ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات ۳ شهریور

تقسیم ملوک الطوایفی ایران

مشهد ملُک امام رضا قم مُلک حضرت معصومه

اصفهان مُلک شاهچراغ، بقیه اش تقسیم میشه

 
 
 
 

 

 روزنامه ایران

 - حسن میر عابدینی در صفحه اخر ایران به مناسبت "۷۵ سالگی علی اشرف درویشیان" نوشت: از جمله نویسندگان صاحب نام در رئالیسم اجتماعی و ادبی می توان به محمود دولت ابادی، احمد محمود و علی اشرف درویشیان اشاره کرد. به خاطر دارم که در دهه ۴۰ در سالهای ۴۸ - ۴۹ کتاب "از این ولایت" او منتشر شد و سر و صدای بسیاری در فضای دانشگاهی به پا کرد، از همان زمان درویشیان در نظر دوست داران ادبیات و فعالان این عرصه تبدیل به نویسنده معتبری شد که از مکتب داستان نویسی "گورکی" متولد شده بود. رمان چهار جلدی "سالهای ابری" به نوعی "زندگینامه" به شمار می آید و هم اینکه مروری بر تاریخ زندگی مردم ایران، ان هم از نگاه درویشیان است.

- سید حسن خمینی: هجمه ها و بی انصافی ها علیه دولت سنگین است.

 - رئیس کل بانک مرکزی: بازگشایی ۶ هزار "ال سی" پس از "برجام". کسانی که از شفافیت نفعی نمی برند با توافق ایران و اتحادیه بین المللی و مبارزه با پولشوی مخالفت می کنند.

 - جهانگیری: قرار نیست کشور را "ملوک الطوایفی" اداره کنیم.

 - شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی: هواپیما های روسی پنجشنبه رفتند. "ائتلاف" همچنان باقی است.

 - فتاح "رئیس کمیته امداد" در شورای شهر تهران گفت: پول ساخت پل ها را ما دادیم، حالا قالیباف جبران کند.

 - ساکنان "حلب" سپر انسانی تروریست ها.

- ازدواج در دل دره. زوج "دره نورد" (فرزاد صادق زاده و سحر محمدی) جایی بهتر از دل طبیعت را برای جشن اغاز زندگی سراغ نداشتند.

- واکنش وزیر بهداشت به اظهار نظرها درباره پیوند اتباع بیگانه: تصویب قانون ممنوعیت پیوند عضو برای اتباع بیگانه کاملا درست است. وی به برخی استثنا ها در پیوند عضو برای اتباع بیگانه از جمله "لطیفه رحمانی" دختر ۱۲ ساله افغان اشاره کرد و گفت: صدور مجوز برای این استثناها در اختیار وزارت بهداشت است و من در این زمینه همه اختیاراتم را به چند نفر تفویض کردم. در شیراز دکتر ملک حسینی و دکتر طالبیان از جمله افرادی هستند که می توانند نسبت به این استثناها ورود یابند که البته این دو پزشک جزو اطبای این کودک بودند. دکتر هاشمی گفت: بیماری لطیفه رحمانی نیز بسیار پیشرفت کرده بود تا جایی که اصلا امکان پیوند کبد وجود نداشت، حتی با توجه به اینکه می توان بخشی از کبد پدر یا مادر را به بیمار پیوند بزنند اما به جهت پیشرفت بیماری امکان عمل جراحی نبود.

- ایت اله مکارم شیرازی: نباید "برده" تلگرام باشیم. وی در دیدار با وزیر ارتباطات اظهار کرد: بسیاری از مقولات فضای مجازی مطالب غیر دینی است. چرا عزم جدی برای مبارزه و مقابله با انها وجود ندارد. محمود واعضی وزیر ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات مسئولیت محتوا ندارد. وی اظهار کرد: دلیل اینکه کاری نمیکنیم اینست که نمی خواهیم حکومت را در مقابل ۲۰ میلیون نفر قرار دهیم، بستن تلگرام نیز مشکلی را حل نخواهد کرد. ما "وایبر" و "وی چت" و ... را فیلتر کردیم اما ظرف ۲۴ ساعت دوازده میلیون نفر وارد نرم افزار دیگری شدند و اگر این بسته شود به سرعت نرم افزار دیگری اوج می گیرد.

۲- روزنامه همشهری - همشهری: ایت اله مکارم شیرازی گفته است که با شنیدن گزارش های فضای مجازی برای وضعیت جوانان گریه کرده ام.

- دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت: وضعیت بهداشت زندان ها مطلوب نیست. دکتر هاشمی افزود: زندانی وقتی وارد زندان می شود حتی از حقوق بیمه ای خود هم محروم می شود و این کار درستی نیست. در زندان ها ایدز، بیماری های پوستی، سل و ... وجود دارد و نیاز به غربالگری و درمان هم هست. معتقدم قوه قضائیه مسئول اصلی است و انها باید حمایت کنند اما اگر منابع انها دچار مشکل است بهداشت زندان ها برای ما اولویت دارد.

 - روزنامه همشهری همچنین چهار شنبه ها ویژه نامه ای درباره "آشپزی" دارد. در ویژه نامه اشپزی این هفته تحت عنوان "اشپزی کارمندی" نوشت: برای اینکه بعد از کار غذای ساده و مقوی میل کنید استین ها را بالا بزنید. مرغ تند مکزیکی با نودل/مینی پیتزا گیلاس/کاسرول ساده ماهی و پاستا/ ویژه نامه همشهری صفحه ای هم به پیامک خوانندگان اختصاص داده است. چند پیام: «سلام اگر امکانش هست دسر یا کیکی را اموزش دهید که احتیاج به "فر" نداشته باشد/سلام می دونم متن ام ربط اندکی به مجله تون داره اما لطف کنید چاپ کنید. مسئولین لطفا شیرینی و دسرهای ساده را بیشتر اموزش بدهید/ سلام چه کسی پاسخ پیام های ارسالی مردم رو میده؟ یه شخصی گذاشتید منتظره سر ماه بشه حقوق مفت بگیره و به زور پارتی استخدام شده، اعصاب نداره، مشکلاتش زیاده و ... »

- طرز ساخت فیله ماهی با سس سفید: مواد لازم: پنیر پارمزان/ عصاره لیمو ترش و ... / فیله ماهی "تیلا پیا" (همشهری انلاین در تاریخ ۳ خرداد ۹۵ درباره ماهی "تیلا پیا" یادداشتی داشت با عنوان " خطر ماهی تیلا پیا کمتر از فاجعه ارومیه نیست!" )

 

0-                      روزنامه جام جم - حکم قطع چهار انگشت برای سارقان. - جام جم با چاپ عکس جدید همایون شجریان با ریش نوشت: تاثیر دلتنگی بر همایون. همایون گفت پس از دوماه دوری و دلتنگی قلبم کمی در کنار دخترم "یاسمین" ارام گرفته ... در واقع این ریش های سفید از سر مقداری حساسیت و کم حوصلگی، مجال بودن پیدا کرده اند.

1-                       

۴- خبر جنوب دستمزد ۳۰ میلیون تومانی مهران مدیری برای هر شب اجرای "دورهمی" (این برنامه هفته ای دو شب اجرا می شود)

- ایت اله مکارم شیرازی: دستی در تلگرام قصد دارد با دین مقابله کند. - قاهره خیابانی به نام مصدق دارد اما تهران ندارد. عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد تا چهار راه "پارک وی" یا "خیابان نفت" به نام دکتر مصدق نامگذاری شود. - هشدار امریکا در مورد خطر سفر به ایران.

 

0-                   روزنامه وطن امروز - وطن امروز مصاحبه ای دارد با خسرو معتضد درباره "برجام و دولت روحانی". سوال: شما از موافقان ظریف و برجام بودید، چه شد که نگاه شما به ظریف تغییر کرد. معتضد: وعده هایی که ظریف داد در حد کنفرانس مونیخ بود به همین جهت در دو مقاله از ایشان خیلی تعریف کردم.

 

6- روزنامه کیهان –

کیهان به نقل از۳۰ فعال اقتصادی نوشت: برجام فایده مثبتی نداشت. غلام حسین جمیلی رئیس اتاق بازرگانی زنجان، رسول رنجبران عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان، عزیز اله رحیمی عضو هیات رئیسه اتاق یاسوج، علی اکبری عضو اتاق بازرگانی یاسوج، فرامرز احمدی نژاد نایب رییس اتاق اهواز، سید علی دیانت عضو هیات رییسه اتاق کاشان، عبدالرضا حرمتی عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اهواز، حامد رنجبر نایب رییس اتاق بازرگانی سنندج، محمد حسین روشنک عضو اتاق بازرگانی مشهد از جمله این ۳۰ نفر میباشند.

۷- روزنامه اطلاعات - بررسی راه های گسترش روابط ایران و کوبا در دیدار ظریف و "رائول کاسترو". - حسین علیزاده در جشن ۶۵ سالگی : ایران بهشت من است. - ممانعت از دفن جسد دیکتاتور سابق فیلیپین "فردیناند مارکوس" در قبرستان قهرمانان.

۸- روزنامه شرق

- رئیس مجلس خبر داد: پرواز روس ها از همدان ادامه دارد.

- ترکان: چرا اقای "سراج" نگران است.

واکنش "ترکان" به تکرار یک ادعا درباره شرکت های مستقر در کیش.

- هاشمی رفسنجانی:  "لا اکراه فی الدین" روح حاکم بر قانون اساسی است.

- حمیدرضا ترقی عضو مؤتلفه: خواسته های مردم با "دکتر ولایتی" همخوان نیست.

- انتقاد معاون وزیر راه از اطلاع رسانی در ماجرای ۲۱۰ کانتینر قاچاق گفت: اخبار نادرست، حیثیت سازمان بنادر را برد.

۹- روزنامه اعتماد

- استاندار تهران: متاسفانه تهران را در گذشته به حراج گذاشته بودند و از بیش از ۹۷ درصد از ساخت و سازهای غیر مجاز در این دولت جلوگیری شده است.

- ایت اله مکارم شیرازی: در مورد "یارانه های نقدی" ملاحظات کنار گذاشته شود.

- جواد لاریجانی: بازنگری در قانون مبارزه با مواد مخدر به معنای حذف اعدام نیست.

- حمید رضا ترقی گفت: "روحانی و احمدی نژاد" در لیست انتخاباتی اصولگرایان !

- اسد اله بادامچیان مؤتلفه: بسیاری از انتظاراتی که مردم از دولت روحانی داشتند برآورده نشده است.

۱۰- روزنامه افتاب

- عبداله ناصری: وزرا با رییس جمهور همراه نیستند.

- "پایان توهم ۱۸۱". کاهش اعضای ۱۸۸ نفری فراکسیون ولایت به ۷۰ نفر.

- مجتبی شاکری رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر در خصوص پیشنهاد غلامرضا انصاری عضو شورای شهر تهران مبنی بر نامگذاری مکانی به اسم مصدق گفت: جانمائی مناسبی در خصوص نامگذاری خیابانی به نام این شخصیت برجسته وجود ندارد.

- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در انتخابات اتاق بازرگانی باید شرایط به نحوی باشد که بخش خصوصی نقش اصلی را در انتخابات ایفا کند. غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با "خانه ملت" تصریح کرد: اشکالاتی در خصوص انتخابات ریاست اتاق بازرگانی مطرح است و بیانگر این است نظارت بر این انتخابات به صورت صد درصد دولتی است. نباید دولتی ها و وزرا، ناظر انتخابات باشند. سخنگوی روحانیت مبارز گفت: شنیده می شود برخی از دولتی ها برای ریاست اتاق بازرگانی خیز برداشتند.

- عضو شورای پول و اعتبار گفت: حقیقت امر این است که تعدادی از بانک ها نرخ های مصوب را رعایت نمی کنند.

۱۱- روزنامه دنیای اقتصاد

- "میزان کمک های سپاه به شهردادی تهران".

پرویز فتاح گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان بنیاد تعاون سپاه برای احداث بزرگراه طبقاتی صدر کمک کرده است.

- پرواز "توکای نیما یوشیج" در بازار کتاب کودک.

کتاب "توکایی در قفس" اثر ماندگار نیما یوشیج و بهمن دادخواه بار دیگر به دست کودکان ایرانی رسید. این کتاب پیش تر ها برنده جایزه سیب طلای "براتیسلاوا" شد.

- رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد:

"جان لاک" و "ژان ژاک روسو" دو فیلسوف عصر روشنگری  جوامع سالم را جوامعی میدانند که در انها تفکیک قوا رخ داده است. در جامعه ایران اما این اتفاق به ویژه در حوزه اقتصاد پذیرفته نشده و هنوز نیز هستند افراد و گروه هایی که به توزیع قدرت نهادهای مدنی و دولتی باور ندارند. همچنین عضو هیات رئیسه اتاق تهران گفت: نکته بسیار حیاتی اینست که رئیس اتاق ایران باید فردی معتقد به اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی باشد.

۱۲- روزنامه جوان

- جوان: اصلاح طلبان "آپاندیس"  دولت روحانی هستند.

- سعید جلیلی: موافقان کدخدا (امریکا) می خواستند رای مردم را وتو کنند.

۱۳- روزنامه رسالت:

- حجت الاسلام اقا تهرانی: اصولگرایان در انتخابات چاره ای جز "اجماع" ندارند.

- ترقی عضو موتلفه: دولت یازدهم نقدپذیر نیست.

- رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران: دولت ۶ هزار میلیارد تومان به گندم کاران بدهی دارد. کشاورزان گندم کار با تلاش های بسیار محصول را برداشت کرده اند اما دولت مطالباتشان را پرداخت نکرده است.

- سروری عضو شورای تهران: استمرار مدیریت چمران  به نفع مردم است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: