ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 27 شهریور

وزیر صنعت نه زیر یک واگن

بلکه می خواهد زیر 5000 واگن بخوابد!

حسین شریعتمداری از اتاق خواب ها رفت به اتاق های زایمان!

 
 
 
 

 

 

۱ - روزنامه ایران

 

 "سیاوش" به گلستان وطن امد. شجریان به میهن بازگشت.

 - صدور مجوز صادرات گندم و ارد.

- نعمت زاده وزیر صنعت: بنده در مخالفت با خرید ۵ هزار واگن باری از روسیه اعلام کردم که روی ریل می ایستم و اجازه نمی دهم این واگن ها وارد کشور شوند! (سایر رسانه ها از جمله اطلاعات نوشت: نعمت زاده بعد از بازدید از بیت تاریخی امام خمینی گفت در راستای اهداف "اقتصاد مقاومتی" به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت اجازه ورود این واگن ها را به کشور نخواهم داد. شرق هم نوشت نعمت زاده در جلسه اقتصاد مقاومتی استان اراک به عنوان جانشین فرمانده ستاد "اقتصاد مقاومتی" گفت: خرید ۵ هزار واگن باری از روسیه در تضاد با سیاست های اقتصاد مقاومتی است.)

 - بانک روسی به ایران اعتبار خرید واگن می دهد.

 - نظرسنجی "صدا و سیما" مشخص کرد ۹۹.۳ درصد مردم معتقدند کنسرت در شهرهای مذهبی بلا مانع است.

 

 ۲ - روزنامه جمهوری اسلامی

 

 - جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: اگر امام جمعه ای به جای  تقویت جبهه حق بر طبل تفرقه بکوبد، چنین فردی شایستگی قرار داشتن در جایگاه امامت جمعه را ندارد. اما عده ای متاسفانه در کارنامه خود غیر از ایجاد تفرقه، چرکین کردن قلب ها نسبت به همدیگر و دفع مردم چیزی ندارند. نگاه اجمالی به مصلاح های جمعه و کاهش مستمر نمازگذاران می تواند این واقعیت تلخ را به اثبات برساند.

 - سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: تشکیل دادگاه ویژه برای شناسایی همه عاملان کهریزک.

 - همزمان با صدور مجوز برای صادرات گندم و ارد، پرداخت مطالبات گندم کاران اغاز شد.

 

 ۳ اطلاعات

 

 - یادداشت سردبیری اطلاعات با عنوان "بازگشت به اصول". سردبیر اطلاعات نوشت: اصول و اصولگرایی از رانندگی تاکسی تا مملکت داری یک ضرورت و الزام است نه تعارف و تزئین. اختلاس های بزرگ بانکی که اتفاق افتاد، گفتند اصول کار رعایت نشده. وقتی بیش از ۲ و نیم میلیارد پول مملکت به بابک زنجانی افتاد گفتند اصول رعایت نشده. وقتی در کهریزک، بعضی جان دادند اصول رعایت نشده بود. وقتی رییس پلیس می گوید ۵۳۰۰ نفر از هموطنان در ۱۵۰۰ نقطه حادثه خیز جاده ها جان باختند مشخص است که در ساخت آن جاده ها اصول رعایت نشده است. وقتی رسوایی ماجرای زمین های شهرداری عیان می شود، بخاری مدرسه یا تاسیسات پتروشیمی اتش می گیرد، وقتی دانشگاهی کار تجاری می کند، تجارت خانه ای کار سیاسی می کند، طبیب زاده ای داروی خطرناک ولی پر سود می فروشد، معلمی تولید جهل می کند، وقتی تریبونی تولید دشنام می کند، وقتی تلویزیون در سال اقتصاد مقاومتی لاینقطع اگهی ساعت های سوئیسی چندین میلیون تومانی پخش می کند، وقتی مطبوعات به جای فرهنگ افرینی "فحشنامه" می نویسند، وقتی ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد مملکت می شود، وقتی اطفال در ساعت مدرسه سر چهار راه ها به ادامس فروشی مشغولند، وقتی هیچی سر جای خودش نیست... تا دیر نشده باید نبض جامعه را هر روز رصد کنیم.

 - نوش افرین انصاری دبیر شورای کتاب کودک در مراسم اهدای لوح افتخار جایزه "هانس کریستن اندرسون" ۲۰۱۶ به پژمان رحیمی زاده گفت: خوشحالم که بار دیگر نام ایران را در عرصه های جهانی نشان دادیم و خوشحالم که "زهره قائینی" در هیات داوران دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان IBBY قرار دارد. با حضور این چهره جهانی می توان امیدوار بود که تحول فکری در دفتر IBBY ایجاد خواهد شد.

 - کارخانه میعانات گازی شهرک صنعتی ابادان.

 - حضور وزیر بهداشت در جمع نیروهای اورژانس.

 - مسکو: غرب مسئول وخامت اوضاع افغانستان است.

 - روزنامه ارگان حزب کمونیست چین با نتشار سرمقاله ای، از سیاست های امریکا در قبال کره شمالی و فعالیت های هسته ای این کشور انتقاد کرد.

 

۴ شرق

 

 - برنامه جدید شهرداری تهران برای حل مشکلات محله پر اسیب تهران. شهرداری تهران در جدیدترین اقدام با توافق با بسیج قرار است به اسیب های اجتماعی این منطقه و محله ها ورود کند، در حالی که حتی مرتضی طلائی که خود فرمانده نیروی انتظامی تهران بوده است پیش از این به شرق گفته بود شهرداری تهران نه فقط در مورد محله هرندی و دروازه غار و محلات اطراف آن موفق نبوده بلکه اوضاع این محلات را خراب تر هم کرده است اما شهرداری به کار خودش ادامه داده و حالا به دنبال وارد کردن بسیج به مسئله مشکلات اسیب های اجتماعی این محله پر اسیب تهران است.

 - گفتگوی حسین علیزاده با شرق: "موسیقی شجاعت من است".

 - سخنگوی فراکسیون امید: مرتضوی عذرخواهی نکرده، اعتراف کرده است.

 

۵ - دنیای اقتصاد

 

 - دلایل تغییر روز بزرگداشت شهریار. شورای انقلاب فرهنگی با صدور اطلاعیه ای در خصوص خبر منتشر شده در برخی رسانه ها توضیحاتی ارائه کرد. در متن این بیانیه امده است که نام روز ۲۷ شهریور که در سال ۱۳۸۱ از جانب شورای عالی فرهنگی، روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار نام نهاده شده به سالروز بزرگداشت فردوسی تغییر نکرده است و مطالب رسانه ها درست نیست.

 

 ۶ همشهری

 

 - همشهری که روزانه ۸ صفحه ضمیمه خود را جداگانه به استان فارس اختصاص می دهد در ستون یادداشت این ویژه نامه درباره حافظ نوشت: کمتر شاعر کلاسیکی را می توان یافت که مانند حافظ نسبت به وضع اجتماعی حساس باشد. انقدر که می پرسد چرا توبه فرمایان خود، توبه کمتر می کنند و با اشاره به زمانی که به خلوت می روند و آن کار دیگر می کنند، جلوه واعظان زمانش بر محراب و منبر را به نقد بکشد. حافظ بیزار از ریا و تزویر، بارها زاهد ظاهر پرست را سرزنش می کند و از ساده دلی مردم لب به گلایه می گشاید.

 - ظهور اصغر فرهادی در سینمای ایران یک اتفاق شگفت انگیز است. باید ارزش او را بیشتر دانست.

 

۷ - جام جم

 

 - بهزاد فراهانی با نمایشنامه "بدخیم" می آید.

 - عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی گفت: ۱۴ دلیل برای اتش زدن کالای قاچاق.

 

 ۸ - وطن امروز

 

 - بر اساس فتوای علما کشت تجاری "تراریخته" حرام شد. ایت اله مکارم شیرازی در فتوایی کشت تجاری محصولات ژنتیکی "تراریخته" وپاز جمله برنج را حرام اعلام کرد.

 - معاون شهردار تهران اعلام کرد: کاهش قیمت بلیط  "مترو".

 

 ۹ اعتماد

 

 - انتقاد از ایت اله هاشمی رفسنجانی از تریبون نمازجمعه شیراز توسط نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز. ایت اله ایمانی گفت: عده ای می گویند که امروز عصر گفتمان است و و نه عصر موشک.

 

 ۱۰ ارمان

 

 -هیلاری کلینتون وکیل مدافع قایق های ایران شد. جان کری با پیروزی "هیلاری" نماینده امریکا در امور ایران می شود.

 

۱۱ - خبر جنوب

 

 - نماینده مردم شیراز در مجلس: ما شاهد هستیم که برخی افراد در اطراف روحانی، دکان دو نبش دارند. این افراد باید تکلیف خود را مشخص کنند که کدام طرف هستند.

 - غلامرضا تاجگردون نماینده مجلس گفت: کیهان مثل سعید مرتضوی عذرخواهی کند.

 

 ۱۲ کیهان

 

 - محسن رضایی: اقتدار و اقتصاد دو بال پرواز پیشرفت جامعه هستند.

 - یک پزشک بازنشسته زنان و زایمان در امریکا که متخصص درمان ناباروری بوده، در ۵۰ مورد لقاح مصنوعی بدون اطلاع زنان مراجعه کننده از "اسپرم" های خود استفاده کرده است. جوانترین فرزند او امروز ۳۰ ساله است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: