ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

جنجال FATF (پولشوئی)

بوی دلارهای نفتی دارد!

 
 
 
 

 

در شماره امروز پیک نت، بخش تقریبا کاملی از نطق نماینده شیراز در مجلس را می خوانید درباره پولشوئی، برجام و همه بهانه هائی که مخالفان دولت برای مقابله با آن پیدا می کنند و حتی خلق می کنند. پشت همه این مخالفت ها و خلق کردن ها و پیدا کردن ها، پول خوابیده و درد اصلی آنها که نمی گذارند دولت کار کند دفاع از پولشان است. آنها که پشت صحنه اند پولها را در دوران احمدی نژاد بالا کشیده اند و آنها که جیغ و داد می کنند در مطبوعات و نماز جمعه ها، پیاده نظام اصل کاری ها هستند. این جمله نماینده مجلس دقیق و بی نیاز از توصیف و تفسیر است:

« دولت در هر مسیری گام گذاشته، منتقدان به تخریب پرداخته‌اند و در ماه‌های گذشته، جز موضوع FATF  در بحث قراردادهای نفتی نیز هجمه‌های مشابه علیه دولت صورت گرفت. استفاده ابزاری، تبلیغاتی و سیاسی از مسائلی که سرنوشت و رونق اقتصادی مملکت به آن گره خورده، در درازمدت برخلاف مصالح نظام و منافع ملی خواهد بود.

مخالفان FATF می‌گویند در جریان پیوستن به این کارگروه اقدام مالی، اطلاعات سری مملکت به بیرون درز می‌کند. این درحالی است که اساساً همکاری با FATF یک همکاری چند جانبه است و درصورتی که اطلاعاتی جابجا شود، طبیعتاً اطلاعات طرف‌های خارجی نیز در اختیار ما قرار می‌گیرد.

مهمترین مسئله در خصوص پیوستن به FATF ایجاد شفافیت مالی و بانکی و مبارزه با پولشویی است، و به نظر می‌رسد برخی از کسانی که امروز نگران پیوستن ایران به این کارگروه هستند، از این شفافیت مالی هراس دارند و نگران عملکرد مالی خود هستند.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 مهر

 
 

اشتراک گذاری: