داد. شاه  که تازه از کشتار میدان ژاله فراغت حاصل کرده بود، فرصت را غنیمت شمرد و سفری نمایشی به طبس کرد. آن هم با لباس نظامی. رفت به طرف چادرهائی که برای زلزله زدگان برپا شده بود. زلزله زدگان به طرفش آمدند و او که تصور کرده بود به استقبالش آمده اند چهره ای دلسوزانه به خود گرفت. پیشاپیش مردم، مرد میانه سالی به شاه گفت : «چرا کشتی؟»

شاه که هنوز درحال و فضای کاخ ها و اطرافیانش بود متکبرانه گفت: «ما نکشتیم. زلزله کشت»

همان مرد که درعین حال می گریست و درجات نظامی شاه را نمی شناخت گفت: «جناب سرهنگ! اینجا را نمی گم، میدان ژاله را میگم»

حالا یکی نیست به سعید جلیلی بگوید: « اینهائی را که گفتی، رها کن. از غارت دوران احمدی نژاد و جنایاتی که در کودتای 88 شد بگو!»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 مهر

 
 

اشتراک گذاری: