ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور روزنامه های 26 مرداد

مخالفت قالیباف

با انتخاب شهردار از سوی مردم
 
 
 
 

 

۱ - روزنامه ایران در شماره سه شنبه خود

این نقل قول را از محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس پنجم منتشر کرده که گفته است:

توجه به اینکه هیچ نشانه ای از پشیمانی و توبه محصورین در دست نیست امکان دفع حصر منتفی است.

رحمت اله حافظی عضو شورای شهر تهران نیز در پاسخ به برخی شائبه ها مبنی بر لابی شهرداری برای فروش شهروند و شهر آفتاب گفت: شورای چهارم مصوبه شورای سوم در این خصوص را باطل و فروش شهروند ممنوع شده است اما حالا شاهد هستیم شهرداری که دچار مشکلات زیادی در تامین نقدینگی به واسطه صرف هزینه های غیر ضروری خود این پیشنهاد را مطرح کرده است. حافظی افزود شهردار در سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان از بانک شهر استقراض کرده است و حالا برای تسویه آن رو به فروش شهروند و شهر آفتاب آورده اند. این کار چوب حراج به سرمایه مردم است.

چاپ سوم رمان "آن مادیان سرخ بال" دولت آبادی با همکاری نشر نگاه وارد بازار کتاب شد.

- از سوی رئیس سازمان "دار القرآن الکریم" مطرح شد: صدا و سیما محدود به چهره های خاصی شده است. برخی قاریان برای تلاوت قرآن شرط می گذارند یا شماره حساب می دهند و حتی برخی مدیر برنامه دارند و متاسفانه برای این افراد مسایل مالی ملاک شده است.

۲ - روزنامه اطلاعات

 

نخست وزیر ترکیه: زمان بهبود روابط با سوریه فرا رسیده است.

-  رایزنی ایران و روسیه درباره شرایط جدید سوریه.

-  معاون وزیر بهداشت: نابرابری های پنهان در جامعه رو به افزایش است. وی با ارائه گزارشی از آسیب های اجتماعی در کشور گفت: فقر و محرومیت اجتماعی، پایین بودن شاخص های توسعه انسانی از مسائل حاشیه نشینی است.

- عضو شورای شهر تهران گفت: واگذاری غرفه در میادین میوه و تره بار باید قانونی باشد. وی افزود فردی که مقابل ساختمان شورا اقدام به خود سوزی کرد، اعتراض وی به واگذاری غرفه بود. وی در واکنش به ادعای یکی از مدیران شهرداری که فرد مورد نظر را روانی دانسته است، تاکید کرد مدیری که این ویژگی را به این مرد نسبت داده باید پاسخگو باشد و مستندات خود را ارائه کند وگرنه فردی که اقدام به خودسوزی کرده است می تواند پیگیری قضائی کند. این مدیر همان مسئولی است که پیش تر گفته برخی از اعضای شورای شهر دچار انحراف فکری هستند.

- برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین در پکن.

-  سخنگوی وزارت بهداشت: ۸۰ درصد مردم توانایی مراجعه به مطب های خصوصی دندانپزشکی ندارند.

۳ - روزنامه کیهان:

- تیتر صفحه اول این روزنامه: جیب مردم آمارها را تایید نمی کند.

- براساس سخنان رئیس جمهور: اگر جیب مردم و قدرت خرید آنها آمار کاهش تورم را تایید کرد درست است وگرنه اعدادیست بر روی کاغذ نه بیشتر.

- شهردار تهران اعلام کرد: رشد منفی جمعیت در پایتخت. وی افزود همه مشکلات رشد جمعیت از اتوبان آزادگان به آن طرف اتفاق می افتد. رشد جمعیت در حومه شهر تهران به ۴.۷ رسیده است.

۴ - روزنامه جمهوری اسلامی:

-  توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری از ابتدای سال آینده.

- مدیر کل مبارزه با قاچاق: تفاهم نامه اخیر هلال احمر و سازمان امور تملیکی خلاف قانون است. دولت اگر می خواهد به محرومان کمک کند کالای استاندارد و سالم بگیرد و آنها را بین این افراد توزیع کند. دولت روغن ریخته را نذر امامزاده می کند.

- شهردار منطقه ۱۷ از افتتاح هشتمین حوزه علمیه خواهران در تهران خبر داد.

 

۵ - روزنامه جام جم:

- جام جم در صفحه اول خود نوشت: ساخت بیش از ۲۰ میلیون توالت طی دو سال در هند.

 

۶ - روزنامه همشهری:

 

- گروه موسقی گیلانی "شوروم" در تاریخ اول شهریور در سالن همایش برج آزادی روی صحنه می رود.

 

۷ - دنیای اقتصاد :

- قائم مقام بانک مرکزی: قیمت ارز بر اساس مکانیزم بازار تعیین خواهد شد.

 

۸ - روزنامه وطن امروز

- وطن امروز در صفحه اول خود نوشت: سفارت انگلیس برای ما تصمیم می گیرد

- قالیباف شهردار تهران گفت: دولتی کردن شهرداری ها در تضاد با قانون اساسی است.

 

- محمد جواد لاریجانی مسئول حقوق بشر جمهوری اسلامی در قوه قضائیه با اشاره به اقدامات روحانی در "برجام" گفت: به قول دکتر علی لاریجانی(برادر وی) ایران مروارید غلتان را داده است و آب نبات دسته دار را گرفته است.

 

۹ - روزنامه اعتماد:

 

-  حداد عادل در گفتگو با اعتماد گفت: در مورد فهرست انگلیسی ما دخالت انگلستان را محکوم کردیم که BBC بیاد و مردم را تشویق کند و بیاید به این فهرست رای بدهند. این کار درستی بود که به انگلیس بفهمانیم حق دخالت در انتخابات ما را ندارد.

 

۱۰ - روزنامه شرق:

 

- احتمال انتقال آب از ترکیه به دریاچه ارومیه. (لازم به یادآوری است که ترکیه پرآب ترین کشور جهان است و یکی از اقلام صادراتی آن آب است)

- بهمن کشاورز در اعتماد نوشت:

نباید کالای قاچاق مکشوفه را معدوم کرد. وی افزود, خبر معدوم کردن و تخریب تعدادی از اتومبیل های لوکس قاچاق که قیمت انها ۱۴ میلیارد تومان اعلام شده بود خواندم و شنیدم و دچار شگفتی شدم. فرض بسیار بعید صدور حکم به معدوم کردم اتومبیل ها داده باشند چنین فرضی چنان بعید است که در حکم محال به نظر می رسد، دادگاه ها حافظ حقوق عمومی و منافع ملی هستند. درست است که امروز ۱۴ میلیارد تومان در حکم پول خرد جیب بعضی ها است اما آیا ممکن است کسی در مقام قضا با یک گردش قلم دستور انهدام اموالی با این قیمت ها را بدهد؟

 

11- روزنامه جوان-

این روزنامه با تیتر درشت مژده داد که ۱۳ خودرو لوکس قاچاق مقابل چشم همه نابود خواهد شد و این در حالی است که روزنامه جمهوری اسلامی روز گذشته در صفحه اول خود نوشت اتومبیل های قاچاق مربوط به بیت المال است نباید آنها را اتش زد.

- حسین کروبی فرزند مهدی کروبی گفته های باهنر را درباره حصر بی ارزش خواند, وی افزود اقای دکتر عارف پیگیر موضوع حصر هستند.

12-  روزنامه آرمان

- دکتر صادق زیباکلام به آرمان گفت:

تا زمانی که شهردار تهران در قبال عملکرد خود به هیچ نهاد و ارگانی پاسخگو نباشد و نهادهای نظارتی نتوانند نظارت کامل و بایسته ای بر عملکرد شهردار داشته باشند، چندان اهمیت ندارد که شهردار توسط وزارت کشور یا رای مستقیم مردم انتخاب شود. متاسفانه در شرایط فعلی شهردار تهران عملا پاسخگوی شورای شهر نیست.

 

12 - مردم سالاری

-  آیا ترکیه با ایران و روسیه همراه خواهد شد؟

-  حمله تند ترکیه به اتحادیه اروپا، اردوغان بروکسل را در کودتا دخیل می داند

۱۳ - روزنامه خبر جنوب

-  قرائتی در شیراز: سن ازدواج باید به سطح دبیرستان برسد. دختران از سن ۱۳ سالگی آماده ازدواج هستند. قرائتی افزود: متاسفانه در بسیاری از روستا ها با کمبود "روحانی" مواجه هستیم!

- خبر جنوب مطلبی دارد با عنوان هنرنمایی تیر اندازان در "ریو" با گدائی فشنگ !

خبر جنوب نوشت: اشک های "الهه" تیرانداز ایران,  افسوسی بود به زیادی اردوهایی که یا لغو شد یا دقیقه نود ایجاد نشد. به زیادی روزهایی که تمرینات خفیف بدون فشنگ برگزار شد. رقبای الهه و نجمه اگر بدانند که "نجمه خدمتی" بدون فشنگ و تمرین در این ماده در بازی های آسیایی به فینال رسید احتمالا از تعجب خوابشان نمی برد! گلنوش نیز در ماده ای تیر زد که در ایران هیچ رقابتی در این ماده برگزار نمی شود چرا که اساسا فشنگی نه برای مسابقه و نه برای تمرین وجود ندارد.

14- چند خبر آنلاین:

- واشنگتن: بمب‌افکن‌های روس فعلا ایران را ترک کرده‌اند.

مقامات آمریکایی گفته اند تصمیم روز سه‌شنبه روس‌ها، برای واشنگتن «غافل‌گیر کننده» بوده است.

یک مقام دولت آمریکا می‌گوید بمب‌افکن‌های روس که امروز (سه‌شنبه) از مبدأ ایران مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را هدف قرار دادند، فعلا به روسیه بازگشته‌اند و فعلا هیچ نیروی روسی در ایران مستقر نیست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: