ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نگاهی به فدراسیون تکواندو و تکواندو کاران زن

پشت صحنه فدراسیون ها

و خون دل ورزشکاران ایران

ن. م- سیمین

 
 
 
 

 

مدیریت هر کدام از فدراسیون ها و رشته های ورزشی به تنهائی یک مافیاست.  از جمله "تکواندو" که اطلاعات مستقیم خود را از آن برایتان می نویسم:

پولادگر ریاست فدراسیون تکواندو را دارد. دورانی محافظ ایت الله طاهری امام جمعه خوش فکر و مردمی اصفهان بود و مدتی هم مربی حزب الله لبنان. حالا دلواپسان که برای همه فدراسیون ها دندان تیز کرده اند می خواهند او را کله پا کنند و یکی از خودشان را جانشین او کنند. فعلا یکی از مدال آوران قدیمی المپیک را برای کله پا کردن پولادگر جلو انداخته اند تا بعد او را هم کله پا کنند و یک کلاه مخملی را جایگزینش کنند. الان مدال نیآوردن مردان تکواندو کار را بهانه کرده اند.

تکواندوی زنان بدلیل حرکات و نوع پوشش آن نیز از بهانه های دلواپسان است. برای مردان بهانه شان نیآوردن مدال است و برای زنان که مدال آوردند بهانه شان لباس و حرکات تکواندو. هدف قبضه فدراسیونهاست حالا به هر بهانه ای.

علیرغم مخالفت ها با تکواندوی زنان، این رشته ورزشی با استقبال زیاد دختران و زنان در ایران روبرو شده است و از جمله دلائل مدال آوردن این رشته در المپیک ریو همین استقبال و شکوفا شدن استعدادها در میان آنهاست.

امسال در مسابقات نوجوانان دختر کشوری که در خانه تکواندو تهران برگزار شد فقط از استان مازندران 84 نفر شرکت کرده بودند. این بدان معنی است که در رده سنی نوجوانان دختر در استان مازندران بالغ بر 84 نفر تکوانذوکار کمر بند مشکی وجود دارد. رئیس فدراسیون تکواندو " پولادگر" که در بالا به گذشته اش اشاره کردم در ساختار سیاست تمایلات اصولگرا، یا راست دارد ولی مردی است عملگرا. مقید به حجاب اما میداند که بین ورزش و حجاب باید پلی برقرار شود.

اخیرا درحیاط فدراسیون تکواندو یک جسدی را بنام شهید آورده و دفن کرده اند. شاید برای آن که پولادگر مخالفت کند و همین را بهانه کله پا کردنش کنند. شاید در هفته های آینده یک امام زاده هم وسط حیاط فدارسیون کشف شود تا فدراسیون محل زیارت شود به جای ورزش تکواندو!

نایب رئیس این فدراسیون ومسئول تکواندو بانوان زن است با تجربه در تکواندو که مراحل ترقی را پله پله از مربی باشگاه تا تیم ملی وکمیته فنی و اکنون نایب رئیسی طی کرده است. حاصل تلاش این رئیس ونایب رئیس وهمت دختران تکوندو کار کسب مدال برنز در المپیک ریو توسط کمیا علیزاده بود.

البته کسب این مدال به همین راحتی نبود. چهار سال تلاش کیمیا همراه با مربی اش خانم کمرانی ومدتی هم با مربی گری خانم مداح بدست آمد. باورتان بشود که کیمیا با التماس توانست در سفر المپیک خانم کمرانی را همراه خود ببرد.البته خانم مداح هم از خواسته کیمیا استقبال کرد.

کیمیا برای این مسابقات 11 کیلو وزن کم کرد تا توانست سدی را شکسته و مدال بانوان را با خود به ایران بیآورد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: