ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در سرشماری شرکت کنید

و پاسخ راست بدهید!
 
 
 
 

 

حسن روحانی روز گذشته در دیدار مسئولان ستاد سرشماری سراسر کشور با وی گفت:

«از مردم تقاضا می کنم که همه همکاری لازم را با ماموران سرشماری داشته باشند، زیرا اطلاعات بدست آمده از این سرشماری پایه ای برای برنامه ریزی کشور است.

سازمان برنامه و بودجه را احیا کردیم تا از متخصصان برای برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور استفاده کنیم.

امسال، سال رونق اقتصادی است و آثار آن را در بخش های مختلف اقتصادی می بینیم البته ما باید واقعیت‌ها  را به مردم بگوییم یعنی اگر رشد اقتصادی خوب است آن را به مردم بگوییم و اگر یک سال هم رشد اقتصادی متوقف است باید آن را هم به مردم بگوییم و دلایل آن را تشریح کنیم زیرا مردم باید از شرایط کشور مطلع باشند تا براساس آن اطلاعات برنامه ریزی کنند. بدون کمک مردم هیچ کاری پیش نمی رود.

باید صادقانه آمار را به مردم اعلام کنیم چون علاوه بر بخش دولتی، بخش خصوصی هم می خواهد برنامه ریزی کند. بنابراین باید بدانیم رشد جمعیت چگونه است؟ چقدر مسکن داریم و چقدر نیاز داریم؟ چه تعداد مدرسه نیاز داریم؟ بنابراین همه افراد اعم از بخش خصوصی و عمومی به یک آمار دقیق نیاز دارند تا برای آینده خود برنامه ریزی کنند. دانشگاه‌ها  و مراکز تحقیقاتی به آمار نیاز دارند.

آمارها در گذشته پیک جمعیت و شرایط نسل جوان، میزان نیاز به اشتغال یا مسائل زیست محیطی مثل آلودگی شهرها یا کمبود آب را هشدار داده بود که باید براساس این آمار برنامه ریزی درستی انجام می شد و به طور مثال متناسب با میزان بیکاری باید شغل درست می شد، البته بیکاری در همه کشورها تا حدی قابل قبول است اما بیکاری دو رقمی یا 9/9 درصدی اصلا قابل قبول نیست. ما ابتدا باید آمار دقیق بدست آوریم و ثانیا براساس آن اطلاعات برنامه ریزی داشته باشیم.

به خود اجازه می‌دهند که راجع به آمار حرف بزنند در حالی که باید آمار و اطلاعات توسط مسئولان آمار کشور اعلام شود، البته اگر سایر مسئولان می خواهند آمار را اعلام کنند باید آمار خود را مستند به مرکز آمار ایران کنند.

در این دوره از سرشماری از مردم خواسته شده است که از طریق اینترنتی در سرشماری شرکت کنند این راه بسیار خوب و درست است البته در این دوره در سرشماری و به منازل هم مراجعه می شود که در آینده حتما می‌شود راه حل های دیگر را در نظر گرفت تا سرشماری راحت تر انجام شود.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 مهر

 
 

اشتراک گذاری: