ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

 شنبه ۳۰ و یکشنبه 31 مرداد

زمزمه نامزدی یک فرمانده سپاه

در انتخابات ریاست جمهوری

 
 
 
 
 

 

۱-  روزنامه شرق

-  شرق در صفحه اول خود همراه با عکس بزرگ کیمیا علیزاده نوشت: ایراندخت کیمیاگر، کیمیا علیزاده اولین زن ایرانی که مدال المپیک گرفت. شرق در صفحه اخر نیز یادداشت اذر منصوری را به چاپ رسانده است. وی نوشت: کسب مدال برنز توسط "کیمیا علیزاده" تکواندو کار ایرانی بار دیگر ورزش زنان را به موضوعی قابل تامل تبدیل کرده است، چندی پیش یک بانوی ورزشکار با صفت توهین امیز توصیف شد (توهین مجری صدا و سیما به لیلا رجبی) چند نکته در این مورد: در ابتدا لازم است اشاره شود به این که ورزش زنان ایران را نمی توانیم جدا از ورزش ایران در صحنه بین المللی قضاوت کنیم. زمانی که به بررسی ورزش زنان در چهار دهه گذشته و برنامه ریزی هایی که در شش برنامه توسعه ای کشور در این سال ها صورت گرفته می پردازیم بررسی ها نشان می دهد در این برنامه ها هرگز سرمایه گذاری لازم برای ارتقا ورزش بانوان مد نظر قرار نگرفته است. همه این موانع در کنار تنگ نظری هایی که مزید بر علت شده اند. باعث شده ورزش بانوان ایرانی نتوانند پا به پای ورزش زنان در جهان پیش برود. بی غیرت خواندن انها چه عمد و چه سهو کاری دور از انصاف و خطاست و صدا و سیمای جهوری اسلامی ایران باید در این زمینه جوابگو باشد.

-  شرق در صفحه دوم خود یادداشت ابراهیم اصغرزاده را اورده است. وی گفت : روحانی نباید اجازه دهد روسیه با کارت ایران بازی کند. روحانی باید توضیح دهد که استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان به معنای تغییر راهبرد نه شرفی نه غربی دولت نیست. دولت روحانی نباید پنهان کاری کند و مجلس و افکار عمومی را در سیاست خارجه دور نگه دارد. دولت اقای روحانی با کمک غرب بهتر می تواند با روس ها مذاکره کند و امتیاز بگیرد تا با طناب روس ها به چاه غرب برود.

-  گفتگو با "ایران درودی" نقاش، در صفحه ۱۲ شرق به چاپ رسیده است.

-  شرق در گفتگوی دیگری که محمد رضا حریری نایب اتاق بازرگانی ایران و چین دارد در صفحه ۵ خود به نقل از این عضو اتاق بازرگانی نوشت: راه ما و چین همیشه باز است، چین مقصد اول تجارت ما هست. وی ادامه داد، چینی ها می توانند  با سرمایه گذاری در ایران با نیروی کار و انرژی ارزان بهره مند شوند. همین الان هم حداقل دستمزد نیروی کار در چین حدود ۲ برابر حداقل دستمزد نیروی کار در ایران است. چینی ها می توانند  در حوزه هایی مانند پوشاک، کیف و کفش، فولاد و خودرو وارد شوند و مایل به این کار نیز هستند. معاون عسکراولادی افزود: ایران هیچوقت با وجود ارتباط سیاسی مطلوب با روسیه، نمی تواند رابطه اقتصادی چشمگیری با این کشور داشته باشند. (اسد اله عسکرولادی رئیس اتاق ایران-چین و ایران-روسیه نیز پیش از این در مصاحبه ای با روزنامه دنیای اقتصاد در خصوص محدودیت واردات "اسباب بازی" از چین گفته بود: چرا نتوانیم اسباب بازی از چین وارد کنیم؟ اسباب بازی هم باید وارد شود! )

 

۲-  روزنامه اطلاعات

 

-  اطلاعات نیز با عکس بزرگ کیمیا علیزاده پیام روحانی به کیمیا را در صفحه اول خود به چاپ رسانده: همه مردم را شاد کردی، شادی همیشگی را برایت ارزو مندم.

-  در همین رابطه اطلاعات در یادداشتی نوشت: زنان ایرانی در عرصه های ورزشی سالها بی هیچ امکاناتی جنگیدند و امیدشان را از دست ندادند. البته بسیاری از زنان ورزشکار دنیا این کارشان را از زمین خاکی اغاز کردند و به قهرمانی رسیدند اما کسی برایشان حرف و حدیث نساخت، نماینده مجلس شان ادعا نکرد که دویدن زن تحریک کننده است!  شوهر هیچکدام به بهانه ایفای نقش مادری در نگهداری از فرزند مانع از شرکت انها در مسابقات بین المللی نشد. کسی نگقت زن باید فرزند بیاورد نه مدال ! گوینده ورزشی تلویزیونشان انها را به بی غیرتی متهم نکرد.

دیگر اخبار این شماره اطلاعات عبارت بودند از:

-  لایحه انتخابات شهرداران توسط مردم به مجلس می رود.

- چنکاواربان عاشقانه هایش را در کاخ نیاوران اجرا کرد.

- دیدار یادگار امام (سید حسن خمینی) با عزت اله انتظامی.

- معاون مدیر کل اقتصاد مسکن و وزارت راه : رشد ۲۷ درصدی معاملات مسکن در ۵ ماهه اول امسال.

-  رئیس سازمان تعزیرات گفت: قاچاقچیان با کمک برخی دستگاه های قانونی، کالاهای قاچاق را دوباره به بازار مصرف وارد می کنند.

-  شناسایی ۷ شبکه تکدی گری و جمع اوری ۱۱۶۴ متکدی در تهران.

-  وزارت بهداشت: مردم فریب انرژی درمانی را نخورند.

-  کاهش فاصله ترامپ با کلینتون بر اساس تازه ترین نظرسنجی ها در امریکا

-  وزیر راه: ۱۹ میلیون نفر از جمعیت کشور بدمسکن هستند.

 

۳-  روزنامه ایران

 

- ایران نیز کیمیا  در صدر عناوین صفحه اولش بود و سپس خبرهای دیگر اینگونه بودند:

-  چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه ناگهان در تهران.

-  ازمون های تاریخی موفق "تهران-انکارا".

- " نمایش راپورت های شبانه دکتر مصدق"

همزمان با شصت و سومین سالگرد کودتای ۲۸ مرداد، خانواده دکتر محمود مصدق، نوه مرحوم دکتر مصدق، همسرش  و علی مصدق نتیجه ذکور وی در کنار مسئولان و علاقه مندان حوزه فرهنگ و سیاست و تاریخ در تالار وحدت به تماشای این نمایشنامه نشستند.

-  به زودی پرداخت مطالبات گندم کاران و بازنشستگان پرداخت می شود.

- مطهری: رابطه با امریکا "تابو" نبست.

-  رئیس سازمان غذا و دارو: پرداخت ۹۰ درقد هزینه پانسمان بیماران دچار سوختگی.

 

۴-  روزنامه جام جم

-  شورای فقهی بانک ها مشورتی یا کاربردی؟

مصباحی مقدم: شورای فقهی باید به عنوان یک رکن در بانک مرکزی در نظر گرفته شود که بر همه بانک ها اشراف داشته باشد.

-  ایت اله هاشمی رفسنجانی: مخالفان "برجام" از همنوایی با صهیونیست ها ابایی ندارند.

-  واکنش مطهری به سخنان باهنر درباره "حصر". نایب رئیس مجلس شورای  اسلامی در پاسخ به این اظهار باهنر که در صورت برگزاری دادگاه حکم محصوران اعدام است گفت: این حرف درستی نیست، اینکه یک طرف قضیه در حصر باشند و اجازه دفاع نداشته باشند و از این سو مرتبا اتهام هایی به انها وارد کنیم اقدام منصفانه و جوانمردانه ای نیست.

-  ایران همچنین در گزارشی نوشت:  مدیریت شهری در برخورد با دست فروشی نگاه اجتماعی ندارد. کارشناس تعاون گفت: نباید دستفروشان را خطری برای اصناف دانست. وی افزود دست فروشان برای مغازه داران خطر افرینند یا مجتمع ها و فروشگاه های زنجیره ای، دست فروشان ۹۰ درصد کالای خود را از عمده فروشان و مغازه داران تامین میکنند. وی ادامه داد: گفته می شود شهرداری مسئولیت مستقیمی در سامانه دستفروشی ندارد اما دامنه مداخلات شهرداری مسائل مختلف بسیار بالاست به طور مثال در طرح "تن ارام" شهرداری در حوزه ماساژور ورود پیدا کرده. ایا این موضوع اولویت دارد یا دست فروشی؟ مجتمع کوروش را که سبب ایجاد ترافیک پارک خودرو در این منطقه شده سد معبر بدانیم یا معابری که برای ساخت و سازها بسته می شود. کارشناس تامین اجتماعی نیز گفت مدیریت شهری در برخورد با دست فروشی نگاه اجتماعی ندارد و شهر را تنها سیمان و اجر و ساختمان میداند.

-  ایران در رابطه با سالروز کودتای ۲۸ مرداد ایران مصاحبه ای دارد با "ابراهیم گلستان"

گلستان به ایران گفت: طرفداران مصدق پرت بودند. روز کودتا مهندس حسیبی را دیدم سلانه سلانه در خیابان راه می رفت و گویی خبر نداشت و ملتفت نبود که چند قدم انسوتر چه می گذرد و چطور به جان مردم افتاده اند. طرفداران مصدق چه کسانی بودند ؟ مهندس بازرگان را به سبب کارم و کارش  در شرکت نفت از نزدیک می شناختم. او همان کسی است که وقتی از فرنگ تحصیل کرد و برگشت کتاب "اداب طهارت" را نوشت که خود من واخورده شدم.

- روزنامه ایران در گزارش دیگری نوشت "ماهی سیاه کوچولو" در تایوان.

تصویرگری فرشید مثقالی در میان اثار برندگان پنجاه سال جایزه "هانس کریستین اندرسون" در شهر تایپه، مرکز تایوان به نمایش گذاشته شد. (سال گذشته نیز ترجمه انگلیسی ماهی سیاه کوچولو نوشته صمد بهرنگی با تصویرگری فرشید مثقالی که پنجاه سال پیش در کانون پرورش فکری کودکان ایران به چاپ رسیده بود در انگلیس منتشر شد و بنابه گزارش "گاردین" جزو ده کتاب پر فروش برتر قرار گرفت. ترجمه ماهی سیاه کوچولو چاپ لندن در تهران نیز با قیمت ۷۰ هزار تومان قابل دسترس است).

 

۵-  روزنامه وطن امروز

-  وطن امروز در صفحه اول به نقل از احمد توکلی نوشت: از کودتای ۲۸ مرداد عبرت بگیرید.

 

۶-  روزنامه جام جم

 

-  جام جم در گفتگو با بازیگر نقش مصدق در "معمای شاه" به نقل از وی نوشت: فکر نمی کردم شبیه مصدق باشم، این سریال ۹۵ درصد مطابق با تاریخ و درست بر اساس اسناد و مدارک تولید شده است.

 

۷-  روزنامه اعتماد

 

-  احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه گفت: عکس هایی از من درست میکنند که خودم وحشت میکنم.

- محبیان در گفتگو با اعتماد گفت: قالیباف امکان رای اوری دارد. افرادی با سابقه نظامی هم در صورتی که شرایط قانونی را بدست اورده و قانونا امکان حضور داشته باشند کسی حق حذف حقوق شهروندی انها را ندارند.

 

۸-  روزنامه ارمان

 

-  علم الهدی: اگر جوانان دنبال عیاشی رفتند دیگر روی "مین" نمی روند.

-  مطهری: دخالت نهادهای نظامی در اقتصاد از دیگر مشکلات دولت است.

-  جان کری با لاورف در ۲۶ اگوست با یکدیگر دیدار میکنند.

-  رئیس اتاق بازرگانی ایران کناره گیری کرد.

-  امیر محبیان در گفتگو با ارمان: تخریب قالیباف از  طرف اصلاح طلبان دال بر نگرانی انها از شرکت قالیباف در انتخابات ۹۶ است.

-  بهمن کشاورز: سکوت در  برابر توهین به رئیس جمهور. وقتی مردم مشاهده میکنند که مظهر اراده به انتخاباتشان مورد بی احترامی قرار گرفته نسبت به چهارچوب ها و قدرت توهین کنندگان و دلواپسان تردید میکنند.و این یک تراژدی برای دموکراسی است.

-  فضای بین المللی دلیل دیگری است که باید بپذیریم جمهوری خواهان عملا در شرایط کنونی دست بالا را به راحتی کسب کرده اند لذا ما باید با همه دشواری ان را بپذیریم و خود را اماده چنان دوره ای (دوره ترامپ) اماده کنیم.

 

۹- روزنامه کیهان

 

-  کیهان در صفحه ۸ خود خبر از دیدار رئیس دفتر رهبری با پیشکسوتان اتاق بازرگانی داد و نوشت: محمدی گلپایگانی گفت: بخش خصوصی پرچمدار اقتصاد ایران است. وی متعهد شد تا همه مسایل و مشکلات اتاق بازرگانی را به عرض مقام معظم رهبری برساند. میر محمد صادقی رئیس شورای عالی پیشکسوتان اتاق بازرگانی گفت: نرخ ارز و موانع صادرات غیر نفتی از مشکلات اقتصاد ایران است. عضو دیگر اتاق بازرگانی گفت: ۵ تا ۷میلیون بیکار در ایران وجود دارد. عضو شورای عالی پیشکسوتان اتاق نیز اظهار داشت دخالت دولت در اقتصاد در نظم تجاری کشور اختلال ایجاد کرده است. در امور اقتصادی نخست باید بخش خصوصی و بعد تعاونی ها وارد شوند و اگر اینها موفق نبودند ان موقع دولت وارد تصدی گری اقتصاد شود.

-  کیهان: یک مورخ تاریخ که چندی پیش از برجام حمایت می کرد اعلام پشیمانی کرد و گفت فریب خورده است. به گزارش تسنیم این کارشناس تاریخ خسرو معتضد می گوید من سه سال پیش ده ها مقاله در مورد ظریف نوشتم اما الان از همه این مقالاتم تبری می جویم. ( این مورخ درباری البته هنوز درباره نوشته هایش درباره شاهنشاه آریامهر اظهار پشیمانی نکرده است)

 

۱۰-  روزنامه جمهوری اسلامی

 

 - تکاپوی ترکیه برای از نجات بحران سوریه

-  ترامپ از برخی اظهارات تند خود ابراز تاسف کرد.

-  المان و روسیه بیش از صد تن سلاح در اختیار کردهای عراق قرار دادند.

 

۱۱-  روزنامه خبر جنوب

 

-  خبر جنوب نوشت این روزنامه در اجرای رتبه بندی روزنامه برترین روزنامه منطقه ای کشور شد.

-  خبر جنوب در صفحه دوم خود در ستون "سخن روز" نوشت: ال اسحاق گفت: با در نظر گرفتن رهنمودهای مقام معظم رهبری که کاملا شفاف بیان شده است با از بین بردن کالاهای قاچاق جلوی چشمان سودجویان و افراد متخلف این پیام را به انها می دهیم که فساد قرار است از ریشه خشک شود. پیام فرهنگی نیز به ملت داده می شود که کالای قاچاق را از سبدهایشان باید حذف شده بدانند.

- امام جمعه شیراز گفت: علی رغم پایین امدن تورم زندگی مردم تحول پیدا نکرده است و اثرات "برجام" بر سر سفره مردم ملموس نیست.

-  روزنامه خبر جنوب در صفحه ۴ به مورخه چهارشنبه  ۲۶ مرداد به نقل از حجت الاسلام محمد  جواد حجتی کرمانی نوشت:

اظهارات علم الهدی صد درصد خلاف نظر رهبری است. وی افزود ایت اله سید علی خامنه ای هنرمند موسیقی شناس است. حجتی کرمانی به نقل خاطره ای پرداخت: ایت اله خامنه ای در زمان  ریاست جمهوری، روزی جمعی از نوازنده ها را در نمازخانه ریاست جمهوری جمع کرد، من را هم دعوت کردند و دستور داده بودند که فقط ساز باشد و اواز نباشد، که ایشان سازها را نقد کند. تنبور، تنبک، ویولون و ... حدود بیست نفر از وزارت ارشاد امده بودند که در حضور رئیس جمهور تمرین کنند، تا اقا عیب هایشان را بگوید تا کجاش غلط و کجایش درست است. من همان ذهنیتی را داشتم که ما طلبه ها داشتیم و همه چیز را حرام میدانستیم. از تنبک و ویولون بدمان می امد و فعل حرام میدانستیم. وقتی دیدم اقا نشسته هیچ یادم نمی رود که گفتم چشمم روشن اقا. نشستیم و اینها شروع به نوازندگی کردند و یک ساعتی اهنگ های مختلفی را نواختند و سپس ایشان اظهار نظر کرد. منظورم اینست که اقا در موضوع موسیقی بسیار وارد هستند.

 

۱۲-  روزنامه همشهری

 

- همشهری نوشت: روزنامه همشهری باز هم اول شد. روزنامه همشهری در میان ۱۲۰ نشریه سراسری کشور مانند سال قبل رتبه اول را کسب کرد. ( یکی از دلایل فروش بالای این روزنامه تعداد صفحات زیاد و قیمت بسیار پایین و صفحات پرشمار آگهی نیازمندیهای عمومی این روزنامه است)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول شهریور

 
 

اشتراک گذاری: