ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

60 در صد زباله تهران مرطوب است

تهران روزانه

7 هزار تن زباله تولید می کند

 
 
 
 

 

روزانه در تهران بیش از ۷ هزارتن زباله تولید می شود. زباله‌های شهر تهران برخلاف بسیاری از مناطق جهان بیش از ۶۰ درصد رطوبت دارد که درصد بالایی است.

 شما وقتی سبزی را پاک می کنید ثابت شده که تا ۶۵ درصد از آن را دور می ریزید. طبق آمار روزانه در تهران هزارتن سبزی مصرف می شود که ۶۰ تا ۶۵ درصد آن زباله است.  تفاله چای نمونه بعدی تولید زباله تر است.

شیرابه‌ها یعنی همان آب بد بو و متعفنی که از زباله‌های ما بیرون می‌زند، بزرگترین معضل پسماندها هستند. شیرابه فلزات خاک را با خود به میوه‌های در حال کشت می برد. برای همین است که می گوییم در جامعه ما سرطان زیاد است چون سرب پیاز ما چند برابر استاندارد جهانی است. ته نوشابه ها و آب میوه ها را هم به زباله تر اضافه کنید.

در اروپا هر پسماندی که تولید می شود داخل سطل زباله زیر ظرفشویی ریخته نمی شود. شیشه، پلاستیک و کاغذ تفکیک می شوند و جداگانه دور ریخته شوند و ماشین های مخصوص یک هفته و در برخی کشورها دو هفته یکبار آنها را می برند.

هنوز ایرانی ها عادت به تفکیک زباله نکرده اند. مغازه دارها بدتر از صاحبان خانه ها عمل می کنند زباله های تهران ۴۰ سال است در منطقه آرادکوه تهران دفن می شود و حجم آنقدر زیاد است که در حال حاضر زباله ها روی تپه‌های زباله دفن می شود. یعنی زباله روی زباله


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: