ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اینطور نیست که قوه قضائیه به هیچ مرجعی پاسخ ندهد

پاسخ کوتاه مطهری

به 4 سئوال مهم روز در ایران
 
 
 
 

 

علی مطهری روز گذشته با "رویداد" پیرامون چند موضوع مهم روز مصاحبه کرد که سایت جماران آن را منتشر ساخت. او در این مصاحبه درباره خودسانسوری رسانه ها و سه موضوع دیگر که می خوانید  گفت:

1- رسانه‌ها نباید دچار خودسانسوری شوند. باید در مقابل فشار‌ها مقاومت کنند. خصوصاً که این فشار‌ها فقط در موارد افشای تخلفات یک گروه سیاسی وارد می‌شود ولی در موارد افشای تخلفات گروه مقابل، دادسرای رسانه و قوه قضائیه آن حساسیت را ندارد.

2- برخورد دوگانه درباره فیش‌های حقوقی و موضوع املاک شهرداری کاملاً آشکار است . البته در اینجا ما نمی‌خواهیم درباره مسئله املاک شهرداری قضاوت کرده باشیم، بلکه مسئله، تفاوت برخورد با این دو موضوع است.

3- ادامه بازداشت یاشار سلطانی مدیرمسئول سایت معماری نیوز (افشا کننده واگذاری املاک توسط شهردار تهران) با وجود آنکه وثیقه ۲۰۰ میلیونی تعیین شده از سوی دادسرا تودیع شده غیر قابل توجیه است. اگر این موضوع ادامه داشته باشد باید از وزیر دادگستری سؤال شود و در صورت لزوم مراحل بعدی در مجلس صورت بگیرد.  ممکن است بگویند کار دست وزیر دادگستری نیست، ولی طبق اصل ۱۶۰ قانون اساسی وزیر دادگستری رابط میان مجلس و قوه قضائیه و قوه مجریه است و باید پاسخ را از قوه قضائیه بگیرد و به مجلس بدهد. این طور نیست که قوه قضائیه به هیچ مرجعی پاسخگو نباشد.

‌4- ممنوع التصویری آقای خاتمی از ابتدا خلاف قانون بود. چند ماه پیش من در نامه‌ای مستندات این اقدام را از دادستان تهران خواستم ولی هیچ پاسخی نیامد چون مستندی ندارد.

رسانه‌ها هم نباید این موضوع را جدی بگیرند. قطعاً باید این محدودیت خلاف قانون رفع شود. مجلس هم می‌تواند با تذکر و سؤال و مراتب بالا‌تر و اقدامات رسانه‌ای و با فشار افکار عمومی به وظیفه خود عمل کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 مهر

 
 

اشتراک گذاری: