ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

محمد رضا باهنر خواب ریاست جمهوری دیده

آن برادر که ترور شد

تا جا برای این برادر باز شود!

 
 
 
 
 

 

کسانی که این روزها اظهار نظرهای پیاپی محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس نهم و رهبر جامعه اسلامی مهندسان متحد حزب موتلفه اسلامی را می خوانند، شاید از گذشته ها با خبر نباشند. ایشان برادری داشت بنام محمد جواد باهنر که خطیبی بود برجسته، با صدائی بسیار رسا و دلنشین و روحانی و با سواد. بعد از انفجار حزب جمهوری اسلامی و کشته شدن آیت اله بهشتی، باهنر هم شد نخست وزیر و هم دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و جانشین آیت الله بهشتی. در انفجار دفتر نخست وزیری، هم او کشته شد و هم محمد علی رجائی رئیس جمهور. او آبش به هیچ طریق با برادرش که همین محمد رضا با هنر باشد در یک جوی نمی رفت. او هم اندیش میرحسین موسوی بود که ابتدا سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی، سپس وزیر خارجه و بعد از آن هم نخست وزیر شد.

محمد رضا باهنر در کنار حزب بازار و تجار بزرگ ماند و محمد جواد در کنار موسوی و آیت الله بهشتی. هنوز هاشمی رفسنجانی و علی خامنه ای هم تبدیل به مهره های برتر در جمهوری اسلامی نشده بودند.

با این پیشینه، حالا بخوانید تازه ترین اظهار نظر محمد رضا با هنر را که این روزها صابون رئیس جمهور شدن را هم به دل زده است و امیدوار است جناح مخالفان دولت او را به قالیباف ترجیح بدهند. باهنر گفته است:

بنده از ابتدای انقلاب نسبت به میرحسین موسوی خطراتی را احساس می کردم و ایشان را صالح برای اداره کشور نمی دانستم . روزی که موسوی قرار بود برای بار دوم در مجلس رای بیاورد و نخست وزیر شود، نظر امام این بود که رای بدهیم اما ما تصمیم گرفتیم به ایشان رای ندهیم . چند روز بیشتر از از اغاز تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری 88 نگذشته بود که بنده به اقای علی اصغر زارعی گفتم هوشیار باشید کروبی و موسوی جلو می روند شما باید در مقابل انها تدابیری اتخاذ کنید تا رای احمدی نژاد بالا بکشد (اعتراف به تقلب) که رای احمدی نژاد بعد در نظر مردم بالا کشید، باهنر ادامه داد که بنده قبل از انتخابات به مقام معظم رهبری نامه محرمانه نوشتم و احتمال پیروزی اقای موسوی را مطرح کردم. در ان نامه به رهبری از احتمال تکرار دوم خرداد نوشتم! بعد از انتخابات هم در ملاقات با موسوی به او گفتم "از خر شیطان پیاده شوید" ایشان نپذیرفت .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: