ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

صندوق رای آینده سوریه را باید معلوم کند

وزیر خارجه امریکا

در مسکو چه گفت و چه شنید!

 
 
 
 

 

در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات صلح سوریه، وزیر خارجه روسیه "لاوروف" در یک نشست سیاسی با اشاره به مذاکرات هفته گذشته با وزیر خارجه امریکا که به مسکو سفر کرده بود اعلام کرد:

وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات هفته گذشته خود در مسکو بار دیگر خواستار کناره گیری رئیس جمهوری سوریه شد و گفت امریکا طرفدار اتحاد عمل علیه تروریسم است اما پیش از هر توافقی دراین زمینه باید بشار اسد از قدرت کناره گیری کند. وزیر خارجه امریکا به ما می گوید 80 درصد سوری ها از بشار اسد حمایت نمی کنند. ما به ایشان گفتیم: نخست باید با تروریست ها مبارزه کرد تا نظم در سوریه برقرار شود تا آن 80 درصد مخالفانی که شما می گوئید بتوانند براساس یک ساز و کار دموکراتیک پذیرفته شده بروند پای صندوق های رای و رئیس جمهوری سوریه را کنار بگذارند.

این منطق و استدلال روسیه است. در مقابل، وزیر خارجه امریکا می گوید این روند حداقل یک سال زمان می برد در حالیکه واشنگتن می خواهد اسد فوری کنار برود!

ما به ایشان گفتیم که آیا امریکا تضمین می کند که سناریوی لیبی، پس از سرنگونی قذافی در سوریه تکرار نشود و سوریه غرق ترور و انفجار و تقسیم آن میان تروریست ها نشود؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: