ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

به بهانه دیدن یک مسابقه فوتبال

پوتین هفته آینده

 راهی ترکیه می شود!

 
 
 
 
 

 

رئیس جمهور روسیه "پوتین" اول هفته آینده به بهانه تماشای یک بازی دوستان فوتبال میان تیم های ملی روسیه و ترکیه راهی آن کشور می شود. این مسابقه در شهر آنتالیای ترکیه برگزار می شود. از سر اتفاقا (!) اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم برای دیدن همین مسابقه راهی آنالیا می شود!

جهان سیاست گاه با جهان ورزش در پیوندهائی قرار میگرد که تبدیل می شود به رویدادی تاریخی. مانند پینگ پنگ چین و امریکا که سرآغاز مناسبات عادی دو کشور شد. این فوتبال هم ظاهرا سر آغاز فصل تازه ای از مناسبات سیاسی و اقتصادی میان روسیه و ترکیه خواهد شد.

پس از یکسال تیرگی رابطه روسیه و ترکیه بدنبال سرنگون شدن یک جت جنگی روسیه در آسمان سوریه توسط جنگنده های ترکیه، رئیس جمهور ترکیه برای تشکر از کمک روسیه به کشف کودتای نظامی دراین کشور و مطلع کردن رئیس جمهور آن راهی روسیه و شهر سن پطرزبورک شد. سفری که یک روز بیشتر طول نکشید اما در همین سفر یک روز اردوغان با پوتین دیدار و مذاکره کرد. حالا بازدید این دیدار را پوتین به بهانه مشاهده مسابقه فوتبال دو تیم ملی ترکیه و روسیه پس میدهد. این بازی هر نتیجه ای داشته باشد، اهمیتش باندازه نتایج مذاکرات پنهان میان اردوغان و پوتین نیست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: