ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

معاون سابق سازمان امنیت و همکاری اروپائی

سیاست صدراعظم آلمان

نابودی صلح پس از جنگ دوم است

 
 
 
 

 

گفتگوی صدای روسیه با ویلی ویمر معاون سابق سازمان امنیت و همکاری اروپایی و سخنگوی دولت صدر اعظم اسبق آلمان" هلموت کهل" در امور دفاعی!

 

پرسش- بازهم حملات تروریستی فرانسه را شوکه کرد، ولی در آلمان هم در همین اواخر سوء قصدهائی رخ داد. در میان عاملین ترور پناهندگان نیز بودند. این افراطگرائی ناشی از چیست؟

پاسخ- پیدایش این افراطگرائی دو یا سه دلیل دارد. دلیل نخست آنست که ما از سال ها پیش – از 1999که جنگ با یوگسلاوی را آغاز کردیم دست به تخریب کشورهائی که  همسایگان جنوبی ما هستند زدیم،  از افغانستان گرفته تا مالی در افریقا. جنگ های ناتو علیه  این مردم همه چیز را ویران می کند و به همین دلیل فکر می کنم ما نباید تعجب کنیم که جنگهای خود ما امروز بسوی خود ما باز می گردند و ما هم کشته می دهیم.

دلیل دوم این است که صدراعظم مرکل سال گذشته مرزهای آلمان را  باز کرد. مرزهای ما باندازه کافی امن نیستند و ما نمی دانیم چه تعداد بوده اند آنها که به کشور ها آمده اند، این را هم نمی دانیم که چه تعداد تروریست خود را داخل آنها جا زده اند. همسایه ما فرانسه اطلاعات بیشتری دارد. آنجا مسائل انسان هائی که از مستعمرات سابق آمده اند نیز بر دیگر مسائل افزوده می شود. به عبارت دیگر با مجموعه ای از عوامل رو در رو هستیم، اما مسئله اصلی آنست که رفتار ما باهمسایگانمان  خصمانه است.

سوم این که ما همه جا میجنگیم  و تا زمانی که ما این سیاست را دنبال  کنیم ، دیر یا زود شاهد یک تراژدی واقعی در فرانسه یا آلمان خواهیم بود.

پرسش- پس از رخدادهای خشونت آمیز اخیر آیا گرایش به سوی احزاب راستگرائی که امروز در حاشیه قرار دارند فزونی خواهد یافت؟ 

پاسخ- این مسئله اصلی نیست. مهمترین پرسش این است  که انگیزه دولت خانم مرکل برای این کار ها چیست. وظیفه او آنست که از مرزها حفاظت و از امنیت مردم دفاع کند. این وظیفه اصلی صدراعظم مرکل است. دلیل باز کردن مرزها درسال گذشته چه بود؟ در تمام دنیا کشوری را پیدا نمی کنید که رفتار مشابهی داشته باشد. دلائل اتخاذ چنین تصمیاتی کدامند؟ خانم مرکل هیچگاه این دلائل را در پارلمان بیان نکرده است، او هیچگاه  برای افکار عمومی توضیحی نداده است. بنا براین پرسش اصلی این است که او چرا می خواهد میهن ما را نابود کند؟

پرسش- آیا سیاست صدر اعظم مرکل شکست خورده است؟

پاسخ- کاملا. نمی توان به یکی دو میلیون انسان ظرف یکسال  اجازه ورود به کشور را داد. این را نمی توان سامان داد. ما باید ملاحظه همسایگان خود در اروپا را نیز بکنیم. خروج انگلستان از اتحادیه اروپا نیز نتیجه سیاست مرکل است. ما تمام آن چیزهای که بعد از جنگ دوم جهانی تکوین یافته را داریم نابود می کنیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: