ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پاسخگو نبودن، در ج. اسلامی نهادینه شده

شهردار تهران

گزارش مالی به شورا نمیدهد

 
 
 
 
 

 

گزارش دقیقی از نحوه عملکرد شهرداری در پروژه‌های بزرگ به شورای شهر داده نمی‌شود و این از درگیری های شورای شهر تهران با سردار قالیباف شهردار تهران است.

یک عضو شورای شهر تهران "حکیمی پور" در همین ارتباط به خبرگزاری ایلنا گفت:

شهردار و سایر مسئولان شهرداری می‌گویند؛ کارهای ما به روز و در لحظه قابل مشاهده است، اما وقتی می‌گوییم؛ اسناد و هزینه‌کرد پروژه‌هایی که چند سال از اجرای آنها می‌گذرد؛ کجاست؟ گزارش قطعی را به ما نمی‌دهند. درحالیکه ما نشانه و علائمی را دیده ایم که نشان میدهند باید دقت بیشتری به ویژه درباره اختیارات مالی شهرداری داشته باشیم.

شهرداری براساس قانون اختیاراتی دارد، اما شورای شهر نیز اختیاراتی را به این نهاد تفویض کرده ‌است، از جمله این که حدی از معاملات باید با تائید شورا باشد. شهرداری باید در قبال اختیاراتی که دارد؛ پاسخگو هم باشد. گزارش حسابرسان پر از بندهای مربوط به عدم وجود گزارش عملکرد مالی در پروژه‌ها است که این موضوع تنها می‌تواند؛ نشانه عدم شفافیت و عدم ارائه اطلاع و پاسخ‌های لازم به درخواست‌های شورا باشد. اسناد عملکرد مالی شهرداری در پروژه‌هایی مانند شهر آفتاب و بزرگراه امام علی بسته نشده و شورای شهر نمیداند برای اجرای این پروژه‌ها چقدر هزینه شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: