ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 23 شهریور

از قالیباف پرسیدند: شاهدت کیه؟

گفت: حاجی آقا "جک استراو"!

از آنجا که این خبر بسیار مهم امنیتی ممکن بود وسط خبرها گم شود، اینجا آن را آوردیم:

«دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی: سفیر جدید انگلیس یکی از مقامات امنیتی این کشور است که متخصص در جنگ نرم است. ورود او به تهران در استانه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ به صلاح نبوده و باید او را یک عنصر نامطلوب تلقی می کردند. (از آنجا که موتلفه آشنائی قدیمی با انگلیس ها و برخی نهادهای آنجا مثل "ام. آی. 6" دارد، باید این خبر را جدی گرفت!)

 
 
 
 
 

 

 

۱ - روزنامه ایران

 

 - دیدار روحانی با برخی سران جهان در برزیل و مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک. پس از اجلاس ونزوئلا، روحانی به دعوت رسمی رییس جمهور کوبا و همچنین دیدار با کاسترو عازم هاوانا پایتخت کوبا خواهد شد.

 - دو نگاه به "FATF" در "بهارستان". ایران نوشت: در شرایطی که رییس کل بانک مرکزی از ورود "شورای عالی امنیت ملی" به موضوع FATF خبر داده، سخنگوی شورای نگهبان معتقد است که "اجرای FATF نیازمند مصوبه مجلس است". هرچند مجلس پیش از این، یعنی سیزدهم بهمن سال گذشته مصوبه ای با عنوان "قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم" داشت که نهایتا مورد موافقت شورای نگهبان هم قرار گرفت. محمد جواد فتحی نماینده مجلس به ایران گفت: متاسفانه اصرار برخی از افراد برای آوردن FATF به مجلس نه از منظر حفظ شأن حقوقی نهاد مقننه و اجرای قانون اساسی، بلکه با هدف زمین زدن اصل این موضوع دنبال می شود و این نوعی سوء استفاده از قانون است. فتحی ادامه داد این موضوع یعنی لزوم مصوبه مجلس نظری است که البته بیشتر "مخالفان الحاق به FATF" بر آن تاکید داشتند. یک حقوقدان بین الملل نیز به ایران گفت «اگر بحث ها در چارچوب فعلی و به شکل کنونی پیش برود، هیچ تضمینی بر رعایت منافع ملی در جریان بررسی FATF در مجلس وجود ندارد."

 - بازار کیف در آستانه بازگشایی مدارس. از تعمیر کیف کهنه تا کوله پشتی میلیونی. ایران نوشت بچه ها در عکس، کیف ها را دودستی مقابلشان گرفتند. کیف که نه، گونی های خالی برنج با دو دسته کوتاه و یک زیپ و آرم شرکت تولید. عکس بارها و بارها در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود؛ با جمله هایی برانگیزاننده و ابراز تاسف از اینکه بچه های هموطنمان کتاب و دفترشان را داخل گونی برنج می گذاردند و به مدرسه می روند.

 - هشت ایرانی در میان مجروحان انفجار در "وان" ترکیه.

 - علی جنتی در جشن ملی سینما: امروز دیوار بلند بی اعتمادی دولت و هنرمندان فرو ریخته است.

 - معاون وزیر بهداشت: افتتاح ۵۰۰ تخت زایمان در ۱۰۰ بیمارستان.

 - اذعان شهردار منطقه ۲۲ در شورای شهر: ۱۷۰۰ اصله درخت را در پارک "چیتگر" قطع کردیم.

 - ایران در ستون طنز صفحه اخر خود نوشت "چرا کلینتون از حال رفت؟" منابع اگاه می گویند "جک استراو" از عمال سابق انگلیس و دوست نزدیک دولت اعتدال در حاشیه مراسم به کلینتون گفته که "تهران خیلی تغییر کرده و حسابی عوض شده، آن همه خاک سست که به زمین پایتخت ایران تزریق کردیم هم جلوی خدمات شهرداری را نگرفته". کلینتون وقتی این حقیقت تلخ را درباره تهران شنید دیگر چشمانش جایی را ندید و تا لحظه مخابره این خبر زیر سرم قندی نمکی است!

 

۲ - روزنامه همشهری

 

 - قالیباف: شما که حال ندارید تونل بسازید چرا جو سازی می کنید؟ شهردار تهران افزود: کسانی که دل در گرو بیگانگان دارند به دنبال ثروت اندوزی برای خودشان هستند. بنده به عنوان یک رزمنده حتی ثروت اندوزی از راه حلال را هم درست نمی دانم و فردای قیامت نمی توانم پاسخگوی خانواده شهدا باشم. قالیباف تاکید کرد: شما که آمال و ارزویتان همان غرب و انگلیس است. جک استراو که خودش وزیر خارجه انگلیس بود پس از بازگشت از تهران گفت تحولی که در شهر تهران دیدم غیر قابل باور بود. حداقل انصافتان به اندازه جک استراو باشد که دوستش دارید. شهردار تهران در ادامه به بیان یک روایت تاریخی پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگان به شهری رفته بود و کارش را از مسجد شروع کرد، کارش گرفت و جوانان را جذب کرد. "توده ای"ها دیدند فضا در حال تغییر است و نمی توانند جوانان را به سمت انحراف ببرند، بنابر این شایعه درست کردند که حاج آقا دزد است!

 

۳ اطلاعات

 

 - روزنامه اطلاعات در صفحه ۲ با عنوان "روابط ایران و روسیه" نوشت: واقعیت این است که ایران و روسیه، هر دو به هم نیاز دارند، به خصوص در شرایط کنونی که هر دو کشور مورد خصومت امریکا قرار گرفته اند. همچنین نباید فراموش کرد در رژیم پهلوی که متحد غرب محسوب میشد این روس ها بودند که به ایران کارخانه ذوب آهن دادند نه متحدین غربی شاه.

 - تحصیل ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش اموز از مهر امسال در سراسر مدارس کشور .

 

۴ - جمهوری اسلامی

 

 - نماینده دماوند در مجلس: برخی به دلیل منافعشان نمی خواهند ایران به FATF بپیوندد. دلواپسان داخلی امروز با دلواپسان خارجی دست به دست هم دادند و من فکر می کنم موضوع منافع برخی مطرح است زیرا اگر ایران عضو FATF شود بانک ها از شکل دلالی خارج می شوند و این فاکتوری است که به نفع برخی نیست.

 - جمهوری اسلامی به نقل از یک مقام سابق امریکایی نوشت: یازده سپتامبر در دولت "بوش" شکل گرفت و ۵۰ درصد امریکایی ها به روایت دولتی این واقعه با تردید می نگرند.

 

۵ کیهان

 

 - سعید مرتضوی در نامه عذرخواهی خود نوشت: برخورد بسیار شایسته از طرف خانواده های آسیب دیده قابل تقدیر و سپاس است لذا در همین رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به خاطر این متانت و بردباری و پیگیری از درون نظام و دست رد زدن به مداخله بیگانگان آنان را مورد تفقد قرار دادند، بنابراین مجددا مراتب ادب و احترام از خانواده های بزرگوار را اعلام می نمایم.

 - محمد خسروی عضو اتاق بازرگانی در نامه ای به کیهان اعلام کرد: کارت های جدید بازرگانی قابلیت سو استفاده و جعل را دارد. عضو اتاق بازرگانی به کیهان گفت هزینه چاپ کارت های فعلی با گذشته حداقل ۲ و نیم میلیارد تومان است. خسروی: این مبلغ زیاد کجا رفته است؟

 

۶ - خبر جنوب

 

 - کارت های بازرگانی به نام غریبه های بازار تجارت و به کام راه بلد های فرار از مالیات. برنامه خبری ۲۰ و ۳۰ شبکه دو سیما این بار از کوچه های سالخورده به سراغ پلاکی رفت که صاحب آن تجارتی میلیون دلاری داشته است و جالب اینکه او نه تاجر است و نه از تجارتی که با نامش انجام گرفته خبر دارد. گفتنی است واردات ۷۰۰ خودرو، ۱۸ میلیارد تومان بدهی مالیاتی برای او به جا گذاشته است. رد پای این کارت های یکبار مصرف در قاچاق هم دیده می شود و تخلفاتی که با ارایه ادرس های صوری قابل پیگیری هم نیست.

 - کلاه مخملی ها در راه پیمایی ضد آل سعود. حضور چند چهره معروف و کلاه مخملی در راهپیمایی ضد آل سعود و آل خلیفه که روز جمعه در تهران برگزار شد مورد تعجب مردم گردید. به گزارش خبرگزاری ها از هم اکنون این نگرانی وجود دارد که کارگردانان چنین صحنه هایی در صدد تولید مثل این چهره های نامتجانس با انقلاب و برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن باشند.

 - چاپ هفتم "چمدان" اثر بزرگ علوی توسط انتشارات نگاه. علوی که از گروه ۵۳ نفر و همکار تقی ارانی در مجله دنیا بود آثار مشهوری دارد و رمان "چشم هایش" از آن جمله است.

 

۷ - جام جم

 

 - پدرام سلطانی نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با جام جم گفت: اگر با در نظر گرفتن مؤلفه های اقتصادی قیمت ارز را در کشورمان تعیین کنیم امروز دلار باید قیمتی معادل ۴۵۰۰ تومان یا حتی بیشتر داشته باشد! وی افزود گروهی اندک اما پر قدرت در بدنه دولت اعتقاد به پول ملی قوی دارند و برخورد تعصبی ( ! ) با آن دارند.

 - ادامه تخلف بانک ها در وثیقه نگه داشتن وام.

 

۸ شرق

 

 - فرزند محمد علی رامین بعد از گذشتن نزدیک به یک ماه همچنان در بازداشت است.

 - دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی: سفیر جدید انگلیس یکی از مقامات امنیتی این کشور است که متخصص در جنگ نرم است. ورود او به تهران در استانه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ به صلاح نبوده و باید او را یک عنصر نامطلوب تلقی می کردند. (از آنجا که موتلفه آشنائی قدیمی با انگلیس ها و برخی نهادهای تحت رهبری کاخ سلطنتی دارد، باید خبر دبیرکلش را جدی گرفت!)

 - شرق: پاسخ کرباسچی به اظهارات اخیر احمد توکلی. اقای احمد توکلی گفته اند که "کرباسچی پایه گذار مفاسد در شهرداری است".

کرباسچی در پاسخ به این اظهارات گفت: اقای توکلی ادرس اشتباه ندهند زیرا اینکه امروز چنین گردابی از فساد جامعه را احاطه کرده مربوط به همان دوره ای از شهرداری است که ایشان به اقرار خودشان اولین نفری بودند که از احمدی نژاد حمایت کردند حالا که یکی از دوستانشان در مظان چنین اتهامی قرار گرفته نیازی نبود که نعل وارونه زده شود.

 

۹ - دنیای اقتصاد

 

 - تخفیف سود بازرگانی ۶۹ قلم کالا لغو شد. دنیای اقتصاد افزود: بخش عمده ای از این تخفیفات تعرفه ای، نصیب تجار و واردکنندگان می شود در حالی که دولت این تخفیف را به مناطق و بنادر محروم در نظر گرفته است. ( بعد از پایان جنگ که بنادر اسیب زیادی دیده بودند، دولت برای رونق دوباره انها تخفیفاتی تا ۲۵ درصد از سود بازرگانی گمرکی را برای این مناطق در نظر گرفت. برخی از اعضای اتاق همانطور که خودشان نیز اخیرا اعتراف کردند علاوه بر فرار از مالیات، از استفاده کنندگان همین تخفیف گمرکی نیز هستند.)

 - انفجار باروت تورم با کاهش نرخ سود.

 

 

۱۰ اعتماد

 

 - گفتگو با ابراهیم اصغرزاده: اصلاح طلبان باید در شبکه مساجد و حسینیه ها فعال شوند.

 - معاون وزیر بهداشت: افزایش ۹۰۰ تخت جدیدی. I.C.U تا اخر امسال.

 - محمد علی ابطحی: هیچ دلیلی ندارد که امکانات کشور صرف این شود که حاجی زیاد کنیم.

 

۱۱ افتاب

 

 - صادقی نماینده مجلس: این حجم حساسیت به FATF مشکوک است.

 - انتصاب فرزند مدیر صدا و سیما در شهرداری.

 - علی نصیریان پیشکسوت عرصه بازیگری در ویژه برنامه "دورهمی" درباره جالبترین واقعه ای را که شاهد عینی آن بود حادثه ۲۸ مرداد دانست که به گفته خودش دامان او را هم گرفت و مدتی بی دلیل به زندان افتاد.

 

۱۲ آرمان

 

 - حمله گازانبری قالیباف به منتقدان.

 - علم الهدی: FATF، کاپیتولاسیون بانکی است.

 - نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس : برخی نمی توانند FATF را تلفظ کنند و اظهار و نظرهای غیراصولی در این خصوص انجام می دهند.

 - خبرگزاری تسنیم از قول عبدالرضا داوری نوشت:  "این اقدام حسین شریعتمداری که مسئولیت مذاکره با امریکا را متوجه رهبر انقلاب می کند نه تنها بار اول نیست بلکه سبقه تاریخی نیز دارد. حسین شریعتمداری به صورت کاملا اگاهانه مسئولیت مذاکره با امریکا و برجام را متوجه رهبر انقلاب می داند"

 

۱۳ - وطن امروز

 

 - عیدی به ال سعود. حسن روحانی سالگرد فاجعه "منا" را به خانواده شهدای این حادثه تسلیت نگفت.

 - پاسخ شهردار تهران به منتقدان. به گزارش "وطن امروز" شهردار تهران گفت: هرگز دلشکسته نمی شویم اگر افرادی پیدا شوند که دل در گرو بیگانگان داشته و با دشمنان نظام و صدای رادیو های بیگانه علیه انقلاب اسلامی همصدا شوند.

 

۱۴ جوان

 

 - قالیباف به تخریبگران گفت: ماه همیشه زیر ابر پنهان نمی ماند.

 - رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی: واردات غلات به کشور ۵۵ درصد افزایش یافت. عضو هیات رییسه اتاق ایران و روسیه: میزان واردات گندم در سال ۱۳۹۳ دو میلیارد دلار بوده است.

 

۱۵ رسالت

 

 - قالیباف: مرد کار نیستید چوب لای چرخ بقیه نگذارید.

 - دبیر کل مؤتلفه: دولت ابهامات FATF را رفع نکرده است.

 - علم الهدی: FATF سلطه امریکا بر نظام بانکی ایران است.

 - کبری خزعلی: نظام فعلی مشاوره باعث افزایش طلاق شده است.

 - ایت الله خاتمی: آل سعود باید در دادگاه اسلامی محاکمه شوند.

 - دکتر ولایتی: بد عهدی های امریکا در سفر رییس جمهور به نیویورک پیگیری شود.

 - شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد احمدی نژاد: حقوق های نجومی تبلور اقتصاد سرمایه داری است.

 - ذالنور نماینده قم در مجلس: ۸ میلیون بیکار داریم.

 - رییس سازمان حج و زیارت: تشرف ۲ میلیون زائر ایرانی به کربلا در ایام اربعین.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: