ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در روزهای عزاداری در ایران

خلاصه سه مصاحبه

پوتین و اسد در روزهای اخیر
 
 
 
 

 

در روزهايي که ایران سرگرم تاسوعا و عاشورا بود، در سوریه بشار اسد و در روسیه پوتین روسای جمهور سوریه و روسیه چند مصاحبه خبری انجام دادند. این مصاحبه ها حاوی نکات خبری مهمی بود. تقریبا مضمون تمام مصاحبه هايی که این دو با نشریات و خبرگزاری های روسیه و فرانسه انجام دادند یکسان بود و ما برجسته ترین نکات آن را استخراج کرده ایم که می خوانید:

پوتین:

1- برای مبارزه قطعی با تروریسم باید حلب از حضور این نیروها پاک شود. حلب یک جاده مهم و استراتژیک دارد که با در اختیار گرفتن آن، ما پشت جبهه نیروهای تروریستی را می بندیم و اجازه نمی دهیم از طریق موصل تجهیزات نظامی به انها در سوریه برسد. اهمیت جنگ حلب که به جنگ خانه به خانه و خیابان به خیابان کشیده شد همین است و شما (اشاره به نشریه فرانسه زبان چاپ پاریس) این حقیقت را به مردم خودتان نمی گويید.

ما برای بستن پشت جبهه نیروهای تروریستی به امریکا پیشنهاد کردیم که این عملیات با همکاری مشترک ما و شما انجام شود اما متاسفانه امریکا پیشنهاد ما را بی پاسخ گذاشت. بنظر شما چه باید می کردیم؟ باید باز هم منتظر پاسخ امریکا که معلوم نیست اساسا پاسخی هم داده شود بمانیم؟

در لیبی و عراق نتیجه شعار دفاع از دمکراسی در این دو کشور اکنون در برابر همه ماست. من نمی گویم که در این کشورها دمکراسی برقرار بود، اما آنچه که انجام شد به نفع دمکراسی تمام شد؟ شما اگر نگاه کنید تروریسم سازمان یافته از بعد از سقوط حکومت های عراق و لیبی آغاز شد و حالا دامن امریکا و شما را هم گرفته است. ما می گوييم بیايید با هم علیه این پدیده ضد بشری مبارزه کنیم.

بشار اسد:

2- در ابتدای جنگ سوریه، ارتش ما به پیروزی هايی دست یافت و ما می رفتیم تا تروریست ها را از کشور خود بیرون کنیم. ناگهان از دهها کشور سیل نیرو روانه سوریه شد تا مانع پیروزی ارتش ما در جنگ با مهاجمین مسلح شود. از جمله از امریکا و اروپا با پوست های سفید و موهای روشن و ریش های خرمايي. بنظر شما، ما باید چه می کردیم؟ دست روی دست می گذاشتیم تا سوریه هم تبدیل به یک لیبی دیگر بشود؟ کشور ما کشور کوچکی است با جمعیتی کم و تحمل این یورش همه جانبه را نداشت. از این مرحله به بعد بود که ما دست یاری به سوی روسیه دراز کردیم. ما و روسیه روابط دوستانه و تاریخی داریم و طبیعی بود که ما از آنها کمک بخواهیم تا بتوانیم در مقابل این تهاجم بایستیم. آنها (روس ها) در قبال این یاری نظامی از ما درخواست امتیازی نکرده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 مهر

 
 

اشتراک گذاری: