ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 10 مرداد

ادامه شلیک از توپخانه

جبهه راست به سنگر روحانی

 
 
 
 

 

1- روزنامه رسالت تیتر اول خود را به سخنان آیت اله مکارم شیرازی اختصاص داد که گفته است دولت مدعی است تورم را از 110 درصد به 9 درصد رسانده، اما مردم آثار کاهش تورم را احساس نمی کنند. کاش دولت فکر انتخابات نبود و حقوق های نجومی را جمع می کرد.

2- انبارلویی نیز در سرمقاله همین روزنامه می نویسد: در کودتای 28 مرداد "توده نفتی" ها به عنوان کاتالیزور عمل میکردند، تنها حافظ استقلال ایران روحانیت اصیل بود. (در صدر این روحانیون آیت الله کاشانی در تهران و آیت الله برجردی در قم بودند که اطلاعیه دادند و از کودتا و دولت سپهبد زاهدی حمایت کردند!)

روزنامه رسالت در صفحه 2 از قول جلیلی نوشت: صاحبان حقوق های نجومی احساس کدخدایی دارند و به نقل ازآیت اله مومن نوشت: حقوق های نجومی حرام است، روحانی به قول هایش عمل نکرده .

احمد توکلی هم در همین روزنامه نوشت: دولت به نصیحت من درباره غارتگری فیش های حقوقی از بیت المال گوش نکرد. (خلاصه که یاران همه در رسالت جمع شده اند!)

3- روزنامه کیهان در صفحه اول خود به نقل از کدخدایی که قبلا سخنگوی شورای نگهبان بود و حالا عضو این شورا شده از رد صلاحیت صاحبان فیش های نجومی خبر داد.

11 - روزنامه اعتماد در صفحه سه از انتقاد چندباره جلیلی خبرداد: که گفته است، با اجرای برجام هنوز تحریم ها و موانع بانکی لغو نشده است.

5 - روزنامه وطن امروز در صفحه دوم خود سخنان رئیس سازمان سیا را آورده است: بسیاری از ایرانی ها انتظار داشتند با آزاد شدن دارایی های ایران این کشور، پول به زندگی آنها سرازیر شود.

6 - روزنامه آفتاب یزد به نقل از مجتبی ذوالنور رهبر کفن پوشان قم که حالا از همان شهر راهی مجلس شده درباره  برجام نوشت  برجام مثل یک قراردادی است که مالکی که خانه کلنگی دارد برای ساخت خانه خود قرارداد مشارکتی می بندد و دو طرف درآن دخیل هستند، ما الآن خانه مان را داده ایم، آنرا تخریب کرده اند، آواره ایم و سرپناه نداریم و طرف هم نمیاد بسازد، آمریکاییها دیگران را یواشکی نیشگون می گیرند که کسی جرأت نکند با ایران ارتباط برقرار کند.

7 - روزنامه شرق در صفحه یازده به نقل از صفایی فراهانی عضو رهبری جبهه مشارکت نوشت: کسانی که در فضای تحریم از رانت های "بادآورده" برخوردار بودند، با اجرای برجام منافع خود را در خطر می بینند.

8 - روزنامه ایران در صفحه اول خود گفت: رئیس جمهور سه شنبه شب 12 مرداد در گفتگوی زنده تلویزیونی، مهم ترین مسائل کشور را با مردم در میان می گذارد بعد از اخبار 21شبکه اول سیما.

 9 - روزنامه ایران باز هم به نقل از رئیس بانک مرکزی از خرید وفروش "ارز آزاد" در بانک ها از هفته آینده خبرداد.

ایران همچنین خبر از آغاز روند تفویض ممیزی کتاب به ناشران داد. همین روزنامه در صفحه آخر خود یادداشتی دارد تحت عنوان: به شوق هفتاد و شش سالگی محمود دولت آبادی که با این جمله به پایان می رسد. آقای دولت آبادی عزیز تولدت مبارک.

10 - روزنامه آرمان  با عنوان بغض سید علی خمینی ترکید به نقل از او نوشت: همه می دانند دلیل رد صلاحیت حاج حسن آقا برای مجلس خبرگان امتحان نبود .

11- روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: نرخ ارز- بازار  مرجع شد. استارت برای دلار تک نرخی .

12- روزنامه مردم سالاری در صفحه سه خود از افزایش آمار مرگ و میر ناشی از مصرف تریاک های سرب دار خبر داد.

13- ستاره صبح خبر از بزرگداشت "مفتون امینی" در نود سالگی این شاعر داد.

 111- وقایع اتفاقیه: ارتش سوریه در آستانه فتح حلب .

همین روزنامه مصاحبه ای دارد با مصباحی مقدم، که می گوید: علت باز ماندن اصولگرایان در انتخابات مجلس، پیام خاتمی در فضای مجازی بود. مصباحی مقدم افزود :ما پیش بینی کرده بودیم که اگر در تهران دو میلیون در انتخابات شرکت کنند 30نفر اصولگرا رأی می آورند و اگر بالای سه میلیون نفر شرکت کنند هر 30 نفر از اصلاح طلبان وارد مجلس می شوند. که ابن اتفاق هم افتاد .

15- روزنامه جام جم گزارشی در رابطه با واردات برنج دارد و نوشت : طبق گزارش گمرک، طی چهار ماه اول امسال 1175 میلیون دلار برنج وارد کشور شده که در مقایسه با واردات 302 میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته افزایش 57 در صدی را نشان می دهد، بعد از حاشیه هایی که در مجلس بر سر واردات برنج پیش آمد و شروع شدن فصل برداشت ، واردات این محصول از 31تیر ماه ممنوع شد، اما همین مدت نیز کافی بود تا مقدار زیادی برنج به کشور وارد شود .

16- روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از معاون وزیر بهداست نوشت: واردات روغن پالم از 700هزار تن به 1100 هزار تن کاهش یافت. و روغن پالم از تمام لبنیات کشور حذف شد.

17- روزنامه اطلاعات به نقل از وزیر بهداشت نوشت: دانشجویان نگران انتقال رشته های مرتبط با سلامت نباشند. با پیگیری رئیس جمهوری 20 هزار میلیلرد مطالبه بیمارستان ها پرداخت می شود .

- عارف نماینده مردم تهران پس از تماشای نمایش "راپورت های شبانه مصدق " گفت : این نمایش توانست به خوبی بخشی از تاریخ ایران را دقیق و مستند به تصویر بکشد.

18- اطلاعات : آزادسازی 30 میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده ایران .

19- روزنامه فرهیختگان: حکم نو آورانه قاضی برای یک متهم :

قاضی دادگاه کیفری استان تهران در حکمی نو آورانه پسر معتادی که مادرش را کشته به پرداخت دیه، 10 سال زندان و 100 بار نوشتن از روی دو آیه قرآن مجید و سه حدیث از پیامبر (ص) و امام جعفر صادق(ع) درباره احترام به والدین محکوم کرد!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: