ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
  زندان های و زندانیان
شناسنامه یک حکومت اند
 
 
 
 
 

 یک ضرب المثل جهانی (هرکشوری با ادبیات و زبان خود) می گوید: "وقتی می خواهی حکومتی را بشناسی، به زندانهایش نگاه کن". در ایران نیز، چه پیش و چه پس از انقلاب 57، زندانها و ترکیب زندانیان آنها، شمار زندانیان و تعداد آنها و ... یک معیار بوده و همچنان نیز هست. از زندانی سیاسی گرفته تا زندانی قاتل، قاچاقچی، جیب بر و کیف زن، روحانی و نظامی و ...
از آنجا که مشت همیشه نمونه خروار است، این اطلاعات را درباره شهر کرج بخوانید که فرماندار کرج در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا بر زبان آورده است:
شهر کرج در حصار چهار زندان (گفته می شود در زندان های کرج بالغ بر 200 هزار زندانی نگهداری می شوند) قرار گرفته و از این نظر گرفتار انواع آسیب های اجتماعی است. بسیاری از این زندانیان غیربومی اند (در زندانهای رجایی شهر- قزل حصار ـ گوهر دشت و فردیس) نگهداری می شوند) که ما با مکاتباتی که با مقامات داشته ایم موفق به جلب نظر موافق آنها برای انتقال حداقل زندانیان غیر بومی از زندانهای کرج شده ایم.
در تمام این زندانها، مانند دهها زندان بزرگ و معروف دیگر جمهوری اسلامی همه نوع زندانی در آنها نگهداری می شود. مقامات قضائی می گویند ورودی زندان های ایران سالی 600 هزار نفر است.
 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: