ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اعلام وضع اضطراری

از مرز ترکیه و فرانسه می گذرد

یونگه ولت- ترجمه شیرین مرادی

 
 
 
 
 

 

روزنامه "یونگه ولت" چاپ آلمان در تفسیری پیرامون کودتای اخیر در ترکیه نوشت:

"آن که عامل گسترش ترور دولتی است، خودش هم ترور را مهار می کند".

در دو کشور عضو ناتو، یعنی فرانسه و ترکیه، وضعیت اضطراری حاکم است. به گفته حقوقدان نازی کارل اشمیت "این حکمران است که در مورد وضعیت اضطرای تصمیم می گیرد نه پارلمان  و نه مردم."

آن کارشناس کودتا می دانست که چطور یک جمهوری را به طور رسمی می تواند به یک دیکتاتوری فاشیستی تبدیل کرد. او پس از باصطلاح کودتای روم در سال 1934 خالق فرمول "رهبر حق را می گیرد" بود.

حالا، رهبران کنونی  فرانسه و ترکیه برای" گرفتن حق" و فرمان بگیر و ببند فرصت بیشتری نسبت به گذشته بدست آورده اند. تعهدات اخلاقی مهم نیستند!

فرانسوا اولاند و رجب طیب اردوغان که اکنون لیست افراد طرد شده را منتشر کرده است، همیشه در پوچ گرایی حقوق بین المللی درصدر لیست غربی "جنگ علیه ترور" قرار داشته اند. هدف آن از بین بردن بقایای دولتی طرفدار آزادی و مخالف استعمار می باشد.

با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی فرصت های طلائی برای ایالات متحده آمریکا فراهم آمد که نصیب دولت های سرمایه داری اروپا نیز شد.

رئیس جمهور فرانسه فرمان های قتل دولتی را در لیبی، آفریقا و خاور میانه صادر می کند.  در سپتامبر 2013 به جنگنده های بمب افکن اجازه سوخت گیری برای بمباران سوریه را داد. این "سوسیالیست"  از جنگ و مبارزه با تروریسم می گوید تا سریع تر بتواند حقوق کارگران فرانسه را از بین ببرد.

اردوغان نیز وقتی به بهانه کودتا از نادیده گرفتن بخشی از کنوانسیون حقوق بشر در اروپا سخن می گوید از سیاست سرکوب خونین کردها و ادامه دخالت در سوریه دفاع می کند. او که هنوز رویای امپراطوری عثمانی را در سر دارد، طرح کوچک شدن و تقسیم کشورهای خاورمیانه را که جورج. بوش و مشاورین امنیتی ملی و وزیر خارجه اش "کوندولیزا رایس" بارها آن را مطرح کردند پیروی می کند با این تفاوت که بخش هائی از کشورهای تجزیه شده منطقه را بعنوان سهم خود درنظر دارد.

هنگامی که روسیه حملات هوائی علیه داعش را در سوریه آغاز کرد او دچار وحشت شد. وحشتی که بقیه مدافعان تقسیم خاورمیانه و مدافعان "نقشه خاورمیانه جدید" گرفتار آن شدند و برای کنترل مخالفت ها در داخل کشورهای خودشان "اعلام موقعیت اضطراری" را پیش بینی کردند.

در واقع از زمانی که روسیه وارد سوریه شد در غرب وضعیت اضطراری حاکم شد. در بخش بالای ناتو انتقام علیه پوتین در اولویت قرار گرفت. تثبیت موقعیت دولت در سوریه برای غرب ضربه به آنهائی بود که طرفدار گسترش جنگ در خاورمیانه اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: