ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 10 مهر

کشف تازه احمد جنتی:

نامزدی "احمدی نژاد" فتنه بود!

 
 
 
 
 

۱ کیهان

 

 - ایت اله جنتی از دیدار خود با رهبر در شب چهارشنبه یاد کرد و گفت: در این دیدار از اقدام اخیر ایشان (نهی احمدی نژاد برای شرکت در انتخابات ۹۶) که برای جلوگیری از برپا شدن آتش فتنه بوده است تشکر کردم چرا که ایشان فتنه را در نطفه خفه کرده اند.

 

 - در ستون کیهان و خوانندگان: بار دیگر امام و ولی امر مسلمین برنامه توطئه آمیز دشمنان را به هم ریخت. حال مردم با بصیرت کامل در انتخابات ریاست جمهوری سال اینده سرنوشت کشور را بدست فردی صالح و انقلابی بسپارند.

 

 ۲ اعتماد

 

 - روزنامه اعتماد در صفحه ۱۰ گزارشی دارد درباره سفر هیأت تجاری آلمانی به ایران اعتماد نوشت: امید یراقی رئیس اتاق بازرگانی ایران-المان معتقد است المان ها باید بتوانند رقیب اصلیشان در ایران، یعنی چین را از صحنه خارج کنند.

 

 ۳ ایران

 

 - اسد اله عسکرولادی رییس اتاق بازرگانی ایران و چین به خبرنگار "ایران" گفت: چین شریک اول تجاری ایران است و تا کنون کشوری وارد نشده که بخواهد سطح تعاملات خود را مانند چین کند.

 - وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی "سالمند" خبر داد: تدوین سند ملی سلامت سالمندان. دکتر هاشمی با اشاره به سفر اخیر خود به مسکو افزود: در شهر مسکو که جمعیتی نزدیک به تهران دارد، ۸۱ هزار تخت ببمارستانی وجود دارد، درحالیکه مجموع تخت های بیمارستانی تهران ۲۶ هزار مورد است که بیشتر انها نیز پیش از انقلاب راه اندازی شده اند. وی اضافه کرد: مایه تاسف است که روند سپردن سالمندان به مراکز سالمندی رو به افزایش است.

 - وزارت بهداشت: شیوع دیابت در شهرها بیش از ۲ برابر روستاها.

 - برگزاری سالگرد درگذشت "دکتر سید محمد حسین مبین" پدر جذامیان ایران در تبریز.

 - به انگیزه اهدای جایزه به امیرهوشنگ ابتهاج (ه.ا سایه). عاطفه طیه از مؤلفان کتاب "پیر پرنیان اندیش" - گفتگو با سایه، نوشت: دیوان "سایه" نمایشگاهی است که می توان در آن امیال و عواطف به زخم ها و التهاب های عاشقانه شخصی را به روشنی دید.

 - محمد رضا خاتمی: اجازه مطالعه پرونده خود را ندارم!

 - حکم محکومیت ۱۶ سال زندان "نرگس محمدی" تایید شد.

 

۴ - دنیای اقتصاد

 

 - معاون راه آهن: هیچ برنامه ای برای خرید واگن خارجی نداریم.

- نعمت زاده وزیر صنعت، در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه رنو گفت: شرکت های خودرو سازی زیادی مورد بررسی قرار گرفته و به این نتیجه رسیدیم که "رنو" شریک مناسبی است. وی تاکید کرد: برای فاز اول، تولید ۱۵۰ هزار دستگاه در سال و برای فاز دوم ۳۰۰ هزار دستگاه لحاظ شده است. به گفته نعمت زاده با احتساب تولید خودروهای دیگر شرکت "پژو" سبد خودروهای فرانسوی در ایران به ۵۰۰ هزار دستگاه در سال خواهد رسید.

 

 ۵ - جمهوری اسلامی

 

 - تیتر اول روزنامه جمهوری اسلامی؛ بحران سوریه، امریکا و روسیه را در استانه رویارویی قرار داد/تلاش امریکا برای تجهیز ترروریست ها به سلاح های سنگین علیه روسیه و سوریه/ وزارت دفاع روسیه نسبت به هرگونه تعرض علیه نیروهایش هشدار داد و اعلام کرد روسیه دقیقا از محل پایگاه ها و مناطق استقرار امریکایی ها در سوریه اطلاع دارد.

 - روزنامه جمهوری اسلامی سرمقاله خود را به عنوان "عزاداری سنتی را نجات دهید" نوشت: هفته گذشته شهرداری تهران اعلام کرد مبلغ ۸ میلیارد تومان به تکایا کمک می کند که باعث می شود مسئولین پرداخت کننده این پول ها، امکان بهره برداری های سیاسی از این اقدام پیدا کنند. علاوه بر این ها شهرداری ها با چه مجوز شرعی و قانونی بودجه ای را که از مردم برای عمران و آبادانی شهر می گیرند هزینه عزاداری می کنند?! این واقعیت را در نظر داشته باشیم که مردم این پول ها را با اکراه و از روی ناچاری به شهرداری پرداخت می کنند. مردم هرگز شهرداری را برای این قبیل کارها وکیل خود قرار ندادند.

 

۶ اطلاعات

 

 - بزرگداشت یادروز حافظ در میعادگاه عاشقان شعر و ادب در حافظیه شیراز.

 - وزیر راه کریدور شمال-جنوب فعال می شود. آخوندی استفاده از این کریدور را بهترین مسیر برای انتقال کالا به روسیه دانست.

 

 ۷ شرق

 

 - رییس جمهور: خدا نیامرزد افرادی را که تزریق یأس و نا امیدی می کنند.

 

۸ آفتاب

 

 - سکوت سنگین دلواپسان نفتی در برابر دستاورد بزرگ نفتی ایران.

  - پاستور یا بهشت! دو راهی سخت اقای شهردار.

 - کمک ۴۰۰ میلیاردی دولت به شهرداری در مورد بافت های فرسوده.

 - عیادت عارف از دکتر معین فر، اولین وزیر نفت جمهوری

- رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: کارت های بازرگانی به صورت غیر مجاز -اجاره ای-  در اختیار وارد کنندگان مورد سو استفاده قرار می گیرد.

 

 ۹ - وقایع اتفاقیه

 

 - دود مبارزه با قاچاق به چشم مردم رفت، لوازم خانگی گران شد.

 - وزارت جهاد کشاورزی؛ ۱۰ هزار تن برنج و ۵ هزار تن شکر به قیمت مصوب دولتی، برنج هر کیلو زیر ۴ هزار تومان و شکر ۲۵۲۰ تومان در بازار توزیع می شود.

 

 ۱۰ آرمان

 

 - محمد رضا باهنر در گفتگو با آرمان: مصباح یزدی مرجع واحد همه اصولگرایان نیست.

 - فرمانده ناجا هشدار داد: مجرمان از زندان رفتن واهمه ای ندارند.

 - آرمان در صفحه ۸ نوشت: یکی از شناخته شده ترین ترفندها استفاده از کارت های بازرگانی یکبار مصرف است. بررسی ها در ماه های اخیر نشان می دهد قاچاق از طریق کارت های بازرگانی یکبار مصرف و اجاره ای ادامه دارد.

 

۱۱  - مردم سالاری

 

 - حمایت هاشمی از روحانی، هر روز پر رنگ تر از دیروز.

 - دلواپسان امروز، ساکتان دیروز.

 - کسب مقام سیزدهم اصغر فرهادی در بین ۱۰۰ کارگردان هیجان انگیز دنیا.

 

  ۱۲ همشهری

 

 - پوست اندازی حامیان دولت احمدی نژاد، جبهه پایداری با چهره های جدید.

 - حجت الاسلام صادق زاده رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری در جمع ائمه جماعات مساجد جنوب تهران گفت: خط تخریب مدیریت شهری با اهداف سیاسی.

 

 ۱۳ - جام جم

 

 - ایرانیان اولین مصرف کنندگان کیسه پلاستیکی.

 - پیشنهاد ثبت روز ملی تئاتر خیابانی.

 - کنسرت شهرام و حافظ ناظری در کیش با حضور نیکی کریمی و رضا عطاران. ( دیگر روزنامه ها به نقل از شهرام ناظری نوشتند: از خانه خودم یعنی صدا و سیما آواره شده ام)

 

 ۱۴ - خبر جنوب

 

 - دفتر تحقیقات و بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: فقط ۱۰ درصد فعالان بخش خصوصی، دولت یازدهم را موفق می دانند.

 

 ۱۵ - وطن امروز

 

 - رییس کمیسیون صنایع بازرگانی اتاق ایران: امار بانک مرکزی را قبول نداریم

 

 ۱۶ - هفته نامه ۹ دی (سخنگوی سرکوب جنبش سبز)

 - حمید رسایی در سرمقاله خود نوشت: تکلیف ما در برابر توصیه دلسوزانه رهبری به "عدم حضور احمدی نژاد در انتخابات"؛ ما به خضر زمانه خود اطمینان داریم.

 - هفته نامه ۹ دی در صفحه اخر خود نوشت: حسن خمینی اولین مدعی فقاهت در تاریخ حوزه های علمیه که عکس های اندرونی خانواده را به اشتراک می گذارد. شاید در شرایط کنونی که تبختر نخبگانی و اجتماعی "حسن خمینی" در حد کاندیداتوری مجلس خبرگان رهبری است، اسیب بی پروایی های "اخوندی" از این دست چندان احساس نشود. اما تصور کنید که فیل بلند پروازی های او در اینده نه چندان دوری یاد هندوستان مرجعیت شیعیان را کند و رساله علمیه اش هم به پشتوانه بیت المالی انتشارات مؤسسه اطلاعات اقای محمود دعایی، در بهترین کیفیت چاپ و روانه بازار شود و به برکت دوپینگ تلویزیون های ماهواره خارجی بساط تقلید و مقلدی به هم بزند و بشود مرجع تقلید مخالفان جمهوری اسلامی.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 مهر

 
 

اشتراک گذاری: