ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در جلسه مجمع مصلحت نظام

بررسی احتمال رویاروئی

امریکا و روسیه در سوریه
 
 
 
 

 

در اجلاس روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام هاشمی رفسنجانی، با اشاره به پایان دهه اول ماه محرم و عزادارای های این دهه گفت:

بنده از اقدامات غیرمعقول در عزاداری‌های امسال ابراز تاسف می کنم. استفاده از قمه، زنجیرهای غیرمتعارف و حتی بعضاً سلاح. با اینکه رهبری سال‌ها پیش صراحتاً به قمه زنی اشاره و آن را ممنوع کرده بودند و من هم در چندین خطبه‌ی نماز جمعه، مستنداً به قباحت این کار پرداخته بودم، متأسفانه فرهنگ سازی درستی نشد.

در همین روزها زمزمه‌های تقابل آمریکا و هم‌پیمانانش با روسیه شنیده شد. این حرف‌ها از حدّ شایعه‌‌های رسانه‌ای گذشته و حتی جزییات لشکرکشی‌ها را بیان می‌کنند که برای امنیت جهانی خطرناک است.

هشدارهای امنیتی پوتین به شهروندان روسی در اقصی نقاط جهان و به خصوص در اروپا و همچنین مصاحبه‌ی اخیر بشار اسد در خصوص «جنگ روانی جهانی به خاطر مسایل سوریه» قابل توجه است. ماجرا حتی اگر خیلی محدود هم آغاز شود، کنترل آن بسیار دشوار خواهد بود.

در چنین شرایط و موقعیت حساسی، هوشیاری کامل، تشریک مساعی و رصد کردن به روز و دقیق تحولات و نقل و انتقالات و مواضع کشورهای مرتبط و درگیر، توسط دستگاه‌های دیپلماسی و سیاسی، نظامی و امنیتی کشور ضروری است و باید متناسب با تحولات و تغییر شرایط و مواضع، تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات لازم نیز انجام شود.

در ادامه جلسه، علی اکبر ولایتی و علی لاریجانی، گزارشی از آخرین شرایط، تحولات و وضعیت منطقه و بحران موجود ارائه کردند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 مهر

 
 

اشتراک گذاری: