ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 14 اردیبهشت

حسین شریعتمداری

شیرخشک به نوزادان نمی دهد!

 
 
 
 

 

1- روزنامه ایران به مناسبت ۱۴ مرداد- سالگرد انقلاب مشروطه- ویژه نامه ای دارد با عنوان "انقلاب نا تمام". در مقاله ای از این ویژه نامه می خوانیم: ادعای اینکه شیخ فضل الله نوری مشروطه را بهتر درک می کرد درست نیست، مخالفت بخشی از روحانیت با مشروطه مانند مخالفت بخشی از روحانیت امروز با جمهوریت، مانعی برای پیشبرد دموکراسی و توسعه است. همین روزنامه در صفحه اخر خود با عنوان ۸۰ سال پس از مرگ "شیخ خزعل" نوشت: در سال ۱۹۲۱ که رضاخان میرپنج ، با برنامه ریزی انگلیسی ها به قدرت رسید، شیخ خزعل هم به تهران تبعید و سپس در انجا کشته شد.

روزنامه ایران در صفحه اول خود نیز یادداشت دکتر مصطفی معین با عنوان "سخنان امید بخش" را به چاپ رساند که در آن نوشته است: سخنان اقای روحانی در اکثریت مسائلی که مطرح شد، امیدبخش بود و اگر شفاف تر و صریح تر و مصداقی تر نیز بیان میشد، بر اثرات مثبت ان افزوده میشد.

الهه کولایی نیز نوشت: مشروطه خواهان به دنبال وارد کردن نهاد "قانون" بودند، بدون اینکه به زیر ساخت ها و زیربنای اقتصادی جامعه ایران توجهی داشته باشند.

ایران در صفحه ۳ از قول دبیرکل موتلفه نوشت: در نامه ای به آقای روحانی نوشتیم، اینکه شما همه نابسامانی های اقتصادی را معلول تحریم می دانید، ما قبول نداریم.

و در صفحه 22 نوشت: رونمایی از سردیس چهارده شاعر معاصر، از جمله شهریار، پروین اعتصامی، نیما یوشیج، منوچهر آتشی و ...

ایران همچنین در صفحه اول خود چند خبر دیگر آورده است، از جمله: هفته نامه یالثارات با وجود لغو مجوز روی دکه رفت. بر اثر گرمای ۵۱ درجه در خوزستان، مردم به خانه ها پناه بردند، و کسب و کار تعطیل شده است. وزیر راه گفت که هزینه های مدیریت شهری شفاف سازی می شود. حامی مالی بزرگ جمهوری خواهان امریکا به اردوگاه دموکرات ها پیوست.

 

2 - روزنامه همشهری:

همشهری در صفحه ۱۱ خود یادداشتی دارد تحت عنوان "حسین روس" (لقبی که به خاطر ظاهرش در جوانی به او داده شد) که به داستان و خاطرات زندگی حسین کلانی بازیکن اسبق پرسپولیس پرداخته است. یادآوری می شود کلانی اعلام کرده کتابخانه شخصی ۲۰ هزار جلدی خود را به کتابخانه ملی اهدا می کند.

3- روزنامه شرق:

در صفحه اول خود را به عکس بزرگ ستارخان و باقرخان به همراه مجاهدان سرفراز آذربایجان در انقلاب مشروطه اختصاص داده است اما در صفحات داخلی خود وارونه نویسی های قاتلان آنها را تکرار کرده است. عبای سلیمی نمین (سردبیر سابق کیهان هوایی) به شرق گفت: روحانی گاهی وقت ها شباهت های زیادی به احمدی نژاد پیدا می کند.

4- روزنامه کیهان:

 دکتر علی رضا مرندی نماینده اصولگرای مجلس نهم و وزیر اسبق بهداشت: تغذیه با شیر مادر توجه به اقتصاد مقاومتی است، وزارت بهداشت نباید شیر خشک نوزادان را توزیع کند. در کشورهای غربی و امریکا حتا یک قطره شیر خشک برای نوزادان مصرف نمی کنند.

5- روزنامه جمهوری اسلامی:

همه امور کشور را به برجام گره نزنیم، تا چنانچه فردی چون دونالد ترامپ در امریکا به ریاست جمهوری رسید پیشاپیش امادگی داشته باشیم.

6- روزنامه رسالت:

رسالت به نقل از دکتر پیروز مجتهد زاده در لندن نوشت: با احترام به روحانی می گویم به دنبال مخالفین برجام در "داخل گشتن" خنده دار است، روح برجام به کلی نابود شده است. این گفته وی در حالیست که ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی به رسالت گفت: دولت تا از مائده خیالی برجام دل نکند نمی تواند موفق شود. همین روزنامه از قول یک نماینده مجلس نوشت: درد کشور با برجام برطرف نمی شود.

7- وطن امروز نوشت :

هیلاری شیطان است .

8- آرمان : محمد غرضی، کاندیدای ناکام ریاست جمهوری ۹۲ به آرمان گفت: چرا باید در یک جامعه اسلامی یک نفر ۶۰ میلیون حقوق بگیرد و در مقابل بعضی از افراد جامعه اصلا حقوق دریافت نکنند.

9- روزنامه افتاب یزد : افتاب به نقل از حسن کرد میهن ( عامل حمله به سفارت عربستان) نوشت: رفتیم کتک بخوریم، اما کسی ما را نزد!

10- روزنامه جام جم: جام جم در صفحه ۶ به نقل از پرویز مشرف نخست وزیر پاکستان نوشت: در انتخابات ریاست جمهوری پاکستان نامزد می شوم.

 12- روزنامه اعتماد:

 اعتماد در بزرگداشت ۱۱۰ سالگی مشروطه از قول "داریوش رحمانیان" استاد تاریخ دانشگاه تهران و نویسنده کتاب های درسی تاریخ دانشگاه ها، در مطلبی تحت عنوان "مشروطه محمود" به انتقاد از محمود محمود نویسنده کتاب ۸ جلدی تاریخ روابط سیاسی ایران و انگلیس پرداخت. وی همچنین نوشت رضاخان در سال ۱۳۰۲ نام فامیلی محمود محمود که پهلوی بود را برای خود انتخاب می کند و دستور می دهد این نام فامیلی منحصر به خودش باشد. محمود پهلوی از روی اعتراض لقب محمود محمود را برای خود انتخاب می کند.

13- روزنامه شهروند: در هر شبانه روز به طور متوسط ۱۱ واقعه طلاق در کردستان اتفاق می افتد.

14- روزنامه دنیای اقتصاد:                   

دنیای اقتصاد در صفحه ۲۰ به مناسبت سالگرد انقلاب مشروطه به نقلِ قسمتی از خاطرات "تقی زاده" به عنوان یکی از رهبران مشروطه پرداخته است. (یاد آوری: کسروی در کتاب تاریخ مشروطه خود تقی زاده را از "میوه چینان" مشروطه و "کبوتر دو برجه" تهران- لندن خوانده است و مصدق نیز در مجلس چهاردهم خطاب به تقی زاده گفت : شاید مادر دهر نزاید کسی را که مانند تقی زاده به بیگانه چنین خدمتی کند.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: