ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات چهارشنبه 6 مرداد

 
 
 
 

 

 

1- روزنامه اطلاعات تیتر اول چهارشنبه خود را به بحران آب اختصاص داد و نوشت:

جمعیت کشور تا سال 1404 به 105 میلیون می رسد و اگر وضع کنونی بحران آب تداوم یابد، قادر به برون رفت از تنش آبی نخواهیم بود  .

 

2- روزنامه دنیای اقتصاد سخنرانی پدرام سلطانی،  نایب رئیس اول اتاق بازرگانی در "همایش اقتصاد آب" را منعکس کرد که خواستار عدم دخالت دولت در مسئله بحران آب شده است .

 

3- روزنامه شرق نوشت: عیسی کلانتری وزیر اسبق جهاد  کشاورزی ، سال گذشته در مصاحبه با شرق گفت : امروز سو مدیریت منابع آب کشور سبب شده تا بحران آب به نقطه جوش برسد. وی افزود : احمدی نژاد می گفت : هر کس هر جا توانست چاه حفر کند . در آن زمان ظرف سه روز اجازه حفاری های چاه سه برابر شد ، به علت برداشت بیش از حد مجاز آب های زیر زمینی ، امروزه حیوانات به دلیل نبود آب در حال تلف شدن هستند . 

( این درحالی است که یک روحانی در کانال 2 صدا و سیما گفت: خانم های بی حجاب باعث کمبود باران و آب و تلف شدن حیوانات از بی آبی هستند.  این کلیپ در فضای مجازی، دست به دست می شود)

 

4- مرتضی نبوی سردبیر روزنامه رسالت پس از نقل سخنان امام جمعه تبریز که گفته بود؛ نمیتوان در مسائل اقتصادی به برجام امیدوار بود، تنها راه برون رفت از رکود ، "اقتصاد مقاومتی" است نوشت: روحانی فکر می کرد مسئله هسته ای حل می شود چرخ اقتصاد به حرکت در می آید، روحانی نباید تمام تخم مرغ ها را در سبد برجام می گذاشت.

رسالت از قول رحیم پور ازغدی عضو کنونی شورای عالی انقلاب فرهنگی و سربازجوی دهه 60 دراوین نوشت : دانشجویان به فیش های حقوقی اعتراض کنند. در اعتراض به فیش های حقوقی به صحنه بیائید و اعتراض کنید و بیانیه صادر نمایید.

همین روزنامه این سخنان محمود بهمنی رئس بانک مرکزی احمدی نژاد را هم منتشر کرد که گفته است: منابع و ذخایر ما کم نیست و از نظر نفت وگاز جزو کشورهای نخست هستیم، اما چرا باید وضعیت این گونه باشد، ما برای خروج از رکود با مشکل زیادی مواجهه نیستیم. در بحران سال 2008 اروپا با طرحی که احمدی نژاد به آنها ارائه کرد و آنها اجرا کردند از رکود خارج شدند.

 

5- دنیای اقتصاد نوشت : حضرت علی  می فرماید: " هیچ ثروتی در جایی انباشته نشد، مگر آنکه گرسنه ای، در کنار آن نباشد.

افشای حقوق های مدیران ارشد برخی از دستگاهها، به لطف ارتباطات شبکه ای در دنیای مجازی، به موج اجتماعی فراگیری تبدیل شده است. استقبال عمومی از این افشاگری یاد آور جنبش وال استریت است.

 

6- آفتاب یزد  به نفل از مسعود دانشمند عضو اتاق بازرگانی نوشت

بر خلاف سخنان رئیس بانک مرکزی، هنوز مراودات ما با بانک های بزرگ اروپایی شروع نشده است.

 

7- همشهری به نقل از قالیباف نوشت : اجرای اقتصاد مقاومتی از افتخارت ما است.

 

8- روزنامه ایران نوشت:  جلسه علنی شورای شهر تهران دیروز با حضور غیر منتظره قالیباف، شهردار تهران تشکیل شد .قالیباف در این جلسه گفت : ما افتخار می کنیم که دارایی های شهرداری را فروخته ایم. ما برای احداث اتوبان امام علی با رضایت کامل سکنه، آپارتمان های آنها را تملک کردیم،

با این حال حافظی عضو شورا گفت ؛ املاکی که از مردم توسط شهرداری خریداری شده، در دفاتر شهرداری نیست .

همین روزنامه از قول شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نوشت: با معاون اول رئیس جمهوری مکاتبه کرده ام که جلوی تبعیض جنسیتی در آزمون استخدامی سال جاری گرفته شود. ص4

ایران همچنین از قول مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان  بهزیستی نوشت : در 18 استان کشور خانه های امن احداث شده است .

 

9- جمهوری اسلامی نوشت: محمود واعظی وزیر ارتباطات، با تأکید بر رفع موانع گمرکی و حمل و نقل میان ایران و روسیه گفته است:

تهران و مسکو ظرفیت های اقتصادی بالقوه ای برای توسعه و همکاری ها دارند، دیدارهای رئیسان جمهوری دو کشور باعث تحول عمیقی در روابط ایران و روسیه می باشد.

 

10- کیهان مطالبی در خصوص رحمان هاتفی با عکس وی به چاپ رساند و نوشت هدف اولیه افرادی چون رحمان هاتفی در کیهان ادامه پروژه ای بود که از آن می توان به عنوان پروژه رهبر تراشی یاد کرد که از سوی آمریکایی ها هدایت می شد! از همین رو بود که با پیروزی انقلاب ناگهان تصویر امام در صفحه نخست روزنامه کیهان جای گرفت .

(چاپ عکس آیت اله خمینی برای نخستین بار در صفحه اول کیهان در تاریخ 57/6/7چاپ شد و در آن زمان رحمان هاتفی سردبیر روزنامه کیهان بود. وی که پس از انقلاب عضو رهبری حزب توده ایران شد در اردیبهشت سال 62 دستگیر و در زندان توحید کشته شد.)

 

11- وطن امروز چاپ نشد و روزنامه ایران دراین باره نوشت : وطن امروز با مدیریت مهرداد بذر پاش که از دولت احمدی نژاد حمایت میکرد با استفاده از امکانات روزنامه ایران به چاپ می رسید و هفت میلیارد از این بابت به روزنامه ایران بدهکار است .  

در همین ارتباط خبرگزاری ایرنا نوشت : قطع کمک های رایگان به وطن امروز و تصمیم سازمان اوقاف برای پس گرفتن ملک وقفی که در اختیار این روزنامه است دلیل توقف این روزنامه است.



 پیک نت 7 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: