ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

باید عجله کرد و یا منتظر ماند؟

کاهش بهره بانکی

آغاز رونق بازار مسکن 
 
 
 
 

 

با کاهش سود سپرده بانکی و پخش اخباری در مورد کاهش بازهم بیشتر این سود، سپرده های بانکی به سمت بازار مسکن سرازیر شده است. نشریه دنیای اقتصاد در همین ارتباط نوشت:

با وجود نشانه‌های آغاز رونق بازار مسکن، خریداران باید بدانند که از صبر ضرر نخواهند کرد.

پرداخت وام‌های جدید و افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن تکانی به بازار مسکن داده است اما اگر خریداران عجله کنند موجب افزایش قیمت مسکن می شوند.

یک کارشناس امور مسکن می گوید:

برخی خریداران و سرمایه‌گذاران بازار مسکن با این پندار که مبادا از قافله افزایش قیمت عقب بمانند، شتاب‌زده وارد بازار مسکن شده اند. آنها این جمله‌ها را از فروشندگان یا مشاوران املاک شنیده‌اند «الان خریدار، برنده است! الان نخرید، پشیمان خواهید شد!» هرچند افزایش قیمت مسکن در سال جاری قابل انتظار است، اما بهرحال باید چشم و گوش را باز نگهداشت.

کسانی که پولشان را در بانک گذاشته و سود بانکی می‌گیرند، نباید نگران افزایش چند درصدی قیمت مسکن و کاهش سود بانکی باشند، چرا که رشد قیمت مسکن در سال جاری، نه‌تنها کمتر از سود سپرده‌گذاری در بانک، بلکه به احتمال زیاد، تک ‌رقمی خواهد بود.

روزنامه فرهیختگان نوشت: بالا بودن نرخ سود سپرده‌های بانکی طی سال‌های اخیر موجب شده رکود بازار مسکن طولانی‌تر شود و برای همین هم دولت برای خروج این بازار از رکود، برنامه‌ جدیدی اتخاذ کرده و در کنار سایر اقداماتی چون افزایش تسهیلات، کاهش نرخ سود بانکی را هم در اولویت کاری خود قرار داد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول تیر

 
 

اشتراک گذاری: