ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات اول شهریور

باز انتشار "آرش کمانگیر"

با نقاشی های "فرشید مثقالی" 
 
 
 
 

 

1-                روزنامه ایران

- عضو شورای شهر تهران به بازدید شبانه اش از کارتن خواب ها اشاره کرد: تندگویان با اظهار تاسف از آنچه حضور جمعی از افراد ایثارگر و حتی دارای کارت جانبازی و آزادگی در جمع کارتن خواب ها خواند خواستار رسیدگی بنیاد شهید و دیگر نهادهای مربوطه به وضعیت این افراد شد. وی ادامه داد, بخش دیگری از کارتن خواب ها، کارگران فصلی شهرداری بودند که برای پیمانکاران بویژه در حوزه فضای سبز کار میکردند، این در حالی است که بر اساس مصوبه شورای سوم، پیمانکاران موظف به تامین خوابگاه برای کارکنان خود هستند و حالا باید رسیدگی شود که چرا پیمانکاران در این حوزه کم کاری کردند.

 در صفحه ۲۲ ایران می خوانیم: طنین "شب باران عشق" ناصر چشم آذر در تالار وحدت - مدیر عامل "خانه موسیقی" بخش بسیار مهمی از میراث موسیقی ما به خطه خراسان مربوط است مگر می شود اینگونه برای آن تعیین تکلیف کرد!

 - معاون فرهنگی ارشاد: اجباری در واگذاری ممیزی به ناشران نیست.

 - وزیر فرهنگ: تضارب آرا جامعه را به رشد می رساند، متاسفانه گاهی افراد بدون توجه و باور دیگران همواره در صدد حذف بر می آیند، عدم درک و تحمل دیگران جزو بیماری های صعب العلاج شده است.

- پرواز با هواپیماهای کهنه استرس زا.

- نگاه قانون به یکی از دعواهای رایج کارگر و کارفرما، برگ سفید امضا کارگر برای کارفرما.

 - معاون رئیس جمهور: لغو غیر قانونی کنسرت ها باعث هرج و مرج می شود.

- وزیر بهداشت: ۲۴ میلیون نفر از خدمات "پزشک خانواده" بهره مندند.

- فانی خبر داد: رایزنی برای افزایش حقوق بازنشستگان و معلمان.

 - تغییر کاربری "پادگان جی" برای مصارف تجاری، حافظی عضو شورا گفت: بخش هایی از این پادگان برای مصرف اقتصادی و تجاری دیده شده است.

 - صفحه ۶ روزنامه ایران گزارش جلسه اتاق بازرگانی، "صف آرایی اعضای اتاق بازرگانی برای ریاست": ۱۴ شهریور رئیس جدید اتاق بازرگانی انتخاب می شود. برخی ها استعفای جلال پور را سیاسی می دانستند و گفتند به دلیل مشکلاتی که در اتاق پیش أمده بود وی حاضر به ادامه ماندن نشد. حال با تایید استعفای وی، رقبا در حال رایزنی برای ریاست اتاق هستند. روز گذشته در جلسه هیات نمایندگان اتاق محسن جلال پور سرزده به اتاق آمد و سخنانی در این جلسه بیان کرد. جلال پور بیان داشت : اتاق با حاکمیت درگیری و تقابل ندارد. بی انصافی هایی در این روزها در مورد اتاق بیان شد و به هیات رئیسه اتاق انگ دریافت وجه زدند. درباره حقوق هایی که اعلام شد باید بگویم هیات رئیسه هیچ ریالی و هیچ دریافتی از اتاق نداشته اند. رئیس مستعفی اتاق بازرگانی ایران بیان داشت : در اتاق هیچ پرداختی خارج از عرف نیست. اگرچه بعد از اینکه با مشکل قلبی مواجه شدم می توانستم کار را به صورت نصفه ونیمه انجام دهم ولی برخود واجب دیدم برای بهتر انجام شدن کاراین وظیفه را به کسی دیگر واگذار کنم.

 

۲- همشهری

 

- آرش کمانگیر : کتاب " آرش کمانگیر " سروده سیاوش کسرایی و تصویر گری فرشید مثقالی که دو جایزه معتبر بین المللی را نصیبش کرده بود، بار دیگر در انتشارات " کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان" منتشر شد. این کتاب در سال ۱۹۷۳ برنده جایزه سیب طلایی "براتسیلاوا" و دیپلم افتخار نمایشگاه " بولونیا" شد. این کتاب در سال ۱۳۵۰ نخستین بار منتشر شد و اکنون در قالب آثار منتشر شده پنجاه سالگی کانون در دسترس عموم علاقه مندان به ادبیات قرار گرفته است.

- وزیر بهداشت: هر روز، روز پزشک است. وی گفت: روز پزشک، روزی نمادین برای حفاظت از سلامت مردم است، باید پزشک بود تا هر روز لحظات مواجهه با بیماران بد حال، دغدغه حیات و ممات واسترس انتخاب راهی صحیح برای اهدای زندگی به یک.انسان را با تمام وجود لمس کرد، به همین دلیل هر روز، روز پزشک است.

۳- اطلاعات - گزارش خبر نگار اطلاعات از جلسه اتاق بازرگانی: جلال پور با گلایه از نحوه تقابل اتاق بازرگانی با قوای سه گانه گفت: نباید انتظار داشت اتاق نقش باشگاه سیاسی و اپوزیسیون را در مقابل دولت بازی کند. نامبرده در ادامه از ضعف حمایت اعضای اتاق از رئیس این تشکل گله کرد، وی افزود: این رسم بدی است که یک نفر را انتخاب می کنیم، اما از وی حمایت نمی کنیم. جلال پور گفت: اتاق مشاور سه قوه است و هیچ مشاوری نمی تواند با مشورت گیرنده در تقابل باشد . شاهدیم که این روزها مطالبی مطرح می کنند و به رئیس اتاق انگ دریافت وجه می زنند. دکتر پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی هم در این نشست گفت : هم دولت و هم اتاق باید ساختار مدیریتی را اصلاح کنند .

 

3- خبر جنوب

 

وزیر بهداشت عنوان کرد: تامین ۵۰ درصد از هزینه های درمانی زندان ها

تجار روسی به ایران می آیند.

- وضعیت قرمز " حاشیه نشینان " شیراز . شیراز به اندازه یک شهر حاشیه نشین دارد. به نظر می رسد رسیدگی به حاشیه نشینان در شیراز به حاشیه رفته است، جمعیت دویست هزار نفری مناطق حاشیه نشین کلانشهر شیراز.

- نگارش قرآن بر روی چهر هزار رشته ماکارونی توسط یک بانوی شیرازی .

 

۵- جمهوری اسلامی

 

- رئیس سازمان میراث فرهنگی:

روادید میان ایران با آذربایجان و روسیه ظرف ماه های آینده لغو می شود.

-  معاون وزیر بهداشت : کشور از ذخیره دارویی خوبی برخوردار است.

-  جمهوری در صفحه دوم در ستون " جهت اطلاع " نوشت: آلبوم موسیقیایی بیات ترک، سر پاس مختاری، توسط موسسه ماهور منتشر شد. (که البته مورد اعتراض جمهوری اسلامی قرار گرفت)

۶-  وطن امروز 

-  چمران رئیس شورا باقی می ماند

 

۷-  اعتماد

-  محمدرضا عارف: منطقی ترین سیاست اصلاح طلبان تداوم مسیر خرداد ۹۲  است.

-  معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر: اعزام تیم های مشترک برای نظارت بر عفاف و حجاب در ادارات .

-  جلال پور رسما از اتاق ایران رفت. جلال پور در جلسه اتاق گفت : یکی از مهم ترین انتقاداتی که به اتاق بازرگانی می شد مناسبات اعضای این اتاق با نظام سیاسی کشور است ، روابطی که به دلیل حضور برخی مهره های سرشناس سیاسی مانند عسکراولادی، شائبه های متعددی را در مورد اعضای این مجموعه و حکومت به وجود آورد .

 

۸-  آفتاب

-  روحانی: ورود اس-۳۰۰ یک کلمه رمز برای دنیاست .

-  امام جمعه موقت تهران : کسی که می گوید وظیفه نداریم مردم را به بهشت ببریم (روحانی) ، اساس نهضت انبیا را قبول ندارد.

-  قالیبافی ها در صدد ائتلاف با احمدی نژادند ، برای رسیدن به پاستور

 

9-  شرق

 

 - محمد هاشمی: من در تلویزیون به فتوای امام عمل می کردم، امام اجازه پخش موسیقی از صدا وسیما را داده بود.

-  وجود  ۴۵۰۰ اعدامی بلاتکلیف در کشور

-  آچمز نفتی دلواپسان، زنگنه مخالفان نفتی در مجلس را متقاعد کرد.

-  شرق گزارشی دارد به نقل از مهر و همراه با عکس دسته جمعی اعضای اتاق بازرگانی از جلسه اتاق برای تعیین تاریخ انتخابات رئیس جدید تشکیل شد ه بود ، ( روزنامه آفتاب نیز در همین خصوص نوشت : برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که یک فرد کراوات پوش "پدرام سلطانی"  بر صندلی بخش خصوصی کشور تکیه می دهد.) شرق افزود: حضور سرزده محسن جلال پور در پانزدهمین جلسه اتاق، شاید پر رنگ ترین حاشیه این مراسم باشد، جلال پور در این ملاقات غیر منتظره گفت :بی انصافی های اخیر درباره پرداخت های نجومی در اتاق هیچ پایه و مبنای واقعی ندارد.

پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق نیز  گفت :اگر دولت همراه با پیش بردن برجام، به بهبودی فضای کسب و کار توجه می کرد نتایج بهتری حاصل می شد، وی افزود : تناسب بخشیدن به نرخ ارز، می تواند گام های بلندی در راستای این مهم باشد. سلطانی در بخش دیگری از سخنانش  به حواشی اخیر که درباره بی نظمی در ساختار مالی اتاق اشاره کرد و با نابخردانه خطاب کردن آن حواشی ها گفت : بی انظباتی مالی در اتاق وجود ندارد، سئوال این است چرا برخی نمی گذارند اتاق در جایگاهی که شایسته است قرار داشته باشد،

شرق افزود : در ادامه نشست، برای تعیین سه نفر برای هیات مرکزی داوری اتاق رأی گیری شد، از بین نامزدهای  کاندیداهای فوق ، سه نفر رآی آورده انتخاب شدند، حاج اسداله عسکر اولادی هم کاندیدا بود ، ولی رآی نیاورد!

پس از آن حجت اله کسایی عضو هیات نمایندگی اتاق گفت:

برای توسعه کشور باید از دولت نا امید شویم ، نقش آفرینی دولت در اقتصاد، کمکی به توسعه نمی کند.

در این جلسه "۱۴ شهریور" برای برگزاری "انتخابات رئیس اتاق" تعیین شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: