ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

علم الهدا، کاسه داغ تر از آش

اجرای موسیقی زنده

برای آیت الله خمینی در جماران

 
 
 
 

امام خمینی در حسینیه جماران که مکان مقدسی است؛ دستور دادند برنامه زنده موسیقی اجرا شود و هنرمندان نیز با اجازه امام سازهای مختلف را در آنجا نواختند و ایشان با این رفتار؛ نظر خود را به همه اعلام کردند.

این گفته حجت الاسلام دعائی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات است که روز گذشته در سایت جماران منتشر شد و تبدیل شد به پتکی بر سر علم الهدا و همه مخالفان کنسرت های موسیقی در جمهوری اسلامی.

دعائی اضافه کرد:

متاسفم که در کاشان به فاطمه معتمدآریا بی‌حرمتی شد. این باعث شرمندگی است هرچند آیت‌الله یثربی، امام جمعه کاشان و فرزند اولین امام جمعه کاشان که توسط حضرت امام منصوب شده بودند، با سخنرانی خوبی این مساله را جبران کردند.

دعایی همچنین با اشاره به لغو کنسرت‌ها در مشهد گفت: نباید وقتی یک روحانی نظری می‌دهد آن را به همه روحانیت تعمیم عام بدهیم.

قبل از انقلاب افرادی بودند که از حضرت امام با هدف محدود کردن هنرمندان و اهالی موسیقی استفتائات جهت‌دار می‌کردند اما امام هوشمندانه پاسخ آنها را می‌داد.

امام خمینی برای آنکه منش و روش خود را درباره موسیقی نشان دهد؛ بعد از انقلاب در حسینیه جماران که مکان مقدسی است؛ دستور دادند تا برنامه زنده موسیقی اجرا شود و هنرمندان نیز با اجازه امام سازهای مختلف را در آنجا نواختند و ایشان با این رفتار؛ نظر خود را به همه اعلام کردند.

اگر یک روحانی بزرگواری در شهری نظری می‌دهد با تمام احترامی که برای نظر ایشان قائلیم، اما این یک نظر شخصی است و ما آن را به‌عنوان نظر کلی قبول نداریم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: