ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کره شمالی برای دفاع از خود

به سوی موشکهای اتمی رفته!

سایت حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 

 

روز جمعه نهم ماه سپتامبر جمهوری دمکراتیک خلق کره، پنجمین آزمایش اتمی خود را انجام داد.

بلافاصله پس  از پخش خبر آزمایش اتمی این کشور، ایالات متحده آمریکا، ژاپن و کره جنوبی، طی اطلاعیه ای اعلام کردند: علاوه بر تحریمات جدید، سامانه های ضد موشکی سر مرزهای این کشور مستقر خواهند کرد.

امروز دوازدهم سپتامبر در پیونگ یانگ اعلام شد که ایالات متحده آمریکا باید به پذیرد که جمهوری دمکراتیک خلق کره یک قدرت هسته است.

در همین زمینه" لئونید کلاشنیکوف" یکی از اعضای رهبری حزب کمونیست روسیه و معاون اول بخش روابط بین الملل مجلس دومای روسیه طی بیانه ای اعلام کرد: "پیونگ یانگ در پی آن نیست تا سلاح های اتمی خود را کاهش دهد ".

 او در ادامه گفت، تا به حال واکنش روسیه به آزماشی های اتمی کره شمالی با بی تفاوتی توام بوده است. با این وجود کشور ما ورود دیگر کشور ها به باشگاه اتمی را یک واقعیت عینی می داند.

من به عنوان یک دیپلمات جواب می دهم: امضای کشور ما پای سند قرار داد منع گسترش سلاح های اتمی منعکس می باشد اما جواب دیگری هم وجود دارد که نمونه کشور لیبی و سر نوشت رئیس جمهور آن پیش چشم جهانیان است. قذافی قدم هایی در راه دستیابی به سلاح های اتمی برداشت اما زیر فشار دولت های غربی همه دست آورد های تکنیکی آن را در اختیار آن ها قرار داد. سر نوشت او و کشورش به کجا انجامید؟

کره شمالی بر این امر آگاهی دارد که تا زمانی که اتحاد شوروی وجود داشت، امنیت این کشور توسط کشور شورا ها تامین می شد، اما فصل دیگری در سرنوشت این کشور رقم خورده است. بر همین اساس رهبران این کشور راه دیگری یعنی راه دفاع از خود را خود به عهده گرفته اند. تجربه به رهبران کره شمالی ثابت کرده است که به قرار دادهای بین المللی نباید اعتماد کرد. آن ها دیوانه نیستند که سلاح اتمی را  همچون عروسک هایی در دست های خود فرض کنند. کره شمالی به سرنوشت کشور های یوگسلاوی، عراق و لیبی به خوبی واقف می باشد و به همین دلیل تصمیم خود را گرفته است و اهمیتی ندارد که دیگران جمهوری دمکراتیک خلق کره را یک خطر اتمی بدانند یا ندانند. 

https://kprf.ru/dep/gosduma/activities/158601.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: