ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در جلسه غیر علنی مجلس

پشت نقاب مخالفت با "برجام" و "فاتف"

ثروت و غارت و اختلاس پنهان است!

 
 
 
 

 

فرج‌الله رجبی نماینده شیراز در مجلس با خبرگزاری ایسنا مصاحبه کرده و به  نکات مهمی در ارتباط با مخالفان جلوگیری از "پولشوئی"، برجام و قراردادهای نفتی اشاره کرد. رئوس نکات خبری که وی در این مصاحبه مطرح کرد را در ادامه میخوانید:

 

1- وزیر نفت در جلسه غیر علنی مجلس حاضر شد و ضمن تشریح فرآیند عقد این قراردادها، نحوه رسیدگی به انتقادها و نظرات دستگاه‌های نظارتی را توضیح داد و رئیس مجلس نیز نظرات کارشناسی دفتر رهبری را که با وزیر نفت جلسه تشکیل داده بودند تشریح کرد و درنهایت در جلسه‌ای با حضور وزیر نفت و نمایندگان رهبری مسائل جمعبندی شد.

2- در مورد پیوستن ایران به کارگروه ویژه اقدام مالی (پولشویی) موسوم به FATF هم شیوه‌ انتقاد کردن از دولت که همراه با جریان‌سازی و تخریب عملکردهای مثبت صورت می‌گیرد، نگران‌کننده است و متاسفانه تبدیل به روش و رویکرد همیشگی منتقدان شده است.

دولت در هر مسیری گام گذاشته، منتقدان به تخریب پرداخته‌اند و در ماه‌های گذشته، جز موضوع FATF  در بحث قراردادهای نفتی نیز هجمه‌های مشابه علیه دولت صورت گرفت.

استفاده ابزاری، تبلیغاتی و سیاسی از مسائلی که سرنوشت و رونق اقتصادی مملکت به آن گره خورده، در درازمدت برخلاف مصالح نظام و منافع ملی خواهد بود.

منتقدان FATF می‌توانند همچون مخالفان قراردادهای نفتی از مسیر قانونی نظرات خود را مطرح کنند.

 مخالفان FATF می‌گویند در جریان پیوستن به این کارگروه اقدام مالی، اطلاعات سری مملکت به بیرون درز می‌کند و این درحالی است که اساساً همکاری با FATF یک همکاری چند جانبه است و درصورتی که اطلاعاتی جابجا شود، طبیعتاً اطلاعات طرف‌های خارجی نیز در اختیار ما قرار می‌گیرد.

مهمترین مسئله در خصوص پیوستن به FATF ایجاد شفافیت مالی و بانکی و مبارزه با پولشویی است، و به نظر می‌رسد برخی از کسانی که امروز نگران پیوستن ایران به این کارگروه هستند، از این شفافیت مالی هراس دارند و نگران عملکرد مالی خود هستند.

3-  باید مشخص شود که ورودی‌ درآمدی اشخاص حقیقی و حقوقی از کجا است و باتوجه به مسائل و مشکلات اقتصادی سال‌های اخیر و پولشویی‌ها و اختلاس‌هایی که در کشور شاهد بودیم، ضرورت ایجاد شفافیت مالی و بانکی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

متاسفانه میزان و تعداد تریبون‌ها و رسانه‌هایی که در اختیار مخالفان FATF قرار گرفته و آن‌ چه در اختیار منتقدان و مخالفان دولت قرار دارد، بسیار بزرگ است و عدالت رسانه‌ای در کشور وجود ندارد، بنابر این شاهد هستیم برای این‌که دولت را لاقید به منافع ملی نشان دهند، فضاسازی‌های رسانه‌ای شدیدی انجام می‌شود. بسیاری از منتقدان حتی نمی‌توانند اسم FATF را از روی کاغذ بخوانند و حتی یک‌بار متن و مفاد این قرارداد همکاری را نخوانده‌اند.

4-  برخی از وزرا و اعضای کابینه دولت، دکان دونبش دارند و بیشتر از آن‌که به فکر حمایت از کلیت عملکرد دولت باشند، در فکر عافیت‌طلبی و منافع شخصی خود برای عبور از گذرگاه‌ها و گلوگاه‌های مقطعی مربوط به خودشان هستند و این مسئله، خطر جدی برای دولت ایجاد می‌کند و آقای روحانی باید هرچه سریعتر تکلیف خود را با این گروه از اعضای کابینه مشخص کند.

5- آن‌ چه در مورد FATF، قراردادهای نفتی و برجام از سوی منتقدان رقم خورد، اقدام اقلیت کوچکی است که سعی دارد نظر خود را به اکثریت مسلط کند و دولت باید بیش از این هوشیار باشد و با قدرت این فضای منفی را دگرگون کند و اجازه ندهد این اقلیت نظر خود را با فضاسازی رسانه‌ای به اکثریت تحمیل کند. شاهد حضور مدیرانی در دولت هستیم که هیچ اعتقادی به سیاست‌ها و رویکردهای ندارند. بسیاری از مدیران دولت قبل همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در بهترین شرایط، جابجا شده‌اند و حتی در سطوح سیاسی همچون فرمانداری‌ها نیز شاهد حضور چنین افرادی هستیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 مهر

 
 

اشتراک گذاری: