ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

19 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 

نگاهی دیگر به مناظره تلویزیونی شب گذشته کلینتون و ترامپ

چرا از ترامپ

یک غول خطرناک ساخته اند؟

 

 

شب گذشته به وقت امریکا، یکی دیگر از مناظره های تلویزیونی دو نامزد جمهوریخواه و دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار شد. از همان ساعات اولیه انجام این مناظره پربیننده ترین رسانه های تلویزیونی تفسیرهای جهت دار در باره این مناظره را آغاز کردند و رسانه های فارسی زبانی مانند بی بی سی و یورو نیوز و صدای امریکا نیز با دنباله روی از این تفسیرها، نکات مهمی از این مناظره را سانسور و نکاتی را برجسته ساختند. این شیوه فریب افکار عمومی چنان جا افتاده است که رسانه های داخل کشور اعم از اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب نیز در دام همین شیوه، اخبار این مناظره را منتشر کردند.

این رسانه ها متمرکز شدند روی اتهامات جنسی دو طرف به یکدیگر و مشتی حرف های پوچ که هیچ نقشی در شناخت تفکر سیاسی و یا حداقل ادعاهای سیاسی آنها برای آینده امریکا ندارد. آنها چه نکاتی از مناظره ترامپ را در پس پرده نگهداشتند تا ما را در بی خبری نگهدارند:

ترامپ در باره اتهام ارتباط با روسیه گفت:

 

«من هيچ ارتباطي با روسيه ندارم، من پوتين را نميشناسم ولي فكر ميكنم عالي ميشد اگر ما با مسكو به تفاهم ميرسيديم، براي اينكه بطور مثال با هم بتوانیم با داعش مبارزه کنیم. واقعیت اینست که هر وقت جرياني آنطور كه باید پیش نمی رود ، آنها (دمکرات ها) روسيه را مقصر اعلام می کنند. من هيچ چيز درباره روسيه نميدانم. در مورد جريانات داخلي آن خبري ندارم، من تجارتي با روسيه ندارم ( ارتباط اقتصادي) در مورد سوریه نیز من اصلا از اسد خوشم نمي آيد اما او با داعش مبارزه ميكند. روسيه و ايران هم با داعش مبارزه ميكنند و آنها اكنون با هم متحد شده اند و اين بخاطر ضعف سياست خارجي ما مي باشد

آن دیوی که از ترامپ ساخته اند در این اظهار نظری که در بالا خواندید و مستقیما از مناظره دیشب ترجمه کرده ایم می بینید؟

این که ترامپ برنده انتخابات شود و یا هیلاری کلینتون مورد بحث نیست، بحث اینست که چرا تمام رسانه های غربی مثل یک ارکستر همآهنگ علیه ترامپ و آن هم با تمرکز روی نکاتی که یا پوچ و بی اهمیت است و یا پس از انتخابات و در صحنه عملی جهان و صحنه داخلی امریکا رنگ می بازد متمرکز شده اند؟ نباید به این نکته بیاندیشیم؟

آن دیوی که بعنوان فرمانده حمله نظامی به ایران و برهم زدن توافق اتمی ساخته اند، چقدر واقعی است و می تواند تحقق یابد؟ شرایط منطقه و جهان چنین اجازه ای را می دهد؟ دقت کنید روی جمله او در باره ضعف سیاست خارجی امریکا، دقت کنید به آن جمله ضرورت همکاری با روسیه، نکته همکاری و اتحاد روسیه و ایران و سوریه! آیا کارزار علیه ترامپ به دلیل همین نظرات نیست؟ آیا بزرگ کردن آنچه که او در باره مسلمانان در یک کارزای انتخاباتی گفته بخشی از شگرد جنگ روانی با مردم نیست؟

 
 
 
 
 

اشتراک گذاری: