ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 2 شهریور

بالاخره نوبت به تجلیل سینمائی

از بنیانگذار امیرکبیر رسید!

 
 
 
 

 

۱- روزنامه ایران - رئیس جمهور: قانونگذار مجلس است نه صاحبان تریبون ها. هیچ وزیری در برابر هیچ فشاری نباید کوتاه امده و عقب نشینی کند.

 - حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت در دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت روز پزشک در هفته دولت. دکتر هاشمی در این مراسم گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون نفر بیمه شدند، هزینه بستری در بیمارستان دولتی از ۳۷ درصد به ۵ درصد کاهش یافت. قیمت انواع لوازم پزشکی نسبت به اغاز کار دولت ۴۲ درصد کاهش یافته و بیست هزار تخت بیمارستانی جدید و ۳۹ هزار تخت بیمارستانی نوسازی شده است. وی افزود: سهم بیمار از "هزینه بیمار" که طبق قانون برنامه توسعه چهارم و پنجم ۳۰ درصد می باشد در دولت قبل ۷۰ درصد از بیمار گرفته میشد و اکنون به ۴۰ درصد کاهش یافته است. تا یک سال و نیم گذشته در این کشور ده میلیون نفر بیمه نداشتند و کسی مطلبی در این مورد نمی نوشت.

 - بهمن کشاورز در ستون یادداشت ایران نوشت: دومین مقام اجرایی کشور به خاطر بعضی از رفتارها وادار می شود که وزرای خود را از تسلیم در برابر بی قانونی منع نماید، بنابراین افرادی که درخصوص برگزاری و عدم برگزاری کنسرت ها مطالبی را عنوان می کنند که به نوعی مخالفت با ضوابط قانون به ذهن القا کند قابل پذیرش نیست. حاصل اینکه هرنوع بی قانونی و بی توجهی به مفاد قانون اساسی و عادی نخستین زنگ خطر است که می تواند اولین قدم برای تزلزل نهادهای قانونی حکومت و نظام محسوب شود.

- ایران در صفحه اول خود نوشت: تهران در جولان مگس های سفید. باید مردم را در گوشه و کنار تهران دید که به سرعت در حال طی کردن خیابان ها هستند تا با تعداد کمتری مگس سفید مواجه شوند و با این حال روزانه چند مگس سفید هنگام تنفس نوش جان میکنند و روزنامه همشهری ارگان شهرداری تیتر بزند که: تهران در پنج سال اخیر دارای بالاترین نرخ رشد کیفیت زندگی در میان تمام شهرهای جهان بوده است. - نوبخت: نرخ تورم سالانه در مرداد ۸.۷ درصد شد.

۲- روزنامه کیهان - خوردن قند زیاد بر مغز انسان تاثیراتی می گذارد (لابد سرپرست کیهان زیاد قند می خورد). دانشمندان المانی کشف کردند فقدان گیرنده های انسولین باعث کاهش فعالیت سلول های عصبی شده و فرآیند سوخت و ساز توسط مغز را محدود میکند. محققان توصیه میکنند کشف روش های جدید ما را برای کنترل اعتیاد به قند سوق میدهد. - کیهان در ستون "کیهان و خوانندگان" نوشت: چندی پیش یک میهمان خارجی داشتیم. او از وضعیت پوشش نامناسب خانم ها در معابر عمومی تهران اظهار تعجب می کرد، ولی متاسفانه مسئولان مربوطه احساس مسئولیت نمی کنند.

۳- روزنامه همشهری - وزیر ارتباطات: بیش از ۷۵ درصد گوشی های بازار قاچاق است.

 - "نخاله ها خراب کردند". محمد حسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ دولت نهم گفت: در دولت نهم و دهم اکثر عناصر خدمتگزاران خاصی بودند اما در یک جاهایی "نخاله هایی" وارد شدند و کار را خراب کردند.

۴- روزنامه جام جم

 - جام جم در صفحه ۶ خود به نقل از "شهردار اسبق نیویورک" نوشت : "هیلاری کلینتون" کل امپراطوری رسانه ها را تحت کنترل خود دارد. به گزارش فارس "جولیانی" که در زمان حملات ۱۱ سپتامبر به عنوان شهردار نیویورک فعالیت داشت گفت: کلینتون نیازی به رقابت انتخاباتی ندارد. او نیویورک تایمز، نیویورک دیلی نیوز و شبکه های "ای-بی-سی" و "سی-بی-لس" و "ان-بی-سی" را در اختیار دارد. او کل امپراطوری رسانه ها را در اختیار خود قرار دارد که طور مداوم "دونالد ترامپ" را اهریمن جلوه می دهند.

۵- روزنامه خبر جنوب

 - خبر جنوب در صفحه ۲۵ به نقل از رضا یکرنگیان مسئول انتشارات خجسته نوشت: کتاب "ماه نخشب" به تالیف سعید نفیسی را در دست انتشار دارد.

( رمان "ماه نخشب" نوشته سعید نفیسی درباره "فراماسون ها" و حقوق بگیرهای انگلیس در ایران است. نفیسی به خاطر نوشتن این کتاب از طرف خانواده "هزار فامیل" وابسته به انگلیس مجبور مهاجرت به هند شد. تا به امروز وابستگان و دوستداران انگلیس کینه او را به دل داشته و از جمله مجله "جهان کتاب" در یکی از شماره های خود سعید نفیسی را متهم به دزدی کتاب از کتابخانه ملی کرده بود. نفیسی در این کتاب از اسم مستعار برای سیاستمداران ایران استفاده کرده است . به عنوان مثال به "مهندس بازرگان" به نام "مهندس باتنگان" و از "خلیل ملکی" با نام "خلیل الکی" نام برده است.)

- واکنش جالب استاندار فارس به یک درخواست. در حالیکه امام جمعه "شهر صدرا (شیراز)" در میانه سخنرانی خود از استاندار خواست که "همان لحظه" کمک هایی را برای خیرین مسکن ساز تصویب کند. استاندار فارس با لحنی آرام خطاب به امام جمعه گفت: آن کسی که پشت تریبون تصمیم می گرفت دیگر نیست! من پشت تریبون تصمیم نمی گیرم. (اشاره به وعده های احمدی نژاد)

- خبر جنوب در صفحه ۱۲ امروز خود در ستون "امروز در تاریخ" نوشت: اعتراف به کودتا. در اگوست ۲۰۰۰ مادلین البرایت وزیر امور خارجه امریکا در دوران حکومت کلینتون تا یک قدمی عذرخواهی از ملت ایران به خاطر "کودتای ۲۸ مرداد" جلو امده بود. البرایت از ان رویداد ابراز تاسف کرد ولی از ملت ایران پوزش نخواست. تنها بهانه دولت امریکا برای مشارکت با دولت انگلستان در براندازی حکومت دکتر مصدق، تشدید فعالیت حزب توده بود. ۴۷ سال طول کشید تا یک وزیر امور خارجه امریکا به طور ضمنی اعتراف کند که دولت امریکا در براندازی حکومت دکتر مصدق در سال ۱۹۵۳ دخالت داشته و در این توطئه از شرکای انگلستان بود.

- جمع اوری یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان "صدقه تلفنی" در تهران. - گدائی در تهران با ویزای گردشگری! (پاکستان و میانمار) - سردار نقدی: جاسوسان امریکایی برای "سرد کردن مساجد" توطئه میکنند. - وزیر راه: سود وام مسکن به ۹ درصد می رسد. - وزیر خارجه کوبا: موفقیت های ایران مایه مباهات کوبا است. - کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس: می خواهم نماینده میلیون ها نفر باشم و نه نماینده میلیونرها. - استاندار فارس: روزانه ۲ میلیارد تومان خرج ازاد راه شیراز - اصفهان می شود.

۶- روزنامه دنیای اقتصاد

- فضای متفاوت در انتخابات اتاق بازرگانی: دنیای اقتصاد نوشت: برخی از افراد مطرح میکنند که در حال حاضر جایگاه اتاق در نهادهای تصمیمگیری تثبیت شده در حالی که حضور نمایندگان اتاق در این جلسات دلیلی بر موثر بودن اتاق در ان جلسات نیست. این مسئولیت ها گاهی اوقات به زیان اتاق بازرگانی است چرا که دولت ادعا میکند که نماینده اتاق بازرگانی در حین این تصمیمگیری حضور داشته است.

- فرصت سوزی در سیاست ارزی. رشد کمتر نرخ اسمی دلار مبادله ای نسبت به نرخ واقعی ان در سال ۹۵ نشانگر ان است که سیاست گذار در قیمت گذاری احتیاط کرده است . این در شرایطی است که یک تورم انباشته نیز از گذشته وجود دارد و سیاست گذار می توانست در سال جاری به شکاف به میزان کمتری رسیده است با شدت بیشتری نرخ رسمی را افزایش دهد. این انتقال در حالی به سیاست گذار وارد است که در ۵ ماه ابتدایی سال ۹۴ سیاست گذار این عمل را انجام داده بود و نرخ رسمی را با شیب تندتری نسبت به نرخ تورم افزایش داده بود.

۷- روزنامه ارمان

 ارمان نوشت: چمران و مسجد جامعی برای ریاست شورای شهر رقابت میکنند." تندگویان" عضو اصلاح طلب شورا گفت: سال گذشته در انتخابات هیات رئیسه یک رای سفید در میان ارا وجود داشت که این نشان میدهد که تعدادی از اصولگرایان از مدیریت چمران راضی نیستند و احتمالا در انتخابات هیات رئیسه اتی نیز تعداد رای های سفید در پی نارضایتی از مدیریت چمران در طیف اصولگرایان بیشتر خواهد شد. - ارمان مصاحبه ای دارد با "دودانگه" عضو اتاق بازرگانی. وی گفت: همچنان بخش خصوصی سرسامان مناسبی ندارد و ان یکپارچگی که باید احساس شود و صدای واحدی که باید از بخش خصوصی شنیده شود وجود ندارد. باید مشخص شود این منابع قابل توجهی که در دست اتاق است ایا توانسته است در راستای توسعه و توانمندی بخش خصوصی به کار گرفته شود.وی در جواب سوال خبرنگار ارمان مبنی بر اینکه برخی از اعضای اتاق این انتقاد را دارند که در دوره جلالپور اتاق بازرگانی "حلقه به گوش دولت" شده است گفت: باید دید ایا این تعاملات اتاق با دولت در نهایت به افزایش قدرت بخش خصوصی منجر شده یا نه.

۸- روزنامه افتاب

 - افتاب نیز در خصوص انتخابات اتاق نوشت، "سلطانی خوش تیپ" دربرابر "شافعی باغدار". پدرام سلطانی خوش پوش ترین و به ضرص قاطع خوش تیپ ترین عضو هیات رئیسه اتاق تهران می باشد. بسیاری حضور او را در سمت نایب رییسی اتاق بازرگانی ایران بارزترین نشانه برای چرخش اتاق از تفکر سنتی (حزب موتلفه اسلامی) به سمت خوانش مدرن تر نسبت به اقتصاد در پارلمان بخش خصوصی تلقی میکنند. این میلیاردر جوان، ریاست گروه شرکت های پرسال را برعهده دارد و یکی از گزینه ها برای ریاست اتاق است. - سخنان علم الهدی در خصوص اقتصاد مقاومتی. به گزارش ایسنا، علم الهدی گفت: باید جریان پدافند در اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اصل بپذیریم.

۹- روزنامه اعتماد

 - سفیر روسیه در ایران: ممکن است روسیه استفاده از پایگاه هوایی در ایران را دوباره از سر بگیرد. - یک اخوند در خانه "ه.ا سایه" محمد علی ابطحی در صفحه اخر اعتماد در مورد دیدار اخر خود با سایه گفت: نخستین بار بود که سایه را بی سیگار می دیدم، خیلی عجیب بود. گفت که مدت ها است ترک کرده. سیگار با سیگار روشن میکرد. من هم پریدم وسط حرف که اخه چرا ترک کردید؟ خندیدیم، واقعا چه کاریست سیگار ترک کردن ؟ ریش دوشاخه ابتهاج ادم را میخ کوب میکند.

 - ظریف در کوبا: خوشحالم در ایام تولد فرمانده "فیدل" در هاوانا هستم.

 

۱۰- روزنامه اطلاعات

 - روحانی: شرایط طوری شده است که وقتی یک روز حرف بدی در رسانه ها علیه دولت نوشته نمی شود، تعجب میکنیم که گویا به مرخصی رفته اند !

 - بررسی شعر فروغ و سهراب در شهر کتاب.

۱۱- روزنامه جمهوری اسلامی

- دلواپسان مجلس دهم، بیرق "چهارمین" فراکسیون را برپا کردند. - قطع ناگهانی سخنرانی دکتر روحانی از شبکه خبر! صحبت های روحانی در زمانی قطع شد که او به اشتباهات "دولت احمدی نژاد" کنایه زد و گفت: اگر امکان داشت قطع نامه ها را پاره کنیم، پاره میکردیم اما این امکان وجود نداشت. رییس جمهور بعد از این کنایه خندید و جمعیت پزشکان حاضر در سالن به شدت او را تشویق کردند.

۱۲-  وطن امروز

 - معاون شهردار تهران اعلام کرد : موافقت قالیباف با بازگشایی پیاده راه 17 شهریور

- محمد رضا حریری عضو اتاق بازرگانی گفت : وقتی یک لایحه در مجلس رآی نمی آورد اما بعد از مدتی با عوض شدن ترکیب مجلس ، مجددا همان لایحه رد شده مطرح می شود ، این امر نشان می دهد برخی برای پیشبرد اهداف خود از حقه های سیاسی استفاده می کنند ، لایحه مناطق آزاد از این جمله است.

۱۳-  شرق

 - در کنار مایکل فلپس و یوسین بولت ، کیمیا یکی از چهره های تاثیر گذار المپیک ریو شد . -  بر اساس اعلام آمار روزانه دادستان کل برای یک سال محاسبه شد: ورود 14 میلیون کانتینر بدون بازرسی به کشور - " در جستجوی صبح "  فیلم مستند ساخته مهرداد شیخان در باره بنیان گذار "انتشارت امیر کبیر " در مورد عبدالرحیم جعفری به نمایش در می آید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: