ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عارف:

پرونده انتخابات 88 باید

با خاتمه حصر و زندان بسته شود

 
 
 
 

 

عارف رئیس فراکسیون امید در مجلس، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، با اشاره به ابلاغ «سیاست‌های کلی انتخابات» از سوی رهبر جمهوری اسلامی گفت:

آنچه ابلاغ شد در پی کار کارشناسی دقیقی که در مجمع تشخیص مصحلت نظام انجام شد (عارف خود نیز عضو این مجمع است) و اصلاحیه‌ای که ازسوی مقام معظم رهبری انجام گرفت، به استناد اصل ۱۱۰ قانون اساسی از سوی ایشان ابلاغ شد.

امیدواریم در چارچوب این سیاست‌های کلی، قانون جامع انتخابات تدوین شود که ثبات و ماندگاری این نکات و راهنمودها افزایش یابد.

رعایت تمامی نکات و مسائلی که در این ابلاغیه به‌عنوان یک سند بالادستی آمده، الزامی است و درحالی که قوانین عادی قابل اصلاح و تغییر هستند، سیاست‌های کلی انتخاباتی که ابتدای هفته جاری ابلاغ شد همچون دیگر اسناد بالادستی، لازم‌الاجرا بوده و مهمتر این‌که امکان وضع قوانینی که با این سیاست‌ها مغایرت داشته باشد، وجود ندارد.

با این ابلاغیه، دیدگاه رهبری در این رابطه کاملاً شفاف شد و قطعاً تمامی نهادهای نظامی و امنیتی این مسئله را رعایت می‌کنند و از ورود به انتخابات خودداری خواهند کرد.

مسئله ورود نظامیان به انتخابات و جانبداری از نامزدهای انتخاباتی یکی از انتقادهایی بود که در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ همواره مطرح کردیم و شخصاً در مبارزه‌های انتخاباتی سال ۹۲ نیز بارها این مسئله را بیان کردم و امروز باید از شورای نگهبان بخاطر نظارت دقیق برای رعایت این مسئله تقدیر کنیم.

مسائل و مشکلات سال ۸۸ هم باید در یک فضای کارشناسی ریشه‌یابی شود و سهم هر فرد، گروه و جریان از حوادث سال ۸۸ مشخص شود. باید پرونده حوادث انتخابات در سال ۸۸ اعم از حصر و زندان‌ها بسته شود؛ چرا که این مسئله به صلاح کشور است .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 مهر

 
 

اشتراک گذاری: