ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نگاهی به سخنرانی آیت الله دری نجف آبادی

"آنان" چه کسانی هستند

که در جنایت کهریزک نقش داشتند ؟

 
 
 
 

 

آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی وزیر اطلاعات اسبق (در دولت اول خاتمی و در اوج قتل های زنجیره ای) و عضو رهبری مجلس خبرگان اخیرا در گردهمایی روحانیون شهرستان خمینی‌شهر پیرامون دو فقره قتل در پرونده قاضی مرتضوی نکات مهمی را مطرح کرده است. از جمله این که در ماجرای کهریزک از کلمه اشاره "آنان" در کنار قاضی مرتضوی نام می برد اما نمی گوید "آنان" کیستند. دری نجف آبادی می گوید:

در سال ٨٨ در قضیه زندان کهریزک صد درصد مخالف بعضی از اعمال و رفتار مسئولان وقت بودم.

در آن زمان به ‌عنوان دادستان کل کشور دستور دادم که انتقال زندانیان صورت نگیرد و حتی دیگران نیز مخالفت خود را در این موضوع اعلام کردند ولی آنان (؟) خودسرانه دست به این حرکت غلط زدند و اکنون بعد از هفت سال اعلام می‌کنند که اشتباه کرده‌اند.

در زمانی که دادستان کل کشور بودم بر اثر غفلت بعضی از افراد، یک خانم(زهرا کاظمی عکاس خبرنگار ایرانی تبار) بر اثر حادثه‌ای فوت و این موضوع موجب قطع رابطه دولت کانادا با ایران شد. گاهی به ‌خاطر اشتباه و کار غلط یک فرد، ٨٠ ‌میلیون نفر جمعیت زیر سؤال می‌روند.

زهرا کاظمی خبرنگار - عکاس ایرانی - کانادایی بود که در خردادماه ۱۳۸۲ مقابل زندان اوین بازداشت شد. بنا به گفته سعید مرتضوی، دادستان وقت عمومی و انقلاب تهران، زهرا کاظمی متهم به عکس‌برداری از اماکن و مناطق ممنوعه و ارسال آن برای سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه بوده ‌است. زهرا کاظمی در حالی‌ که مدت ۱۸ روز در بازداشت به سر می‌برد، در روز ۲۰ تیر و در زندان جان خود را از دست داد. مقامات وقت دادستانی دلیل مرگ را غش و برخورد سر خانم کاظمی با زمین و نهایتا ضربه مغزی ذکر کردند.

محسن آرمین، نماینده مجلس ششم از تریبون مجلس گفت: «به گفته‌ مقامات وزارت اطلاعات این وزارت اعلام می‌کند که بازداشت وی ضرورت ندارد و ایشان را به محل اقامت خود بفرستید و ما در همان‌ جا از او بازجویی می‌کنیم ولی قاضی مرتضوی نمی‌پذیرد. مرتضوی پس از دو روز بازجویی از زهرا کاظمی به ‌دلیل نامعلومی این خبرنگار را به نیروی انتظامی تحویل داده که پس از آن زهرا کاظمی به بازجویان نیروی انتظامی گفته بود که او را به هنگام بازجویی در دادستانی از ناحیه سر مورد ضرب‌ و جرح قرار داده‌اند .

قاضی مرتضوی پس از درگذشت زهرا کاظمی خارج از حیطه‌ مسئولیت و بدون اطلاع به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل رسانه‌های خارجی این وزارت را احضار و از او می‌خواهد در مصاحبه‌ای فوت او را به علت سکته مغزی اعلام کند. او پس از مصاحبه مدیرکل مذکور، چند بار با خبرگزاری تماس می‌گیرد تا خبر فوت را به‌ سرعت اعلام کند.

فاطمه راکعی، یکی دیگر از نمایندگان مجلس ششم، نیز به رسانه‌ها گفته بود شخص قاضی مرتضوی در تماسی با محمدحسین خوشوقت، معاون رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد، او را به دادستانی فراخوانده و از او خواسته است نامه تایپ‌شده‌ای را مبنی بر این که «علت مرگ زهرا کاظمی سکته مغزی بوده است» امضا کند. سعید مرتضوی در پاسخ به گزارش تحقیق‌ و تفحص مجلس ششم، جوابیه‌ای به مجلس ارسال کرد و نوشت: «مصاحبه، خواست خود آقای خوشوقت بوده که برای دریافت اطلاعات و سوابق «زهرا کاظمی» و این که مطمئن شود وزارت اطلاعات او را تأیید نکرده بوده، به دادسرا مراجعه کرده ‌است.

این پاسخ با واکنش خوشوقت روبه‌رو ‌شد و درجوابیه‌ای برای مجلس پاسخ مرتضوی را داد. او نوشت: «دادستان تهران به گونه‌ای شگفت‌آور درخواست کرد آنچه او می‌گوید، بنویسم.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 مهر

 
 

اشتراک گذاری: