ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در سه ماه اول امسال

430 نفر در نزاع

با سلاح سرد کشته شده اند!

 
 
 
 

 

9 سال پس از تسلیم لایحه ممنوعیت حمل سلاح سرد به مجلس، هنوز تکلیف این لایحه معلوم نیست و سلاح سرد در هر بگومگوی منجر به نزاع و گریبانگیری بیرون کشیده می شود.

 

در لایحه ممنوعیت سلاح سرد واردات انواع سلاح سرد و چاقوها و تیزی های غیرمتعارف که کاربردی جز ارتکاب جرم ندارند قاچاق محسوب شده و اجازه ورود به آن داده نمی شود. اما مرزهائی که صدها شتر را از آن بصورت قاچاق وارد کشور می کنند، چه کسی می تواند جلوی قاچاق سلاح سرد را بگیرد؟ قمه، قداره، پنجه بوکس، چاقوی ضامن دار، شمشیر، ساطور، سر نیزه ، خنجر و ... سلاح ممنوع خواهند شد و حمل آن مشمول مجازات.

مجلس دهم می خواهد مطابق این لایحه جز کارد آشپزخانه هر نوع سلاح سردی را ممنوع کند.

بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی از سال 82 تا پایان خرداد ماه امسال 13 هزار و 395 تن به وسیله سلاح سرد جان خود را از دست داده اند. یعنی روزانه 2 تا 3 نفر با سلاح سرد کشته شده اند.

حتی در بهار همین امسال 430 نفر با سلاح سرد کشته شده اند.

آمارهای موجود پلیس حاکی از آنست که درصد قابل توجهی از نزاع‌ها، سرقت‌ها و زورگیری‌ها توسط افرادی انجام می شود که سلاح سرد به همراه داشته و از آن به عنوان وسیله ای برای قدرت نمایی استفاده می کنند، زورگیری با چاقو، تهدید با قمه و ... از جمله مواردی است که در اخبار روزانه حوادث موارد متعددی از آن منتشر شده است.

آمار کسانی که با سلاح سرد مجروح می شوند حداقل 10 برابر آمار کشته شدگان با سلاح سرد است.

می خواهند در لایحه مورد بحث بگنجانند که  هر فردی که با چاقو و یا هر وسیله دیگر تظاهر به قدرت‌نمایی کرد از 6 ماه تا 2 سال حبس و تا 74 ضربه شلاق محکومیت در نظر بگیرند.

همه این تدابیر بی فایده است اگر ریشه گسترش خشونت در جامعه خشکانده نشود، در غیر اینصورت فقط آمار زندانیان را اضافه کرده اند. ریشه خشونت در فقر و بیکاری و اعتیاد از یکسو و رفتار خشن حکومت با مردم است که خود موجب گسترش خشونت درجامعه شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: