ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بحث در باره ابلاغیه رهبر در مجلس

بموجب همین ابلاغیه

سال 88 نهادها تخلف قانونی کردند

 
 
 
 

 

روز گذشته محمود صادقی نماینده مجلس از تهران در نطق اضطراری خود در جلسه علنی مجلس با استناد به ابلاغیه رهبر برای انتخابات گفت:

در طرح ابلاغی مربوط به انتخابات از جمله در قانون انتخابات ریاست جمهوری به این موضوع توجه خوبی شده است. یعنی حفظ بی طرفی کامل ارگان ها و نهادهای انتخاباتی. ناظرین شورای نگهبان موظف هستند در طول مسئولیت خود، بی طرفی کامل را حفظ نمایند و ابراز جانبداری از یک کاندیداها به هر طریقی از سوی ناظرین جرم محسوب می شود. در تبصره ذیل این ماده می گوید مجازات تخلف از ماده فوق، انفصال شش ماه تا یک سال از خدمات دولتی یا شش ماه تا یک سال زندان خواهد بود.

متاسفانه در برخی از انتخابات ها به ویژه در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری (88) شاهد نقض آشکار بی طرفی از سوی برخی از اعضای شورای نگهبان بودیم. یکی از اعضای شورای نگهبان در کنار یکی از نامزدهای انتخاباتی به مصلی تهران رفت و حتی به جای او سخنرانی کرد.

یکی دیگر از ناظرین و در واقع از فقهای شورای نگهبان به عنوان دبیر جامعه مدرسین (آیت الله محمد یزدی) بیانیه رسمی داد و از یکی از کاندیداها (احمدی نژاد) حمایت صریح کرد.

 این ها از عوارض بروز فتنه بود. اینها از عوامل اصلی غبارآلود شدن فضا بود. با چنین اقداماتی بود که معترضین به انتخابات قانع نشدند. نمی توان با حذف و حصر، زندان و تبعید و برخوردهای خشونت آمیز معترضین را قانع کرد. بایستی جامعه را با اصلاح رویه ها و رفتارها اقناع کرد.هنوز از آن دوره جامعه ما اقناع نشده است و باید در جهت اجرای سیاست های ابلاغی به آن جریانات هم رسیدگی شود.

باید با رسیدگی به این عوامل و کسانی که نقض بی طرفی در انتخابات کردند، مسائل مربوط به انتخابات دهم ریاست جمهوری رفع شود.

( بند 15 سیاست های ابلاغی آمده است: پاسداری از آزادی و سلامت انتخابات و حق انتخاب آزادانه افراد و صیانت از آراء مردم به عنوان حق‌الناس در قانون‌گذاری، نظارت و اجراء و نیز رعایت کامل بی‌طرفی از سوی مجریان و ناظران و برخورد مؤثر با خاطیان.)

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 مهر

 
 

اشتراک گذاری: