ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی روز گذشته ارودغان در استانبول

اجازه نمیدهیم ترکیه را

در جنگ موصل نادیده بگیرند

استانبول- بهزاد دولت آبادی

 
 
 
 

 

مهم ترین خبر روز گذشته در ترکیه، حمله نظامی به موصل برای در آوردن این شهر بزرگ و پرجمعیت و در عین حال نفت خیز عراق از چنگ داعش بود. حمله ای که در صورت پیروزی ارتش عراق، موجب تضعیف موقعیت رئیس جمهور ترکیه خواهد شد چرا که وی در هفته های اخیر بر استمرار حضور نظامی ترکیه در عراق تاکید کرده و دولت مرکزی عراق را نیز به تمسخر گرفته بود.

با آن که در مطبوعات ترکیه خبر در باره بیماری اردوغان رئیس جمهور این کشور وجود نداشت، برخی رسانه ها ایران و حتی فارسی زبان خارج از کشور  در باره بیماری و بستری  شدن اردوغان در بیمارستان گزارش هائی منتشر کردند. این درحالی است که اردوغان روز گذشته در یک کنگره در استانبول شرکت و سخنرانی کرد. البته گفته می شود که وی گرفتار بیماری سرطان روده بزرگ است اما این بیماری جدید نیست و قدیمی و مهار شده است.

اردوغان  دیروز در نشستی تحت عنوان "گنگره حقوق بین المللی" در استانبول طی سخنانی که محور اصلی آن حمله نظامی دولت عراق به موصل بود گفت: "هر که هر چه می خواهد بگوید. ما مرز مشترک 350 کیلومتری با عراق داریم و اجازه نخواهیم داد بدون حضور ما حرکتی در موصل انجام شود. می گویند که دولت عراق دعوتی از ما (ترکیه) جهت مبارزه با داعش در عراق بعمل نیاورده. مگر 14 سال پیش صدام از دول غربی دعوت کرده بود که همگی وارد خاک عراق شدند. می گویند نباید در عراق جنگ مذهبی شیعه- سنی برپا شود. و این در حالی است که ارتش دولت مرکزی عراق اهل تشییع است و مردم موصل اهل تسنن. "

به عبارتی اردوغان نگران حضور قوای شیعه نزدیک به ایران در موصل است و شبکه های تلویزیونی ترکیه هم 24 ساعت در خصوص "خطر ایران" خبر پخش می کنند و میزگرد برگزار می کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 مهر

 
 

اشتراک گذاری: