ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روزی 250 هزار مسافر برای اربعین می رود

1600 شرکت اتوبوسرانی

مسافر در ایران جابجا می کنند!

 
 
 
 

 

اولین شرکت اتوبوسرانی منظم ایران "اتو توکل" بود که خیلی زود رقیبی هم پیدا کرد بنام "شمس العماره" و یا برعکس.

سالها این دو شرکت انحصار انتقال مسافران به شهرهای مختلف را داشتند تا آن که ساخت اتاق اتوبوس در ایران آغاز شد. تا پیش از آن اتوبوس ها را از خارج وارد می کردند اما از یک تاریخی "شاسی" اتوبوس را از ترکیه و یا از بغداد به ایران آورده و روی آن اتاق سوار می کردند. نه ترکیه و نه عراق اسکلت یا شاسی اتوبوس نمی ساختند بلکه این شاسی ها از فرانسه و آلمان و دیگر کشورهای اروپائی به این دو کشور منتقل شده و ایرانی ها آن را خریده و وارد ایران می کردند.

"تی بی تی" و "ایران پیما" دو شرکتی بودند که با اتوبوس های مدرن تر، بی دماغ و یخچال دار کار خود را شروع کردند و کار ترانسپورت شمس العماره و اتوتوکل را کساد کردند. شمار تصادف های این اتوبوس ها کم بود، البته مسافرت هم باندازه امروز نبود و راننده ها نیز با گواهینامه پایه یک، خیلی ماهر تر از راننده های کنونی بودند. همیشه یک کمک راننده هم کنار دستشان بود که خودش یکپا راننده بود.

حالا میدانید چند شرکت اتوبوسرانی بین شهری در ایران فعال است؟ 1600 شرکت.

این آمار را معاون وزیر راه و شهرسازی روز گذشته اعلام کرد و افزود:

۶۳ درصد زائران کربلا از مرز مهران می روند و بر میگردند. (البته اگر همه سالم برگردند!)

پایانه مرزی مهران به هیچ وجه ظرفیت جابجایی میلیونی زائران را در ایام اربعین ندارد، سال گذشته در برخی روزها شاهد ورود و خروج ۲۵۰ هزار زائر در این نقطه مرزی بودیم درحالیکه پایانه مهران تنها ظرفیت خدمات دهی به ۲۰ هزار نفر را دارد.  درحالیکه راهپیمایی بزرگ اربعین نه تنها مسئله ای ملی بلکه بین المللی است. پارسال زائرانی از ۳۲ کشور از این مرز راهی عتبات عالیات کشور عراق شدند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 مهر

 
 

اشتراک گذاری: